וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק למורדים בסוריה: קיבלו טילי נ"ט מתקדמים

בעוד שאובמה ופוטין מתווכחים על דרכים לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה, המורדים טוענים כי טילים מתוצרת רוסיה, שמופיעים בסרטונים שצולמו בחלב, כבר הגיעו אליהם מערב הסעודית

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

הצבא הסורי החופשי, הזרוע החמושה של האופוזיציה הסורית, קיבל מערב הסעודית טילים נגד טנקים - כך דיווחו מקורות בקרב המורדים ליומון הבריטי "טלגרף". סרטונים רבים שהופצו ברשת בשבוע האחרון תיעדו פגיעות בטילים באמצעות הטילים הללו, מסוג "קונקורס" ("תחרות", בעברית).

המורדים נעזרים בטיל כדי לפגוע בטנקים של הצבא הסורי. נשיא סוריה, בשאר אסד, מנסה לכבוש כעת את העיר חלב ואת הכפרים הסובבים במחוז, אחרי שהשלים את ההשתלטות על העיר קוסייר בתחילת החודש. הטיל פותח בברית המועצות בשנות ה-60'. הוא גומע 200 מטרים בשנייה ומגיע לטווח של שלושה קילומטרים, ונחשב יעיל יותר גם מרקטות חדישות יותר. הטיל עוקב אחרי נקודת אור אינפרא-אדום וניתן לתקן את מסלולו באמצעות תיל המשתרך בינו לבין הלוחם המשגר אותו.

לחימה צבאית במחוז חלב, סוריה. יוני 2013. רויטרס
טנקים של צבא סוריה מתקדמים לעבר העיר חלב/רויטרס

המורדים טוענים לשיעור פגיעה גבוה מאוד בטנקים של הצבא, ואומרים כי ה"קונקורס" מסוגל לחדור אפילו דרך השריון של ה-T-72, הטנק המתקדם ביותר של המשטר הסורי. לדבריהם, הם הצליחו להשיג טילים נוספים מבסיסים של הצבא שעליהם פשטו. עם זאת, הם מתריעים כי מלאי האספקה שבידיהם הולך ואוזל, ותובעים לספק להם טילים נוספים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אובמה טרם הבהיר איזה סוג תחמושת יועבר למורדים

לפי הדיווח בטלגרף, אספקת הטילים מבטאת הסכמה בשתיקה של ממשל אובמה להעברת תחמושת קטלנית למורדים מצד מדינות המפרץ. בתחילת השבוע, הזהיר הנשיא אסד את מדינות אירופה שלא להעביר נשק ותחמושת לידי המורדים הסורים. בראיון לעיתון גרמני אמר כי יהיה זה "ייבוא של טרור" לשטחן, והתריע כי אם תתקבל החלטה להעביר נשק למורדים, "אירופה תשלם את המחיר".

בעוד שוושינגטון מתכוונת להעביר לאופוזיציה הסורית תחמושת קלה, המורדים דורשים לספק להם תחמושת קטלנית - בעיקר טילים נגד טנקים וטילים נגד מטוסים. הם דורשים גם להטיל סגר אווירי בשמי המדינה כדי להספיק את ההפצצות של צבא אסד. רוסיה מתנגדת בתוקף לחמש את המורדים, וטוענת כי כל צעד שכזה מקרב אפשרות להתערבות צבאית במדינה, בדומה לתרחיש הלובי. אובמה טרם הבהיר איזה סוג תחמושת יועבר למורדים, אך מסתמן שלא יהיה זה נשק מתוצרת אמריקנית.

לחימה צבאית במחוז חלב, סוריה. יוני 2013. רויטרס
מורדים סורים נחים בין קרב לקרב, השבוע במחוז חלב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully