וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האינטרפול פרסם אזהרת ביטחון עולמית מפני טרור

לאחר שארה"ב הודיעה שתסגור נציגויותיה במזרח התיכון מחשש למתקפת טרור, התייחס ארגון המשטרה העולמי לבריחתם מהכלא של מאות פעילים איסלאמים: "חשד שאל-קאעדה מעורב"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(אזהרת המסע שפרסם משרד החוץ האמריקני ביום שישי)

האינטרפול, ארגון השיטור הבינלאומי, פרסם אחר הצהריים (שבת) התרעת ביטחון עולמית בעקבות בריחתם מהכלא של מאות פעילי טרור הקשורים לארגון אל-קאעדה במספר מדינות בשבועות האחרונים. ההתרעה מתפרסמת כיממה לאחר שמשרד החוץ האמריקני הודיע כי יסגור מחר 21 נציגויות של ארצות הברית במדינות רבות במזרח התיכון, בהן ישראל, בעקבות התרעות מודיעיניות על כוונת אל-קאעדה לבצע פיגועים נגד מטרות מערביות.

בהצהרה שפרסם מטה האינטרפול בליון שבצרפת, קרא הארגון למדינות העולם להפגין "ערנות יתרה", בשל בריחת האסירים מבתי כלא בעיראק, לוב ופקיסטן. "בשל חשד שאל-קאעדה היה מעורב במקרי הבריחה, האינטרפול מבקש מ-190 המדינות החברות בארגון סיוע במטרה לקבוע אם האירועים הללו קשורים או נעשו בתיאום", נכתב.

ירי לעבר שגרירות ארה"ב, נובמבר 2012. דרור עינב
גם שגרירות ארצות הברית בישראל תיסגר מחר/דרור עינב

"האינטרפול מבקש מהמדינות החברות לעקוב אחר מידע הקשור להימלטותם של האסירים ולטפל בו במהירות. כמו כן, יש להודיע למדינות הרלבנטיות ולמטה הכללי של האינטרפול על לכידה של כל פעיל טרור שנמלט ועל מידע מודיעיני שיכול לסייע במניעת פעולות טרור".

כאמור, ארצות הברית תסגור את נציגויותיה ברחבי המזרח התיכון מחר בשל התרעות מודיעיניות, והיא אך פרסמה אזהרת מסע לאזרחיה המבקרים באזור בחודש הקרוב. "כצעד מונע", צרפת, בריטניה וגרמניה, הודיעו אף הן שיסגרו את נציגויותיהן בתימן, שם ככל הנראה נאסף המידע המודיעיני שעורר את החששות מלכתחילה.

זירת פיגוע התאבדות במהלך חזרות למצעד צבאי סמוך לארמון הנשיאות, צנעא בירת תימן, 21 במאי 2012. רויטרס
נראה כי מקור ההתרעות החדשות בתימן, כוחות הביטחון במדינה/רויטרס

רשת סי-אן-אן דיווחה הבוקר כי מודיעין טרי הוביל את ארצות הברית למסקנה שפעילי אל-קאעדה בחצי האי ערב נמצאים בשלבים האחרונים של תכנון פיגוע נגד יעדים אמריקניים ומערביים. בכירים אמריקנים הוסיפו כי ה"תכתובות" בקרב פעילי אל-קאעדה באזור, ובפרט בתימן, אשר הביאו לנקיטת אמצעי הבטיחות מצד ארצות הברית, נמשכות זה כמה שבועות אך התגברו בימים האחרונים. הבכירים הוסיפו כי ההחלטה על סגירת הנציגות האמריקנית באזור, כמו גם אזהרת המסע, התקבלה לאחר אזהרות שהגיעו גם מגורמים בתימן.

הבכירים, שסירבו להיחשף, אמרו כי בשלב זה יעד הפיגוע אינו ברור אך הביעו חשש מפני מתקפה על השגרירות האמריקנית בתימן. גם ה"ניו יורק טיימס" וה"וול סטריט ג'ורנל" ציטטו בכירים אמריקנים שטענו כי תכתובות בקרב פעילי אל-קאעדה באזור הן הגורם העיקרי לאזהרת המסע. "זה היה הרבה מעבר להתכתבויות רגילות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully