וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: הפגנות נגד האחים המוסלמים, אלף אסירים נמלטו

רויטרס

28.7.2013 / 10:57

האסירים, רובם מרצים עונש בשל עבירות חמורות, ככל הנראה ניצלו את המהומות בבנגזי ונמלטו מהכלא. כמו במצרים, המפגינים דרשו לפרק את התנועות האיסלאמיות ולכונן שלטון צבאי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

יותר מאלף אסירים נמלטו אמש (שבת) מבית כלא בבנגזי, כשברקע הפגנות סוערות ומתקפות על מתקני ממשלה ברחבי לוב. האסירים ברחו מכלא קוויפה בשעת בוקר מוקדמת, בזמן שהתקיימו הפגנות בערים הגדולות במדינה, במחאה על סדרה של התנקשויות פוליטיות, האחרונה שבהן בפעיל פוליטי. האחים המוסלמים הואשמו באחריות למותו של הפעיל, שמתח ביקורת חריפה על התנועה.

לא ברור עדיין אם לבריחה היה קשר להפגנות והאם האסירים קיבלו סיוע מבחוץ. מקור ביטחוני בבנגזי אמר שמרבית האסירים נידונו למאסר בשל עבירות חמורות.

מפגינים מסתערים על מטה קואליציית השלטון בטריפולי ובבנגזי, לוב. 27 ביולי 2013. רויטרס
מפגינים מול מטה מפלגת השלטון בטריפולי, אחרי שהושחת/רויטרס

במסגרת המחאות, מאות מפגינים צעדו גם בטריפולי הבירה. אחרי התפילות הם הציתו צמיגים ברחובות ודרשו לפרק את המפלגות האיסלאמיות. במקביל נערכה הלווייה לפעיל הנרצח, עבדול סלאם מוסמארי, שנורה למוות ביום שישי מרכב חולף.

המפגינים הסתערו על מטה האחים המוסלמים בטריפולי והחריבו את הרכוש שהיה בו. מטה נוסף של התנועה הושחת בבנגזי. אזרחים אחרים, שזעמו על אזלת ידו של הממשל המרכזי, זרעו הרס בעיר במטה מפלגת הברית הליברלית של הכוחות הלאומיים, שזכתה בבחירות הראשונות שנערכו לפרלמנט בשנה שעברה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הלוויה של פעיל פוליטי. בנגזי, לוב, 27 ביולי 2013. רויטרס
הלווייתו של עבדול סלאם מוסמארי, שנהרג מירי אלמונים/רויטרס

המפגינים ככל הנראה הושפעו מהמחאה הגוברת במצרים השכנה, בה מיליונים יצאו לרחובות ביום שישי כדי לתמוך במשטר הצבאי, שגינה את "הטרור" שמפעילים תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי. בדומה למפגינים במצרים, גם המפגינים בלוב צעקו: "אנחנו לא רוצים את 'האחים', אנחנו דורשים את הצבא ואת המשטרה".

כוחות הביטחון בלוב נאבקים לשלוט במיליציות החמושות במדינה, שמרביתן טרם התפרקו מנשקן אחרי הדחתו של הרודן מועמר קדאפי ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully