וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית תופת בטריפולי: פיגוע ראשון מאז נפילת קדאפי

4.8.2012 / 10:00

אזרח של טוניסיה נפצע בפיצוץ, וייתכן שהוא האדם שנהג במכונית. מאז התמוטטות המשטר בקיץ שעבר היו אירועים אלימים רבים בלוב, שעדיין נתונה לאיום מצד מיליציות חמושות

מכונית תופת התפוצצה הבוקר (שבת) מול משרדי המשטרה הצבאית בטריפולי, בירת לוב. לדברי מקור ביטחוני בכיר, אדם אחד נפצע בפיצוץ פצעים קלים, אך ייתכן שמדובר בנהג המכונית. הפצוע הוא אזרח טוניסיה. עדי ראייה דיווחו כי המשטרה סגרה לתנועה את האזור שבו אירע הפיצוץ, וחקירה נפתחה.

מדובר בפיגוע הראשון בלוב מאז התמוטטות משטרו של מועמר קדאפי לפני כשנה. בטריפולי היו כמה הפגנות בשנה האחרונה נגד כנופיות חמושות, המטילות אימה על העוברים-ושבים. לדברי המפגינים, מדובר בשאריות של המיליציות שהפילו את משטרו של קדאפי, ושעדיין לא התפרקו מנשקם. הן השתלטו על בנקים, גבו דמי חסות מאזרחים וביצעו מעצרים שרירותיים.

מאז הקיץ שעבר, היו כמה תקריות אלימות ברחבי לוב, רובן בבנגזי שבמזרח המדינה. רק השבוע נחטפו בבנגזי כמה אירנים שהועסקו בעיר בארגון רווחה. מיליציה חמושה לקחה אותם בשבי בעת שהחלו לעבוד בלוב והתארחו במשלחת של הסהר האדום במדינה. הארגון הודיע כי הוא נושא ונותן עם החוטפים במטרה לשחררם כבר בסוף השבוע.

לפני שלושה שבועות, נשיא הוועד האולימפי של לוב נחטף בטריפולי על ידי אלמונים חמושים, ושוחרר כעבור שבוע. כמה שבועות קודם לכן, כנופיות חמושות הקיפו את שדה התעופה הבינלאומי בעיר, ושיתקו את ההמראות והנחיתות בנמל. מקור ביטחוני בעיר אמר כי מדובר במיליציה שדרשה את שחרורו מהכלא של אחד ממנהיגיה שנעצר כמה ימים קודם לכן. המצור הוסר לאחר כמה שעות.

לקריאה נוספת
בבחירות בלוב, הגל האיסלמי נעצר: "ניצחון למדינה כולה"
זעם בלוב על השבטים במזרח המדינה שדורשים אוטונומיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully