וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בלוב על השבטים שרוצים עצמאות: "מזימה זרה"

מועצת המעבר קיבלה בזעם את הכרזתם של 3,000 נציגים בחלק המזרחי של לוב על רצונם להתנתק ממנה: "מדינות זרות תומכות בקונספירציה". סרטון חדש מתעד מעשי זוועה באנשי קדאפי

מועצת המעבר בלוב הביעה זעם בעקבות הודעתם של ראשי שבטים במזרח המדינה, שהכריזו אתמול על כוונתם להקים ממשל אוטונומי ולהתנתק מהממשלה הזמנית בטריפולי. לדברי ראשי המועצה, התנתקותם של השבטים ממועצת המעבר מהווה "מזימה חיצונית לפירוקה של לוב".

כ-3,000 נציגים של ראשי השבטים הגדולים באו אתמול לבנגזי, והודיעו על הקמת מועצה חדשה שתנהל את אזור קירנאיקה, חציו המזרחי של לוב העשיר בשדות נפט, שהתושבים בו טוענים להזנחה מצד ראשי המועצה שמושבה בטריפולי. מולם התקהלו מאות מפגינים, שאמרו "לא לפדרליזם".

ההכרזה על עצמאותם של השבטים במזרח המדינה אינה נושאת תוקף משפטי, וטרם ברור אם אנשיה יעבדו מול המועצה בטריפולי או נגדה. מומחים אומרים כי בפועל, מדובר יותר בקריאת תיגר מאשר בצעד שנושא משמעות של ממש.

מסע אשכבה לחללי מלחמה שהתגלו בקבר אחים בבנגזי. לוב, מרץ, 2012. AP
מסע אשכבה לגופות שהתגלו בבנגזי. מוקד השלטון החדש?/AP

הצהרת תושבי המזרח מעמיקה עוד יותר את הפער בשורות המורדים. ערים רבות עדיין אינן מכירות בסמוכת המועצה, המשמשת ממשלה זמנית מאז הריגתו של מועמר קדאפי בסוף חודש אוקטובר של השנה שעברה. יו"ר המועצה, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, אמר כי "מדינות זרות מממנות ותומכות במזימה שקמה במזרח". הוא קרא לבני העם "להיות ערים לקונספירציות שנרקמות נגדם, ולעובדה שיש מי שמנסה לגרור את המדינה לתהום".

המורדים יצאו למסע של "התעללות והפחדה"

במקביל, סרטון וידאו שהועלה לרשת חשף מעשי התעללות שבוצעו במהגרים שחורים בלוב אחרי נפילת המשטר. עם הריגתו של קדאפי, המורדים פתחו במצוד אחר שכירי החרב של קדאפי ושל בני משפחתו, שסייעו לצבא לוב בלחימה במתקוממים. רשת BBC דיווחה כי המורדים לשעבר יצאו למסע של "התעללות והפחדה" כלפי בני הקהילה השחורה שנותרו בטריפולי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

תיעוד ההתעללות בשכירי החרב האפריקנים

בסרטון, מתועדים עצירים הכלואים בכלוב גדול וידיהם קשורות מאחורי גבם. קולו של אדם שאינו נראה במצלמה נשמע כשהוא פוקד עליהם "לאכול" את דגל לוב הירוק, אותו החליפו המורדים בדגל הקודם של המדינה. "אכלו אותו, כלבים, סבלנות, סבלנות", הוא אומר להם. לאחר מכן, הוא מורה להם לעמוד על רגליהם ולנתר במקום. התיעוד שנחשף בתחילת השבוע מתלווה לסרטונים שחשפו ניפוץ קברים ומצבות בבנגזי, נקמה על שריפת קוראן בבסיס של נאט"ו באפגניסטן.

בחודש שעבר, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל דיווח כי "המיליציות בלוב יצאו במידה רבה מכלל שליטה" וכי "שמיכת החסינות מעונש שהן נהנות ממנה מעודדת הפרות נוספות, ומנציחה את חוסר היציבות ואת חוסר הביטחון" במדינה. נציגי הארגון שביקרו ב-11 מתקני כליאה במרכז לוב ובמערבה, ציטטו עצורים שאמרו כי הם עונו או סבלו מהתעללות הכוללת חבלות שונות ועקירת ציפורניים. אחרים אמרו כי הם הודו באונס, ברצח ובפשעים אחרים שלא עשו רק כדי לסיים את העינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully