וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: "אלפים נמלטו מבתי הסוהר במתקפת חמושים"

גורמי ג'יהאד הקשורים לאל-קאעדה דיווחו כי המתקפות על כלא אבו גרייב ועל כלא טאג'י הביאו לשחרור האסירים. משרד הפנים בבגדד: "סיכלנו את הפעולות, רודפים אחר הטרוריסטים"

בריחה המונית של אסירים משני בתי כלא בעיראק? כוחות הביטחון במדינה מסרו כי סיכלו הלילה (שני) ניסיון בריחה של אלפי אסירים מכלא טאג'י שמצפון לבגדד ומכלא אבו גרייב ממערב לבירה, ומנגד – גורמי ג'יהאד שתקפו את מתקני הכליאה טענו כי אלפים הצליחו להימלט מהם. לפי דיווחים שונים בכלי תקשורת ערביים, המתקפה על אבו גרייב, שם כלואים כמה בכירי אל-קאעדה, כללה שיגור פגזים והשלכת רימונים לעבר המבנים.

כלא אבו גרייב, בגדד, עירק, 2004. Damir Sagolj, AP
"מטרתנו המרכזית היא לשחרר אסירים מוסלמים בכל מקום". כלא אבו גרייב/AP, Damir Sagolj

"כוחות הביטחון בבגדד, בסיוע מסוקים של חיל האוויר הצליחו לסכל מתקפה של חמושים שזהותם לא ידועה על בתי הסוהר טאג'י ואבו גרייב", הודיע משרד הפנים העיראקי בשעת לילה. "כוחות הביטחון הבריחו את התוקפים. הם השיגו שליטה על שני האתרים ועדיין רודפים אחר הטרוריסטים". כמה אתרי אינטרנט וחשבונות ברשת החברתית טוויטר המופעלים על ידי אנשי ג'יהאד פרסמו הודעות הפוכות, הפעולות שנועדו לשחרר אסירים הוכתרו בהצלחה.

בתי הסוהר בעיראק ידעו בעבר ניסיונות מרד ובריחה. לפני שנה הודיע ארגון המסונף לאל-קאעדה כי בכוונתו לפגוע במוסדות מערכת האכיפה והמשפט בעיראק. "מטרתנו המרכזית היא לשחרר אסירים מוסלמים בכל מקום, ולרדוף שופטים, חוקרים ושומרים", אמר מנהיג הארגון אבו באכר אל-בגדדי.

בתוך כך, אתמול עלה ל-65 מספר ההרוגים בסדרת פיצוצים שאירעה בבגדד, כתוצאה מהתפוצצות 12 מכוניות תופת ומטען צד התפוצצו בעיר עצמה. 190 עיראקים אחרים נפצעו באירועים האלימים. ביום שישי נהרגו 20 בני אדם בפיצוץ במסגד במחוז דיאלה שבמרכז בגדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully