וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל-קאעדה: הרגנו 48 חיילים סורים שנמלטו לעירק

12.3.2013 / 0:18

קבוצת החיילים ועובדי המדינה ברחו בשבוע שעבר מסוריה מאימת המורדים. הם הותקפו על רקע התנגדותם של גורמים סונים לתמיכתו של השלטון השיעי העירקי בנשיא סוריה אסד

ארגון אל-קאעדה קיבל על עצמו אתמול (שני) אחריות על הריגתם של 48 חיילים ועובדי מדינה סורים בעירק. בהודעה שהועלתה לרשת נכתב כי בשבוע שעבר תקפה חוליה של הארגון שיירה של אזרחים סורים שברחו לעירק מאימת המורדים, ואשר היו באותה עת בדרכם חזרה לסוריה דרך מחוז ענבר במערב המדינה. בהתקפה נהרגו גם תשעה אזרחים עירקים שליוו את השיירה.

"פלוגה של הארגון הצליחה להשמיד טור שלם של הצבא", נכתב בהודעה שפרסמה הזרוע העירקית של אל-קאעדה. לטענת הארגון, הנוכחות של החיילים ועובדי המדינה הסורים בעירק חשפה את הקשר החזק בין השלטון השיעי בבגדד לנשיא סוריה, בשאר אסד. "הממשל בעירק נכשל בניסיונו להסתיר את עובדת שיתוף הפעולה עם אסד", טען הארגון בהודעתו.

נשיא סוריה, בשאר אסד, בתפילה בדמשק לרגל סיום חודש רמדאן. 19 באוגוסט 2012. רויטרס
"הממשל בעירק נכשל בניסיונו להסתיר את עובדת שיתוף הפעולה עם אסד"/רויטרס

מלחמת האזרחים בסוריה, אשר במסגרתה מנסים המורדים הסונים למוטט את שלטון אסד, מערערת את היציבות הדתית והאתנית השברירית של הסונים, השיעים והכורדים בעירק השכנה. מאז חודש דצמבר, השתתפו עשרות אלפי סונים בהפגנות, בעיקר במחוז ענבר, וביטאו תסכול רב שהצטבר מאז הפלת שלטונו של סדאם חוסיין על ידי האמריקאים, וחיזוק הרוב השיעי במדינה. ההתנגדות מכוונת בעיקר אל ראש הממשלה השיעי, נורי אל מאליקי, המקורב לשלטון באירן, שנתפש כתומך באסד.

האלימות בעירק נרגעה אמנם מאז אירועי הטבח ההמוניים שהגיעו לשיא בין השנים 2006-2007, אולם פיגועים ורציחות, המכוונים לאזורים שיעים וכוחות ביטחון מקומיים, עדיין מתרחשים במדינה על בסיס יומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully