וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מאמנת את המורדים הסורים בבסיסים בירדן"

ה"דר שפיגל" הגרמני דיווח כי מאות לוחמים סורים מקבלים הדרכה במדינה השכנה ומתאמנים בירי נ"ט. המודיעין הירדני מסנן את המשתתפים כדי לבדוק שאין בהם קיצונים איסלמיים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(בסרטון: לחימה בדיר א-זור ובחלב, היום)

ארצות הברית מאמנת את המורדים הסורים בירדן, כך דיווח אתמול (ראשון) ה"דר שפיגל" הגרמני. הדיווח מצוטט מפי משתתפים באימונים ומפי מארגני התכנית. לדברי העיתון הגרמני, האימונים מתרכזים בירי של טילים נגד טנקים וחלק מהמדריכים בהם לבושים מדים. לא ברור אם מדובר בקבלנים פרטיים הפועלים עבור הממשל או שמא מדובר בחיילים אמריקנים. גם ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי ארה"ב מאמנת בשטח ירדן את המורדים הסורים. לפי הדיווח הזה, על צוות ההדרכה נמנים גם מאמנים בריטים וצרפתים.

כ-200 מורדים כבר קיבלו אימונים מסוג זה בשלושת החודשים האחרונים, וכ-1,200 מורדים נוספים אמורים להשתתף באימונים בעתיד. האימונים נערכים בשני מחנות בירדן, האחד בצפון המדינה והשני בדרומה. שירותי המודיעין של ירדן מעורבים בתכנית האימונים, שנועדה להכשיר כ-12 קבוצות של כ-10,000 לוחמים בסך הכל. תפקידו של המודיעין הירדני, כך נרמז, הוא לסנן את המשתתפים בתכנית האימונים ולמנוע ממורדים המזוהים עם הפלגים הקיצוניים של האיסלם להשתתף בהם.

בסיס אימונים משותף של ארה"ב ובריטניה ליד העיר רוסייפה, בו מאומנים כוחות ירדנים מחשש להסלמה בגבול הירדני. אוקטובר 2012. Mohammad Hannon, AP
מחנה אימונים משותף של ארה"ב ובריטניה בירדן, ליד העיר רוסייפה/AP, Mohammad Hannon

בסוף החודש שעבר דיווח ה"ניו יורק טיימס" כי ארה"ב מאמנת את המורדים הנלחמים נגד אסד בבסיס "באזור סוריה". במקביל, הודיע מזכיר המדינה, ג'ון קרי, כי וושינגטון צפויה לספק להם סיוע רפואי, מזון וציוד לא-קטלני. הצעד מהווה שינוי במדיניות ארה"ב, שעד כה נמנעה מלסייע ישירות למורדים, אלא עסקה בסיוע הומניטרי לאזרחים. ואולם, קרי לא אמר אם ארה"ב תעביר בהמשך כלי נשק למורדים – תביעה שהמורדים אינם מוכנים לוותר עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully