וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העדה של אסד תחת אש: כ-200 נפגעו בפיצוצים בחמה

ניר יהב

11.12.2012 / 21:50

על פי דיווחים, מרבית הנפגעים בכפר עקרב משתייכים לעדה העלווית. לפי דיווח אחד נהרגו 8 בני אדם. באופוזיציה טוענים כי אנשי אסד מאחורי המעשה, כי גילו שהם חברו למורדים

האופוזיציה הסורית דיווחה הערב (שלישי) כי 125 אזרחים סורים, רובם משתייכים לעדה העלווית, נהרגו ונפצעו בשורה של פיצוצים שאירעו בכפר עקרב שבמחוז חמה. עד כה לא ברור מי עומד מאחורי הפיגועים. בנוסף דווח על נזק כבד שנגרם לבתים באזור. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי מניין הנפגעים עומד על קרוב ל-200 בני אדם. מנהל ארגון זכויות האדם הסורי, ראמי עבד א-רחמן, מסר: "עד כה לא ברור אם המורדים עומדים מאחורי המתקפה הזו או לא". לדבריו, בשבוע שעבר השתלטו המורדים על מחסום של צבא סוריה בכניסה לכפר.

בעמוד הפייסבוק של האופוזיציה הסורית נמסר כי ב"טבח שאירע בכפר עקרב" נהרגו שמונה בני אדם "על ידי כנופיותיו של אסד". לפי האופוזיציה, אנשיו של אסד רצחו את השמונה לאחר שהתברר להם שהם בני העדה העלווית התומכים במורדים.

נשיא סוריה בשאר אסד נפגש עם מורות בדמשק, 11.12.2012. רויטרס
אסד נפגש עם מורות לאיסלם מדמשק, היום/רויטרס

היום מצא נשיא סוריה בשאר אסד פנאי להיפגש עם משלחת של מורות לאיסלם מאזור דמשק ופרבריה. בפגישה, שבה נכח גם שר הדתות הסורי עבד א-סתאר א-סייד, אמר אסד "כי ההדרכה האיסלמית חייבת להיות מבוססת על ערכי המוסר העצומים שהנחיל הנביא מוחמד". אסד דיבר גם על הקשר בין ערביות לאיסלם והנוכחות הודו לאסד על קידום הנשים בחברה הסורית. הייתה זו הופעתו הפומבית הראשונה של אסד מזה כשבוע, מאז שפרצו שמועות על היעלמותו.

קרבות בדמשק, דצמבר 2012. AP
הלחימה הגיעה אתמול לשכונותיה הצפוניות של הבירה. קרבות בדמשק/AP

לראשונה מאז שהחלה ההתקוממות בסוריה לפני שנה ותשעה חודשים, הלחימה הגיעה אתמול לשכונותיה הצפוניות של הבירה דמשק. תושבי השכונות הצפוניות - ביניהן השכונות סאלחיה, שייח' מוחי א-דין, חנאבלה, ג'בל אל-ארבעין וחארת א-שעאר - דיווחו על עימותים קשים, הפגזות ארטילריות ומטוסי קרב מסוג מיג שחגים באוויר. על פי הדיווחים, שלושה בני אדם נהרגו בשכונות אלה.

תושבי השכונות הצפוניות הורגלו לשמוע עד עכשיו ירי שנורה מכיוון ג'בל קסיון לעבר שכונות אחרות, בדרום דמשק ובפרברי הבירה. אתמול הם נדהמו לשמוע ירי שנורה לעבר שכונת סאלחיה, הנמצאת ליד שכונת אבו רמאנה – שם שוכנים ארמון הנשיאות של בשאר אסד וכן מתקני צבא רבים, שגרירויות ובתיהם של בכירי המשטר. מנהלי בתי הספר בשכונות הצפוניות נאלצו להודיע להורים לאסוף את ילדיהם באופן מידי ועדי ראייה דיווחו על אימהות ואבות שרצו בפניקה לבית הספר לאסוף את הילדים בזמן שקולות הירי נשמעים בסביבה.

במקביל נמשכו העימותים גם בשכונותיה הדרומיות של הבירה הסורית. אתמול הפגיזו כוחותיו של אסד את שכונת אל-חג'ר אל-אסווד. עוד דווח כי נותק בשכונה זרם החשמל, מה שהוביל להידרדרות נוספת במצב ההומניטרי הקשה שם. גם באזור מחנה הפליטים אל-ירמוכ, ובשכונות אל-ברזה ואל-קאבון דווח על עימותים קשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully