וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקרבים לאסד: קרבות בשכונות דמשק הצפוניות

ניר יהב

11.12.2012 / 9:30

לראשונה מאז פרוץ המרד הסורי לפני שנה ותשעה חודשים, הקרבות בין המורדים לצבא הסורי מתקיימים סמוך לארמון הנשיא אסד. עדי ראייה: מטוסי מיג חגים באוויר ונשמע ירי ארטילרי

הטבעת הולכת ומתהדקת על אסד: לראשונה מאז שהחלה ההתקוממות בסוריה לפני שנה ותשעה חודשים, הלחימה מגיעה לשכונותיה הצפוניות של הבירה דמשק. תושבי השכונות הצפוניות - ביניהן השכונות סאלחיה, שייח' מוחי א-דין, חנאבלה, ג'בל אל-ארבעין וחארת א-שעאר - דיווחו אתמול (שני) על עימותים קשים, הפגזות ארטילריות ומטוסי קרב מסוג מיג שחגים באוויר – לראשונה מאז החלה הלחימה בין צבא סוריה לצבא המורדים. על פי הדיווחים, שלושה בני אדם נהרגו בשכונות אלה.

תושבי השכונות הצפוניות הורגלו לשמוע עד עכשיו ירי שנורה מכיוון ג'בל קסיון לעבר שכונות אחרות, בדרום דמשק ובפרברי הבירה. אתמול הם נדהמו לשמוע ירי שנורה לעבר שכונת סאלחיה, הנמצאת ליד שכונת אבו רמאנה – שם שוכנים ארמון הנשיאות של בשאר אסד וכן מתקני צבא רבים, שגרירויות ובתיהם של בכירי המשטר. מנהלי בתי הספר בשכונות הצפוניות נאלצו להודיע להורים לאסוף את ילדיהם באופן מידי ועדי ראייה דיווחו על אמהות ואבות שרצו בפניקה לבית הספר לאסוף את הילדים בזמן שקולות הירי נשמעים בסביבה.

קרבות בדמשק, דצמבר 2012. AP
שלושה בני אדם נהרגו. קרבות בדמשק, היום/AP

"משבע בבוקר החלו עימותים, שנמשכו כחמש שעות, שבמהלכם נורו פגזים, נורו יריות על ידי צלפים באזור ג'בל קסיון, ושלושה בני אדם נהרגו, ביניהם גם ילד ששב מבית הספר", סיפרו עדי ראייה לעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון. פעיל האופוזיציה אחמד דמשקי סיפר לעיתון כי צבאו של אסד חוקר את התושבים בשכונות כדי להשיג מידע על מקום הימצאם של חיילי 'הצבא הסורי החופשי'.

במקביל נמשכים העימותים גם בשכונותיה הדרומיות של הבירה הסורית. אתמול הפגיזו כוחותיו של אסד את שכונת אל-חג'ר אל-אסווד. במקביל דווח כי נותק בשכונה זרם החשמל, מה שהוביל להידרדרות נוספת במצב ההומניטרי הקשה שם. גם באזור מחנה הפליטים אל-ירמוכ, ובשכונות אל-ברזה ואל-קאבון דווח על עימותים קשים.

בתוך כך, המורדים ממשיכים להשתלט על עוד ועוד מוקדים חשובים באזור צפון סוריה. בין השאר הודיעו אתמול כי השתלטו על בסיס "שייח' סלימאן" של צבא סוריה באזור העיר חלב. בסיס זה נחשב לאחד הבסיסים החשובים ביותר של צבא אסד באזור חלב וצפון סוריה. מנהל הארגון לזכויות האדם בסוריה, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי ההשתלטות על הבסיס "מהווה התקדמות איכותית עבור האופוזיציה החמושה" וכי צבא סוריה סופג "אבדות קשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully