וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גלעד: "הנשק הכימי בסוריה מאובטח ולא זז"

ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון הבהיר כי בניגוד למספר דיווחים, הנשק הכימי בסוריה עדיין בשליטת הנשיא אסד. לדבריו, "ישראל עוקבת" אחר המתרחש בסוריה

צילום: דניאל בוק עריכה: טל רזניק

"סוריה מחזיקה בכמויות גדולות מאוד של נשק כימי, וככל שהמצב מתערער - גדל הסיכוי שהוא יזלוג לארגוני הטרור אל-קאעדה וחיזבאללה", אמר הערב (ראשון) ראש האגף הביטחוני-מדיני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, בראיון שקיים עם מגיש וואלה! חדשות, ינון מגל. עם זאת, לדברי גלעד, המאגרים מצויים כעת בשליטת המשטר בראשות הנשיא אסד, ובעולם נשמעים קולות רבים שמזהירים את סוריה מפני פעולה כזאת: "ישראל צריכה לעקוב, והיא עושה זאת. מעבר לכך, הנושא הפך לסוגייה בינלאומית. גם אם הסורים שוקלים להשתמש בנשק כזה, בזמן שנשיא ארצות הברית ושר החוץ הרוסי יוצאים נגד האפשרות בצורה כה בוטה, ניתן להעריך שתגובת העולם תהיה נחרצת".

גובר החשש: אסד יעשה שימוש בנשק כימי - כותרות אחרונות
"כוחות מיוחדים ישראלים פועלים לאיתור נשק כימי בסוריה"
המורדים בסוריה הציגו: נפגעים מנשק כימי של אסד
פנטה: "אסד שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי"
"יום הדין" של אסד: הכל על מאגרי הנשק הכימי של סוריה

ועידת ישראל לעסקים , דצמבר 2012. בן קלמר
"תגובת העולם לשימוש סורי בנשק כימי תהיה נחרצת". גלעד/בן קלמר

בראיון שהתקיים בתום ועידת גלובס לעסקים, הסביר גלעד כי ישראל לא מסירה את האצבע מהדופק: "חיוני לשמור על אבטחת הנשק", שכן "מעת לעת מתפרסם שסוריה מוכנה להפעיל נשק כימי כדי לגבור על ההתנגדות למשטר, וזה מסוכן", הוסיף.

גלעד גם פסל כי בידי ישראל מידע לפיו חיזבאללה שם ידו על אמצעי לחימה כימיים שדלפו מסוריה. "יש אינספור דיווחים, אולם ככל שאני יכול לשפוט - הנשק עדיין מאובטח ולא זז, אך צריך לבדוק כל רגע ולוודא כל דקה", הסביר. דבריו של גלעד נאמרו ברקע טענות המורדים בסוריה, כפי שהוצגו בסרטון שהעלו אמש ובו נראים, לכאורה, הרוגים ופצועים כתוצאה מנשק כימי. לסרטון אין כל אישור ממקור רשמי או מגורמים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"חמאס ואירן ינסו לחדש את ההברחות בעזה"

"הדיווחים לפיהם צה"ל תוקף באופן חשאי בסוריה - מופרכים לחלוטין", הוסיף מי שהיה דובר צה"ל בעברו. "רמת הגולן נשארת שקטה וזה מעיד על ההרתעה הישראלית", הוסיף. בהתייחסו למבצע עמוד ענן טען גלעד כי "חשיבותה של מצרים היא עליונה", וכי משטרו של הנשיא מוחמד מורסי פועל במאמץ רב ותוך מודעות גבוהה להביס את הטרור בחצי האי סיני, לאחר הירצחם של 16 חיילים מצרים בידי פעילי ג'יהאד עולמי. לדבריו, כיום הופסקו לחלוטין הברחות אמצעי לחימה לרצועת עזה, כתוצאה מההבנה המצרית שמדובר גם באינטרס של קהיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הנשק הכימי הוא סוגייה בינלאומית". מפת מאגרי הנשק הכימי בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חמאס ואירן ינסו לשוב ולחדש את ההברחות בעזה", העריך גלעד, שהקפיד להבהיר כי "הצלחת צה"ל בנושא יוצאת דופן, המודיעין המדויק והטכנולוגיה גרמו לכך שהיו מעט נפגעים במבצע עמוד ענן". למרות הסכם הרגיעה עם חמאס, אלוף במילואים גלעד, שהיה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, נמנע מלהעריך כי מעמדו של אבו מאזן נפגע ועשוי להמיט חורבן על הרשות הפלסטינית. "אם הם יקרסו, פתח יפסיד לחמאס שרוצה להחיל את המשטר הדתי בכל המזרח התיכון. אני לא חושב שאנחנו קרובים לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully