וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוחות מיוחדים ישראלים פועלים לאיתור נשק כימי בסוריה"

העיתון "סאנדיי טיימס" ציטט מקור ישראלי שאמר כי כוחות מיוחדים מאתרים מאגרי נשק לא-קונבנציונלי במטרה לחבל בהם. "קיבלנו רמזים שהמאגרים שונעו", אמר המקור

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

כוחות מיוחדים של ישראל פועלים בתוך סוריה לאיתור מאגרי נשק ביולוגי וכימי – כך מדווח הבוקר (ראשון) העיתון "סאנדיי טיימס" מפי מקורות בישראל. לפי הדיווח, המבצע הוא חלק מניסיון סודי לחבל בפיתוח של נשק לא-קונבנציונלי. "במשך שנים ידענו את המיקום המדויק של מאגרי הנשק הללו", ציטט העיתון מקור ישראלי. "אך בשבוע האחרון קיבלנו רמזים לכך שהמאגרים שונעו למיקומים אחרים".

לפי הדיווח, נשקלו מספר חלופות למבצע, והן נדחו מסיבות שונות. בין החלופות שנשקלו היו תקיפה אווירית של מאגרי הנשק ,אשר נפסלה בשל הסכנה לנזק שיכול להיגרם לבני אדם ולסביבה מפליטה של חומרים כימיים. כמו כן, ה"סאנדיי טיימס" טוען כי גם פלישה קרקעית רחבה נשקלה, אך הוחלט כי היא מסוכנת מדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוקדי הנשק הכימי המשוערים של סוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע אמר שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, כי הגיע לידי ארצות הברית מידע מודיעיני אשר מעלה "חששות חמורים" כי נשיא סוריה, בשאר אסד, שוקל ברצינות להשתמש בנשק כימי כנגד המורדים בארצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בשבוע שעבר דווח כי ארה"ב ובנות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי. הטיימס הבריטי המסתמך על גורם אמריקאי רשמי דיווח כי במקרה כזה יוצבו בסוריה כוחות מיוחדים בשילוב כ-75 אלף לוחמים כדי להשתלט על המתקנים בהם נמצא הנשק הכימי של סוריה. לפי גורם אמריקאי, הדרך המועדפת להתערבות צבאית היא פעולה של קואליציה בינלאומית, שתכלול גם את ירדן, טורקיה ובריטניה.

אם תתקבל ההחלטה להתערב בסוריה, יוטל איסור טיסה במרחב האווירי של סוריה כדי למנוע מחיל האוויר הסורי להטיל פצצות עם ראשי נפץ כימיים. הגורם האמריקאי רמז כי הכוחות שאמורים להשתתף בתקיפה כבר נמצאים באזור. "ישנם כוחות מיוחדים (אמריקאים) בעמדות הנכונות, הם לא צריכים להישלח", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully