וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנטה: "האיום מפני שימוש בנשק כימי בסוריה נחלש"

11.12.2012 / 17:14

שר ההגנה האמריקאי אמר כי בימים האחרונים סוכנויות המודיעין של ארה"ב לא זיהו כוונה מצד ממשלת אסד להשתמש בנשק כימי נגד המורדים. "רוצה להאמין שאסד הפנים את המסר", אמר

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, אמר היום (שלישי) כי סוכנויות המודיעין של ארצות הברית לא זיהו בימים האחרונים כל אינדיקציה לכך שממשלת סוריה מתכוונת לעשות שימוש בנשק כימי נגד המורדים במדינה. "בשלב זה, המידע המודיעני נחלש", אמר פנטה בשיחה עם כתבים טרם ביקורו בכווית. "לא ראינו שום דבר חדש המצביע על צעדים ממשיים להתקדם בדרך זו".

עם זאת, פנטה הודה כי הוא עדיין חושש מפני שימוש בנשק כימי בסוריה והביע תקווה כי האזהרות מצד ארה"ב חלחלו לראשו של נשיא סוריה, בשאר אסד. "אני רוצה להאמין שהוא הפנים את המסר", אמר פנטה והוסיף: "הבהרנו זאת בצורה ברורה, וכמונו גם אחרים". לדבריו, "עם זאת, זה גם ברור שהאופוזיציה ממשיכה לצבור כוח בסוריה והחשש שלנו הוא שאם הם ירגישו שיש איום של קריסת המשטר, גם הם עלולים לפנות לסוגים כאלה של כלי נשק".

למרות החשש הגובר שהביעו מדינות המערב, בהן גם ישראל, מפני שימוש בנשק כימי בידי משטר אסד, בסוריה ממשיכים להכחיש כוונות מסוג זה. "קבוצות טרור עלולות לפנות לשימוש בנשק כימי נגד סוריה לאחר שהשתלטו על מפעל כלור רעיל", נמסר בהודעה ממשרד החוץ הסורי בסוף השבוע. בהודעה נכתב כי סוריה לא תעשה שימוש בנשק כימי, יהיו הנסיבות אשר יהיו, "משום שסוריה מגנה על העם שלה מפני הטרור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל חלק מקואליציה שתתקוף את מחסני הנשק הכימי בסוריה?/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף השבוע אמר פנטה כי לידי ארה"ב הגיע מידע מודיעיני אשר מעלה "חששות חמורים" כי אסד שוקל ברצינות להשתמש בנשק כימי כנגד המורדים בארצו. "אנו מאוד מודאגים, כי בעוד שהאופוזיציה מצליחה להתקדם, המשטר שוקל ברצינות שימוש בנשק כימי נגד בני עמו", אמר פנטה בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון ושב והזהיר את אסד כי "כל העולם צופה במעשיו" ולשימוש בנשק כימי נגד בני עמו יהיו השלכות חמורות. "אין בכוונתי לדון כאן בהשלכות", אמר פנטה, "אבל אני חושב שאפשר להגיד כי שימוש בנשק שכזה יהיה בגדר חציית קו אדום".

בשבוע שעבר דיווח הטיימס הבריטי כי ארה"ב ובנות בריתה, בהן ישראל, ערוכות למתקפה קרקעית במקרה של שימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי. במקרה כזה, לפי הדיווח המסתמך על גורם אמריקאי בכיר, יוצבו בסוריה כוחות מיוחדים בשילוב כ-75 אלף לוחמים כדי להשתלט על המתקנים בהם נמצא הנשק הכימי של המדינה. לפי הגורם, הדרך המועדפת להתערבות צבאית היא פעולה של קואליציה בינלאומית, שתכלול גם את ירדן, טורקיה ובריטניה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

נשק כימי בסוריה - כותרות נוספות
עמוס גלעד: "הנשק הכימי בסוריה מאובטח ולא זז"
"כוחות מיוחדים ישראלים פועלים לאיתור נשק כימי בסוריה"
המורדים בסוריה הציגו: נפגעים מנשק כימי של אסד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully