וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

17 הרוגים בעימותים בין תומכי מורסי למתנגדיו במצרים

מאות בני אדם נפצעו בהתנגשויות בין תומכי מורסי ומתנגדיו, בהפגנות ענק בקהיר ובאלכסנדריה. במקביל דווח כי שלושה בני אדם נורו למוות על ידי חמוש במחסום צבאי בסיני

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

האלימות במצרים נמשכת: לפחות 17 בני אדם נהרגו במהלך הלילה בהפגנות האלימות של תומכי הנשיא המודח, מוחמד מורסי, ומתנגדיו - כך דיווחה הבוקר (שבת) רשת "אל-ג'זירה". שבעה בני אדם נהרגו בהפגנות הסוערות באלכסנדריה, ועשרה אחרים נהרגו בבירה קהיר.

עוד נמסר כי מאות בני אדם נפצעו בהתנגשויות בין המפגינים. על פי הדיווחים, כוחות המשטרה באלכסנדריה ריססו גז מדמיע בניסיון לפזר את המפגינים וכתוצאה מכך "נהר של פצועים" פונו לבתי החולים על גבי אופנועים או באמבולנסים. מיליוני אזרחים מצרים יצאו לרחובות, קהל המפגינים הגדול ביותר שנראה במדינה בשנתיים וחצי האחרונות.

הפגנות בעד ונגד נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי בקהיר. רויטרס
ההפגנות במצרים, הלילה/רויטרס

עוד דיווחה הרשת כי כמאתיים בני אדם, בהם נשים וילדים, היו לכודים במסגד באלכסנדריה מאחר שלדבריהם "בריונים" הקיפו את המסגד וניפצו חלונות. שוטרים שהגיעו למקום ניסו להרגיע את הרוחות.

שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, אמר כי ההפגנות למען הנשיא המודח "יבואו לסיומן בהקדם ובאופן חוקי". לדבריו, ההחלטה התקבלה בשל תלונות תושבי האזור. "המדינה לא תוכל לקבל עוד את המצב בו חוסמים רחובות ושמוסדות המדינה מאוימים", אמר איברהים בראיון עם ערוץ אל-חיאת.

בתוך כך, דווח כי הלילה נהרגו אזרח ושני חיילים במחסום משטרתי בעיר שייח זואיד שבסיני. על פי הדיווח, השלושה נורו למוות על ידי חמוש שזהותו טרם הובררה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הפגנות בעד ונגד נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי בקהיר. רויטרס
הגנרל א-סיסי קרא לכל המצרים המאמינים והכנים לצאת לרחובות/רויטרס

כבר אתמול בשעות הצהריים החלו המוני מפגינים בעד ונגד נשיא מצרים המודח לצאת לרחובות ברחבי המדינה, להפגין במסגרת המאבק על עתידה של המדינה. תומכי הצבא יצאו בין היתר לכיכר תחריר שבקהיר לבקשתו של הרמטכ"ל המצרי, עבד אל-פתאח א-סיסי, כדי לתת לצבא מצרים רוח גבית ומנדט להיאבק באלימות המתחוללת במדינה מאז הדחתו של מורסי. אלפי תומכי תנועת "האחים המוסלמים" התאספו בעיקר בשכונת נאצר בבירה.מסוקים של צבא מצרים חגו מעל הבירה כחלק מההיערכות לעימותים האלימים.

בנאום שנשא הרמטכ"ל א-סיסי לפני כמה ימים בטקס סיום צבאי הוא קרא "לכל המצרים המאמינים והכנים לצאת לרחובות" ביום שישי, על מנת לקיים עצרות המוניות בעד ההפיכה שאירעה במדינה ב-3 ביולי.

תומכיו ומתנגדיו של נשיא מצרים המודח מפגינים בקהיר. רויטרס
הפגנה בעד הנשיא מורסי בקהיר/רויטרס

מוקדם יותר פורסם בסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא המודח מורסי, המוחזק בידי הצבא מאז שהופל בתחילת החודש, נעצר על ידי הרשויות המצריות ל-15 ימים. הוא עתיד לעמוד בפני שורת אישומים בהם רצח חיילים מצרים וקנוניה עם ארגון חמאס. בתנועת האחים המוסלמים כינו את האישום "מגוחך" ואמרי כי מדובר בעדות לכך שמצרים חוזרת למשטר הישן. "אנחנו לא מתייחסים לאישומים הללו בצורה רצינית", אמר דובר האחים המוסלמים, גהאד אל-חדאד. "אנחנו נמשיך הפגנות ברחובות. למעשה, אנחנו מאמינים שיותר ויותר אנשים יבינו מה המשטר ה'חדש' באמת מייצג – את החזרה למדינת מובארק, אבל עם כוח ברוטאלי".

מאז יום שני האחרון נהרגו עשרות בני אדם בהתנגשויות בין תומכי הצבא למפגינים מהתנועות האיסלאמיסטיות, ומתקפות רבות אירעו בסיני. מפגינים נוספים נהרגו בעימותים נגד הדחתו של מורסי ומטען חבלה התפוצץ בתחנת משטרה בעיר מנסורה, כ-100 ק"מ מצפון לקהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully