וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יושב טוב: האו"ם הכריז על יום השירותים הבינלאומי

למרות הגיחוך והלעג שהדבר מעורר, קיבלה האסיפה הכללית פה אחד את הצעת סינגפור להפוך את ה-19 בנובמבר ליום שיעסוק בהעלאת המודעות לתנאי התברואה הירודים בחלק ניכר מהעולם

יושבים בנוח? אתם עשויים לצחוק מהתאריך החדש שיחלו לציין השנה, אולם יש אנשים שעבורם מדובר בסוגיה רצינית ביותר. האו"ם הכריז אתמול (רביעי) על ה-19 בנובמבר כ"יום השירותים הבינלאומי", ובכך קיבל את הצעתה של סינגפור, שנועדה לקדם תנאי היגיינה ותברואה ברחבי העולם.

נציג סינגפור באו"ם, מארק נאו, אמר כי לא אכפת לו אם הצעתו תהפוך ללעג ולקלס. "אני בטוח שהציבור והתקשורת ילעגו כשידווחו כי האו"ם הכריז על יום השירותים הבינלאומי", אמר טרם ההצעה התקבלה פה אחד בעצרת הכללית של האו"ם. "הגיחוך שלהם רצוי", אמר נאו לנציגי 193 המדינות, "בייחוד אם יכירו בטאבו המונע דיון גלוי ורציני על בעיות התברואה בבתי השימוש ברחבי העולם".

נאו הסביר כי 2.5 מיליארד בני אדם ברחבי העולם אינם נהנים מתנאי תברואה נאותים. לדבריו, 1.1 מיליארד בני אדם עושים את צרכיהם בשטח פתוח. הוא הוסיף כי אספקת בתי שימוש עשויה להציל את חייהם של למעלה מ-200 אלף ילדים מדי שנה.

מוזיאון השירותים. רויטרס
עניין של כבוד בסיסי. פסל במוזיאון השירותים הראשון בעולם, שנפתח בקוריאה הדרומית בסוף 2012/רויטרס

לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, היוזמה הסינגפורית צצה הודות ל"מר שירותים", ג'ק סים. סים הוא אזרח סינגפור, הידועה בהקפדתה על הניקיון והסדר, הפועל לשיפור תנאי התברואה ברחבי העולם, בדגש על מדינות נחשלות. סגן מזכ"ל האו"ם ג'ן אליאסון שיבח אתמול את הצעד, ואמר כי תברואה הולמת "היא עניין של כבוד בסיסי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully