וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "מוזיאון שירותים" הוקם בתוך בית ראש עיר

24.11.2012 / 17:35

מה שלרוב נסתר מאחורי דלת השירותים, הפך בקוריאה הדרומית לנחלת הכלל במוזיאון המפאר את האסלה. לבאים מחכים אסלות עתיקות, עובדות ופסלים שלא מותירים מקום לדמיון

מוזיאון השירותים הראשון בעולם נפתח בדרום קוריאה/צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק, אמיר קוטיגרו

בעיר הדרום קוריאנית סאוון, כ-45 קילומטרים מדרום לבירה סיאול, נפתח לאחרונה "פארק תרבות האסלה הראשון בעולם", בו ניתן למצוא בתי שימוש עתיקים, עובדות משעשעות על הפסולת האנושית וגן פסלים המוקדש לפעילות הכריעה.

מוזיאון השירותים. רויטרס
"מקום בו זרים יכולים להיחשף לתרבות האסלה של קוריאה הדרומית"/רויטרס

"אני חושבת שזה יכול לשנות את תפיסתם של אנשים אשר נרתעים או נבוכים משירותים או מהתנהלות בשירותים, מפני שמה שרואים כאן מצחיק, ואתה רואה שזה לא סוד", סיפרה מליסה שייטס-נייגארד, תיירת מארצות הברית שביקרה במוזיאון הייחודי.

בתוך הפארק מוצב מבנה בצורת אסלה, בתוכו מוצגות מזכרות מעוצבות ושלטי שירותים מרחבי העולם ומוזיאון המציג את השינויים בשירותים לאורך ההיסטוריה. "בחרנו לשים בכניסה למקום פסלים הומוריסטיים הקשורים לשירותים. זה התפתח להיות מקום בו זרים יכולים להיחשף לתרבות האסלה של קוריאה הדרומית". סיפרה לי יון-סוק, מנהלת צוות התכנון של המוזיאון.

מבנה המוזיאון היה בעבר ביתו של ראש העיר, סים ג'י-דאק, שפעילותו היוותה השראה לבניית הפארק. סים הפך את האובססיה שלו לשירותים לקמפיין מוצלח לשיפור שירותי הנוחיות של קוריאה הדרומית. הפארק צפוי להתרחב בשנים הקרובות ולהביא לשיפור המודעות של הקוריאנים לתברואה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully