וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיעה האסלה של היטלר לניו ג'רזי?

האסלה הותקנה ביאכטה של היטלר, שם הוכרז לראשונה מותו של הצורר הנאצי. היא התגלגלה במקרה לידיו של סוחר עתיקות לפני שני עשורים, אחרי שעברה בין בעל מספנה לבעל מוסך

כבר שני עשורים שברשותו האסלה של היטלר, אך גרג קוהפלדט, אספן עתיקות מניו ג'רזי, סיפר על כך רק לאחרונה בשיחה אגבית בארוחת ערב. האסלה הותקנה ביאכטה של היטלר, על סיפונה הודתה גרמניה לראשונה ב-1 במאי 1945 כי הפיהרר מת. "היטלר רצה לשוט ביאכטה עד התמזה בלונדון ותכנן לגור בארמון וינזדור לאחר פלישת גרמניה לשם", סיפר קוהפלדט למגזין היהודי "טאבלט". קוהפלדט סיפר כי בתום מלחמת העולם השנייה נלקחה היאכטה לארצות הברית והגיעה לידיו של בעל מספנה בשם הארי דון, שגבה באופן בלתי חוקי כסף מתיירים שביקשו לראות את המזכרת הנדירה. ב-1950, לאחר שהעבירה למגרש גרוטאות, הזדקק חברו של דון לאסלה, והוא נידב את זו שעל היאכטה. כ-30 שנים לאחר מכן הגיע קוהפלדט למוסך של אותו חבר בכדי לקנות חלקי חילוף לרכב, אז רכש ממנו גם את האסלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כבר שני עשורים בניו ג'רזי. האסלה של היטלר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על היאכטה המפוארת, שהייתה אז אמצעי התחבורה הפרטי הגדול ביותר בעולם, שירת צוות של 245 בני אדם ואף היה בה חדר מיוחד לבת זוגו של היטלר, אווה בראון. למרות שעלו שאלות בנוגע לאותנטיות האסלה, ראיות רבות מצביעות על כך שמדובר בממצא האמיתי. על כיור וברזים מאותה היאכטה הייתה חותמת זהה, באותו הגופן אשר היה מועדף על המשטר הנאצי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הברזים עוטרו בכיתוב בגופן המועדף של המשטר הנאצי/מערכת וואלה!, צילום מסך

זוהי לא הפעם הראשונה שמזכרות של הצורר הנאצי מצאו את דרכן לניו ג'רזי. ביולי של השנה שעברה, טען בעל מוסך מניו ג'רזי כי רכש בטעות את המכונית שהייתה שייכת לאדולף היטלר. לדבריו, הוא קנה את כלי הרכב באתר המכירות הפומביות EBAY עבור אחד מלקוחותיו, ורק לאחר מכן גילה שמכונית המרצדס-בנץ העתיקה הייתה בבעלותו של הצורר הנאצי. בעל הרכב היה חייל לשעבר בצי האמריקני, שהעביר את הרכב לארצות הברית אחרי מלחמת העולם, ונכדו מכר אותה תמורת 180 אלף דולרים. עם זאת, בשנת 2009 סוחר מגרמניה טען כי מצא את אותה המרצדס ושנה קודם מרצדס-בנץ שיוחסה להיטלר נמכרה לאוליגרך רוסי תמורת שמונה מיליון דולרים.

מזכרות של היטלר נוטות לזכות לפופולריות רבה בקרב אספנים. משקפי הקריאה שלו נמכרו ב-2011 תמורת 8,000 דולר וקופסת הסיגריות שלו עלתה למכירה פומבית במחיר התחלתי של 15 אלף דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully