וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכוח השתן: מדענים פיתחו שיטה לטעינת הסמארטפון

נשמע מצוין? מדענים בריטים הצליחו לטעון טלפון נייד באמצעות מיקרו אורגניזמים שהופכים את המים שהוטלו לחשמל: "זה מוצר עם אספקה בלתי מוגבלת". הצעד הבא: חדר שירותים חכם

מדענים בריטים טוענים כי הצליחו לפתח שיטה מיוחדת וראשונה מסוגה לטעינת טלפונים סלולריים – באמצעות השתנה. עד כמה שזה נשמע מוזר, המדענים מאוניברסיטת מערב אנגליה ומאוניברסיטת בריסטול נשמעו השבוע בטוחים למדי בפוטנציאל הגלום בהמצאה.

"זה מוצר שאנו יכולים להיות בטוחים שתהיה לנו אספקה בלתי מוגבלת שלו", אמר השבוע ל-BBC ד"ר יואניס איירופולוס מהמעבדה הרובוטית בבריסטול. לדבריו, זוהי הפעם הראשונה שבה משתמשים בהטלת מים ליצירת אנרגיה. "היופי במקור האנרגיה הזה הוא שאיננו מסתמכים על הרוח או השמש, אלא משתמשים בפסולת שלנו כדי ליצור מחדש אנרגיה", סיפר בהתלהבות. לדברי איירופולוס, קבוצת החוקרים הצליחה לטעון בדרך זו מכשיר מסוג סמסונג.

אילוסטרציה. ShutterStock
נתפנה ונטעין? חדר שירותים/ShutterStock

ואיך זה עובד? השתן עובר דרך מערכת של תאים מיקרוביולוגיים שהופכת אנרגיה אורגנית לחשמל באמצעות תהליך מטבולי. האנרגיה החשמלית היא למעשה תוצר לוואי של מחזור החיים הטבעי של המיקרו אורגניזמים, וככל שהם "אוכלים" יותר שתן – כך יוכלו לייצר יותר חשמל.

המדענים מעריכים כי הטכנולוגיה פורצת הדרך הזו תוכל להיות מותקנת בחדרי שירותים ולהפיק אנרגיה להפעלת מקלחות, תאורה, מכונות גילוח וגם טלפונים ניידים. בינתיים, כמות האנרגיה שהצליחו להפיק מהשתן מספיקה למשלוח מסרונים, לגלישה ברשת האינטרנט ולשיחות טלפון קצרות.

"שיחת טלפון דורשת את כמות האנרגיה הרבה ביותר, אבל בעתיד נוכל לטעון סוללה כך שהיא תספיק לזמן ממושך יותר", אמר איירופולוס. הוא משוכנע לחלוטין שמדובר בתחילתו של מיזם גדול ומרשים: "הרעיון הזה נוסה וזה עובד. כעת עלינו לפתח ולשפר את התהליך כך שניתן יהיה לטעון סוללה מלאה. אנו בתהליך של גיוס כספים לצד שותפינו בארצות הברית ובדרום אפריקה לפיתוח חדרי שירותים חכמים".

(עדכון ראשון 17:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully