וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב המאבטח: נושאים רישיון בנשק - והורגים

המאבטח שירה למוות בגבר ובאישה בירושלים הבוקר מצטרף לקבוצה לא קטנה של מאבטחים שהשתמשו בנשק שהם נושאים ברישיון כדי להרוג על רקע אישי. סקירת המקרים האחרונים

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

המאבטח בבניין מרכז "כלל" שירה למוות בגבר ואישה הבוקר (שלישי) בירושלים הוא רק האחרון בשורה ארוכה של מקרים בהם האדם שירה למוות באדם אחר מחזיק את הנשק ברישיון במסגרת עבודתו כמאבטח. לפני כחודש, היה זה מאבטח בכותל המערבי שירה למוות בדורון בן שלוש בן ה-46.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, האדי קבלאן, בן 25 מבית ג'אן שבגליל העליון, רצח את בן שלוש בדם קר, כשעה לאחר ויכוח שאירע בין השניים, בעת שהגיע הנרצח לרחבת הכותל, שבו עבד קבלאן. מכתב האישום עולה כי קבלאן, "אשר החליט להמית את המנוח בדם קר ובכוונה תחילה", יצא מעמדתו, הלך בעקבות בן שלוש לעבר השירותים במתחם. הוא נאשם כי בעוד הוא עומד במרחק של מטרים אחדים ממנו, שלף קבלאן את אקדחו וירה בו 14 כדורים תוך שהוא מתקדם לעברו ומכוון למרכז גופו. עוד נטען כי הוא עצר את הירי רק כאשר הסתיימה התחמושת במחסנית האקדח.

אירוע ירי בניין כלל ברחוב יפו בירושלים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
המאבטח ירה עם הנשק שנשא במסגרת תפקידו. בניין "כלל" בירושלים, הבוקר/יואב דודקביץ'

ברוב המקרים, בניגוד למקרה של קאבלן, מדובר באירועים המתרחשים שלא במסגרת העבודה של המאבטחים, שנשאו על עצמם את הנשק שלא לצורך. בחודש מרץ האחרון, רצח על פי החשד מאבטח את אשתו ביריות במהלך נסיעה בפתח תקווה, לעיני בתם של השניים בת ה-14. החשוד ברצח, בן 52, עבד כמאבטח במוסד חינוכי בפתח תקווה והחזיק את האקדח ברישיון.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
זירת הירי ברחבת הכותל/טלי מאייר

כמה שבועות קודם לכן, מאבטח בן 46 היה מעורב על פי החשד ברציחתם של שלושה בני אדם באזור חיפה והקריות. על פי הערכת המשטרה, החשוד, דב תגר, דקר למוות את בת זוגו, חטואלה קוזניצוב, בת 43, במיטתה, ואז המתין לבנה בן ה-17 אלכס, אותו דקר ואחר כך ירה בו למוות. זמן קצר מאוחר יותר הוא ירה למוות בספר יוסף דב, האיש שהכיר בינו לבין חטואלה, באזור התעשייה בחיפה. בשעות הערב, כשהבחין תגר בשוטרי היחידה המרכזית של מחוז חוף דולקים אחריו ומנסים לכתרו הוא הבין שאפסו סיכוייו להימלט, שלף את אקדחו והתאבד בירייה.

גבר חשוד שירה באשתו ברכבם בפתח תקווה. מור שאולי
המאבטח רצח על פי החשד את אשתו תוך כדי נסיעה/מור שאולי

בסוף השנה שעברה היה מעורב, על פי החשד, יבגני בגץ, מאבטח שעובד במוסדות חינוך, ברצח אשתו גלינה והספר שלה רוסלן זכרוב, לאחר שחשד שהשניים מנהלים רומן. זמן קצר לאחר שירה בשניים התקשר בגץ למשטרה ואמר: "יריתי באשתי ובמאהב, בואו מהר". בקיץ שעבר הורשע מארק עמנואלוב, מאבטח לשעבר במסעדת "ביבלוס" בטיילת בתל אביב, שירה למוות בויטלי בורקוש-טופילייר במהלך קטטה לפני כשנתיים. על פי כתב האישום, במהלך הקטטה, שלף עמנואלוב את האקדח שהיה על גופו, דרך אותו, ירה לכיוונו של בורקוש-טופילייר ופגע בו, וכתוצאה מהירי הוא נפל ארצה. מאבטח אחר שצעק לעברו שיחדל מהיריות ויזרוק את האקדח, נורה אף הוא ונפגע. המאבטח ניסה לברוח מהזירה, אולם עמנואלוב ירה לעברו שני קליעים נוספים, בכוונה לגרום לו לחבלה חמורה.

בעקבות ריבוי המקרים שבהם עשו מאבטחים ומאבטחים לשעבר שימוש בנשק האישי לתקיפות קטלניות, הורה השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', לפני כחודשיים כי מאבטחים יחויבו להפקיד את נשקם בסוף יום העבודה. בנוסף, הוחלט כי המשרד יפעל לצמצום משמעותי של מספר הרישיונות להחזקת כלי נשק בידי אזרחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully