וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספטמבר: מאבטחים לא יורשו לשאת נשק מחוץ לעבודה

22.5.2013 / 0:22

נוכח שורת המקרים בהם אזרחים עשו שימוש בנשק שברשותם כדי לפגוע באחרים, דוגמת הרצח בבאר שבע, הורה השר לביטחון פנים להגביל את מספר הרישיונות ואת מסגרת ההיתר

נשיאת נשק - הרפורמה בדרך: בעקבות ריבוי המקרים בהם עשו מאבטחים ומאבטחים לשעבר שימוש בנשק האישי לתקיפות קטלניות, דוגמת המקרה המחריד מאתמול שבו נהרגו ארבעה בני אדם מירי בסניף בנק הפועלים בבאר שבע - הודיע אמש (שלישי) השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', כי מאבטחים יחויבו להפקיד את נשקם בסוף יום העבודה. בנוסף, יפעל המשרד לצמצום משמעותי של מספר הרישיונות להחזקת כלי נשק בידי אזרחים. בין היתר הוחלט כי החל משנת הלימודים הקרובה (27 באוגוסט 2013) לא תורשה נשיאת נשק על ידי מאבטחי מוסדות חינוך שלא במסגרת העבודה.

בנוסף הוחלט כי כל בעל רשיון נשק העומד בקריטריונים הקבועים בחוק יחוייב באפסון הנשק שברשותו בכספת בביתו. כל נשק ארגוני שלא יהיה ניתן לאפסון בחברת השמירה, יינתן בגינו אישור חריג מהמשטרה. בעת חידוש רשיון להחזקת נשק יחויב אדם להציג עילה תקפה לנשיאתו. כמו כן, יוקם צוות לבחינת הבדיקות רפואיות והנפשיות בנוגע למתן אישור, ותותר החזקת כלי נשק אחד בלבד לנושא רשיון נשק.

"נושא צמצום כלי הירייה מעסיק אותנו ונמצא בראש סדר העדיפויות, בכוונתי לקיים ישיבת מעקב שבועית בנושא", אמר אתמול אהרונוביץ' בתום דיון עם ראש אגף המודיעין במשטרת ישראל, עם מנכ"ל המשרד ועם אנשי המקצוע. לדברי השר, המציאות הביטחונית במדינת ישראל בעשורים האחרונים הביאה לריבוי במתן רשיונות נשק. "בכוונתנו לצמצם זאת תוך שמירה על האיזונים הנכונים", אמר.

לטענת אהרונוביץ', בעשור האחרון צומצם מספר הרשיונות בכמעט חצי, מ-300 אלף ל-160 אלף. כעת, ממשיכים במשרד לביטחון פנים להפחית את האישורים בכעשרת אלפים בשנה. השר ציין כי המדינה גם פועלת על מנת לעודד אזרחים שלא זקוקים לנשק, להחזירו לרשויות. "מאז החל מבצע החזרת כלי הנשק לפני יומיים הוחזרו כבר כ-70 כלי נשק", אמר.

סניף בנק הפועלים בבאר שבע בו בוצע הטבח. עומר מירון
מאבטח מחוץ לסניף הבנק בו אירע הרצח/עומר מירון

בהמשך דבריו נגע השר אהרונוביץ' גם במקרה במהלכו רצח ביום שני איתמר אלון ארבעה בני אדם באמצעות הנשק שהיה ברשותו. "נמשיך כל העת לבחון את החמרת הקריטריונים על מנת לצמצם ככל הניתן הימצאות כלי ירייה בידיי אזרחים שלא לצורך ועל מנת שחלילה לא יחזור על עצמו ארוע טרגי וקשה כפי שאירע אתמול בבאר שבע".

בנוסף, אהרונוביץ' הנחה את מנכ"ל משרדו לעמוד מול כלל הגופים העוסקים בנושא במדינה, בהם משרד החינוך, איגוד חברות השמירה, התאחדות בתי המלון ועוד - בנוגע לשיתוף הפעולה בנושא. "הנחת עבודה היא כי כלל העוסקים בנושא, מבינים את חשיבותו ואת הצורך לצמצם בהחזקת כלי יריה שלא לצורך", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully