וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד המאבטח בכותל: "החליט להמית בדם קר"

4.7.2013 / 9:57

לפי כתב האישום נגד האדי קבלאן, לפני הרצח הוא שאל את חבריו אם יהיו מוכנים לשלם לו אלף שקל אם יהרוג את בן שלוש. כמו כן, נטען כי ירה בו מטווח קצר עד שנגמרה לו התחמושת

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד האדי קבלאן, בן 25 מבית ג'אן שבגליל העליון, שעבד כמאבטח בכותל המערבי, בגין הרצח של דורון בן שלוש לפני כשבועיים. בעוד שבתחילה טען כי ירה בבן שלוש משום שחשד שבכוונתו לשלוף כלי נשק מכיסו, מכתב האישום עולה כי קבלאן דיבר על אפשרות להרוג אותו לפני כן. על פי כתב האישום, טרם הרצח הוא שאל שני מאבטחים שעבדו עמו אם יהיו מוכנים לשלם לו אם יהרוג את בן שלוש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קבלאן בהארכת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, בבוקר יום שישי ה-21 ביוני קבלאן עבד בעמדת הבידוק הביטחוני בכניסה לרחבת הכותל, כאשר בן שלוש, שנהג לפקוד את המקום מדי יום ולשוחח עם העובדים, עבר בעמדה שהייתה בפיקוחו של קבלאן ומאבטח נוסף. במהלך הבדיקה, קבלאן והמאבטח הנוסף שוחחו עם בן שלוש ואז צחקו ביניהם. בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, החל בן שלוש לצעוק לעבר השניים דברי גנאי הקשורים להיותם דרוזים. עוברי אורח שעמדו במקום הסבירו לשני המאבטחים כי מדובר בתמהוני שאין לייחס חשיבות לדבריו.

אז, נטען, קבלאן שאל את חבריו למשמרת אם יהיו מוכנים לשלם לו אלף שקל אם יהרוג את בן שלוש. כעבור שעה לערך, חזר בן שלוש לאזור של עמדת הבידוק והלך לכיוון השירותים. על פי כתב האישום, בשלב זה קבלאן, "אשר החליט להמית את המנוח בדם קר ובכוונה תחילה", יצא מעמדתו והלך בעקבותיו. על פי כתב האישום, בעוד הוא עומד במרחק של מטרים אחדים מבן שלוש, שלף קבלאן את אקדחו וירה בו 14 כדורים תוך שהוא מתקדם לעברו ומכוון למרכז גופו. עוד נטען, כי הוא עצר את הירי רק כאשר הסתיימה התחמושת במחסנית האקדח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מאבטח בכותל המערבי בירושלים ירה למוות בגבר יהודי שצעק אללה אכבר. טלי מאייר
זירת הירי, בכותל המערבי/טלי מאייר

לאחר המעשה, בעת שכוחות משטרה הגיעו למקום והרחיקו אותו מהזירה, התקשר קבלאן למאבטח שהיה עימו, וביקש ממנו שאם יישאל על האירוע, ימסור גרסה התואמת את שלו. "במעשיו האמורים לעיל, גרם הנאשם בכוונה תחילה למותו של אדם, לאחר שהחליט להמיתו בדם קר בלא שקדמה התגרות למעשה, וניסה להניע אדם להעיד עדות שקר", נכתב בכתב האישום. בנוסף לאישומים בגין רצח בכוונה תחילה והדחה בעדות, הגישה הפרקליטות בקשה להאריך את מעצרו של קבלאן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

ביום הירי, סיפר קבלאן כי ירה בבן שלוש לאחר שלטענתו צעק "אללה אכבר" וניסה לשלוף דבר מה מכיסו. עם זאת, מאוחר יותר סיפרו חבריו מחברת האבטחה "מודיעין אזרחי" כי לאירוע קדם ויכוח קולני בין השניים, שבמהלכו איים בן שלוש על המאבטח שירצח אותו. "התמהוני הזה נמצא כאן לפחות שלוש שנים וקצת לא בסדר בראש", הסביר אחד מחבריו לעבודה. "פעם אחת הוא יכול להיות נחמד אליך ופעם לצעוק ולקלל. שעה לפני המקרה, פרץ ביניהם ויכוח קולני. התמהוני קילל אותו, אמר לו שכל הדרוזים בני זונות ושהם משתלטים על הכותל ואיים לרצוח אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully