וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "נמשיך לתרום לתהליך השלום"

שרי החוץ של האיחוד בירכו על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים וקראו לדון בכל סוגיות המחלוקת, בהן הגבולות, ירושלים והפליטים. "צעד חיוני לקראת השגת פתרון בר קיימא"

שלושה ימים לאחר הכרזתו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, בירך היום (שני) האיחוד האירופי על המהלך. בהצהרה ששיגרו שרי האיחוד שנועדו היום בבריסל, בירת בלגיה, וגם החליטו להכניס את חיזבאללה לרשימת ארגוני הטרור, נכתב כי החזרה לשולחן המשא ומתן היא "צעד חיוני לקראת השגת פתרון בר קיימא לסכסוך". שרי האיחוד שיבחו גם את מסירותו של שר החוץ קרי ואת המחויבות האישית שהפגינו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

השרים אישרו מחדש כי "האיחוד יישאר מעורב באופן מלא בתהליך וימשיך לתרום, יחד עם שותפים אזוריים ובינלאומיים נוספים, לפתרון מוסכם על בסיס סוגיות הסדר הקבע, בהן ירושלים, הגבולות, הביטחון, המים והפליטים". עוד נמסר: "אם יושג פתרון סופי לסכסוך, הוא יפתח את הדלת לשיתוף פעולה עמוק יותר וטוב יותר בין האיחוד האירופי וכל מדינות האזור ויתרום לאפשרות של עידן חדש של שלום, ביטחון ושגשוג".

נתניהו: "משאל עם מונע קרע"

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב כי הסדר מדיני שלא יקבל את אישור העם "לא ראוי שייחתם" וכי "משאל עם מונע קרע". בהצהרה שמסר בכנסת הוסיף נתניהו: "בקרוב אביא את השלמת החקיקה לממשלה ולאחר מכן לכנסת. נחזק את החוק באמצעות חקיקה ממשלתית. השגת השלום היא יעד, אלו יעדים קשים ומורכבים ונצטרך להגן על האינטרסים".

אמש התייחס לראשונה נשיא המדינה שמעון פרס להחייאת המשא ומתן. בארוחה חגיגית שקיים לשבירת צום הרמדאן במשכן הנשיא בירושלים, אמר הנשיא כי חידוש השיחות הוא "צעד ראשון לקראת עתיד גדול". בפתח דבריו בארוחה, בה השתתפו מאות אישי ציבור מוסלמים, שגרירים, ראשי ערים ואחרים, שיבח פרס את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שקיבלו "החלטה אמיצה ולא פשוטה". לדבריו, אבו מאזן "יהיה האבא של המדינה הפלסטינית החדשה המודרנית".

פרס שיבח גם את פעילותו של שר החוץ קרי על שעבד יומם וליל למען חידוש השיחות ואמר: "הוא עורר אמון. גם הצד הפלסטיני וגם הצד הישראלי חושבים שהוא אדם שבא עם רצון טוב והשקיע את כל מאמציו לפתוח במשא ומתן". לדבריו, "אין לי שום ספק שיהיו קשיים, אבל אני חושב שהפעם אין אלטרנטיבות לעולם הערבי, לעולם היהודי לפלסטינים, לירדנים ולנו, אלא באמת ללכת ולהבטיח עתיד לילדינו. בלי שלום אי אפשר יהיה להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully