וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסחטנות של בנט: תקציב תמורת משאל עם

יו"ר הבית היהודי יודיע בישיבת הסיעה כי הוא מתנה את תמיכת סיעתו בתקציב המדינה בקיום משאל עם לפני הסדר מדיני עם הפלסטינים. גורם בסביבת ראש הממשלה: "אולטימטום מוזר"

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יודיע היום (שני) בישיבת הסיעה שתתקיים אחר הצהריים כי בכוונת סיעתו לדרוש את העברת החוק לקיום משאל עם לפני חתימה על כל הסכם עם הרשות הפלסטינית, על מנת שחבריה יתמכו בתקציב המדינה. בשיחות סגורות הבוקר, אמר בנט: "זוהי דרישה ערכית ומוסרית. המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם".

נפתלי בנט בישיבת סיעה של הבית היהודי. מאי 2013. טלי מאייר
"המשימה הראשונה שלנו בבית היהודי היא למנוע קרע בעם". בנט/טלי מאייר

גורם בסביבת ראש הממשלה כינה את האולטימטום שהציב בנט "מוזר", והסביר: "ראש המשלה הצהיר שלוש פעמים בחודשיים האחרונים שהוא מעוניין לערוך משאל עם על כל הסדר עתידי עם הפלסטינים. הפעם הראשונה הייתה במהלך ביקורו בשווייץ בחודש מאי, הפעם השנייה בישיבת הממשלה לפני שלושה שבועות והפעם השלישית לפני פחות מ-24 שעות, בישיבת הממשלה שנערכה רק אתמול בבוקר. הוא לא זקוק לאולטימטום של בנט בנושא הזה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הדגיש אתמול את רצונו להביא כל הסכם עתידי עם הפלסטינים למשאל עם. "אני מאמין שזה הכרחי שאם אכן יושג הסכם נביא אותו להכרעת העם", אמר נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. מדובר בפעם השלישית בחודשים האחרונים שבה חוזר ראש הממשלה על כוונתו להביא את ההסכם למשאל עם - דבר שטרם נעשה במדינת ישראל. ככל הנראה להרגיע את האגף הימני במפלגתו ואת שותפיו בקואליציה.

הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, השרה ציפי לבני, הביעה לפני כמה חודשים את התנגדותה לקיום משאל עם. "הבחירות הכלליות היו משאל עם", היא הסבירה, ואמרה כי היא מתנגדת למשאל עם נפרד בנושא הסדר מדיני. "כשיוצאים למלחמה לא עושים משאל עם, וכך גם כשעושים הסדר שלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי נפגשו בירושלים, יוני 2013. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
השיחות מתחדשות אחרי שלוש שנות קיפאון. קרי ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

ביום שישי האחרון הכריז שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים בתום קיפאון מדיני של למעלה משלוש שנים. אמש התייחס לראשונה לנושא נשיא המדינה, שמעון פרס, ואמר כי מדובר ב"צעד ראשון לקראת עתיד גדול". בארוחה חגיגית שקיים לשבירת צום הרמדאן במשכן הנשיא בירושלים, שיבח פרס את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, על שקיבלו "החלטה אמיצה ולא פשוטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully