וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס על חידוש המשא ומתן: "צעד ראשון לקראת עתיד גדול"

21.7.2013 / 20:30

בארוחה חגיגית שקיים לשבירת צום הרמדאן, התייחס הנשיא להחייאת תהליך השלום ואמר: "הפעם אין אלטרנטיבות". הוא שיבח את נתניהו ואבו מאזן על שקיבלו "החלטה אמיצה"

צילום: עומר מירון, עריכה: טל רזניק

יומיים לאחר הכרזתו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, על חידוש השיחות בין ישראל לפלסטינים בתום קיפאון מדיני של למעלה משלוש שנים, התייחס הערב (ראשון) נשיא המדינה, שמעון פרס, לראשונה להחייאת המשא ומתן. בארוחה חגיגית שקיים לשבירת צום הרמדאן במשכן הנשיא בירושלים, אמר הנשיא כי חידוש השיחות הוא "צעד ראשון לקראת עתיד גדול". בפתח דבריו בארוחה, בה השתתפו מאות אישי ציבור מוסלמים, שגרירים, ראשי ערים ואחרים, שיבח פרס את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן על שקיבלו "החלטה אמיצה ולא פשוטה". לדבריו, אבו מאזן "יהיה האבא של המדינה הפלסטינית החדשה המודרנית".

פרס, קרי ואבו מאזן בוועידה הכלכלית בירדן, מאי 2013. רויטרס
אבו מאזן, קרי ופרס בירדן/רויטרס

פרס שיבח גם את פעילותו של שר החוץ קרי על שעבד יומם ולילה למען חידוש השיחות ואמר: "הוא עורר אמון. גם הצד הפלסטיני וגם הצד הישראלי חושבים שהוא אדם שבא עם רצון טוב והשקיע את כל מאמציו לפתוח במשא ומתן". לדבריו, "אין לי שום ספק שיהיו קשיים, אבל אני חושב שהפעם אין אלטרנטיבות לעולם הערבי, לעולם היהודי לפלסטינים, לירדנים ולנו, אלא באמת ללכת ולהבטיח עתיד לילדינו. בלי שלום אי אפשר יהיה להתקיים".

פרס קרא לאזרחי מדינת ישראל ולפלסטינים "לחזק את המנהיגים כדי לבנות גשרים, כדי לאפשר לילדים לגדול וכדי שיהיה להם גם לחם וגם חופש, גם אמונה וגם ידע, שיהיו בטוחים בארצם, בחייהם ובשלומם". לסיכום אמר, כי בימים הקרובים תיערך הפגישה הראשונים בין נציגי שני הצדדים. "יצאנו לדרך", הכריז. "מול אלה שמרימים קול נגד, אני יודע שהרוב הדומם הוא בעד. גם הרוב הדומם בצד הערבי, גם הרוב הדומם בצד הישראלי וגם הרוב האמיתי. אני מקווה שבחג החשוב הזה שכולנו מכבדים, אנחנו עושים צעד ראשון לקראת עתיד גדול".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. רמאללה, מאי 2013. AP
אבו מאזן וקרי ברמאללה/AP

הבוקר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה לחידוש השיחות, ואמר: "זה לא יהיה משא ומתן קל, אבל נתייחס אליו ביושר, בכנות ובתקווה שהוא יתנהל בצורה אחראית ועניינית". נתניהו הדגיש כי ראוי שהשיחות בין הצדדים יתנהלו באופן דיסקרטי, והסביר כי "זה יגדיל את הסיכוי שנגיע לתוצאות". לדבריו, "לכל אורך התהליך אעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של מדינת ישראל".

ראש הממשלה חזר על רצונו להביא כל הסכם עתידי עם הפלסטינים למשאל עם, ואמר כי מטרת השיחות היא למנוע "הקמתה של מדינה דו-לאומית לצד מניעת הקמתה של מדינת טרור נוספת בחסות איראנית. נצטרך למצוא את האיזון בין שני הצרכים הללו והשותפים שלנו יצטרכו גם הם להגיע להסכמות שיאפשרו לנו לשמור על ביטחוננו ועל הצרכים החיוניים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully