וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל הים פשט על ספינה בחשד שנשאה נשק לחיזבאללה

16.7.2013 / 18:45

הותר לפרסום כי לוחמי הקומנדו הימי השתלטו בחודש ינואר על ספינה בבעלות חברה ערבית. בפשיטה שאירעה בים האדום אמנם לא נמצאו אמצעי לחימה, אולם כמה מהנוסעים נעצרו לחקירה

הותר לפרסום: במהלך חודש ינואר 2013 השתלט חיל הים הישראלי על ספינה בשל חשד שעליה אמצעי לחימה מתקדמים ביותר המיועדים להגיע לידי ארגון חיזבאללה בלבנון. הספינה עליה פשטו לוחמי הקומנדו הימי (שייטת 13) נעצרה כאשר שטה בים האדום. היא נשאה דגל של מדינה ערבית והייתה בבעלות חברה ערבית. במסגרת החיפוש על הספינה לא אותרו אמצעי הלחימה - אולם כמה מנוסעיה נלקחו לחקירה, בהם אדם ממדינה ערבית, שעל פי החשד נשא מידע אודות אותה הברחה מתוכננת.

"במסגרת פעילות מבצעית שוטפת שמקיים חיל הים לצורך ביטחון ומניעת הברחות, עצר לפני מספר חודשים כוח של חיל הים חשודים באזור הים האדום", נמסר הערב (שלישי) מדובר צה"ל. עוד נמסר כי החשודים הועברו לחקירת כוחות הביטחון ובסיומה שוחררו. "צה"ל וכחות הביטחון ימשיכו לפעול בלחימה ובמאמץ ההתחמשות של ארגוני הטרור שמטרתם לפגוע באזרחי מדינת ישראל", אמרו בדובר צה"ל.

הידיעה נפסלה בתחילה לפרסום בשל חשש לפגיעה בניסיון של קהילת המודיעין לסכל את ההברחה. מדובר באירוע בעל מאפיינים דומים לאירוע נוסף שהתרחש השנה - במהלכו פשט הים על ספינה חשודה במרחק רב מחופי ישראל. הדיווח הראשוני אודות ההשתלטות האחרונה הגיע לאחר שהתפרסמו בכלי תקשורת זרים ידיעות בחודש ינואר על תקיפה של שיירת נשק בגבול סוריה-לבנון על ידי חיל האוויר הישראלי.

תפיסת ספינת נשק אל מול חופי אשדוד. אורי לנץ
שלל שנתפס השנה על ידי חיל הים בספינת נשק/אורי לנץ

הפעולות מהשנה הצטרפו לכמה תפיסות מוצלחות של חיל הים בשנים האחרונות. במרץ 2011 פשט הקומנדו הימי על ספינת הנשק "ויקטוריה" שנשאה נשק מאיראן לארגוני הטרור באזור. בנובמבר 2009 פשטו לוחמי שייטת 13 על ה"פרנקופ" - אוניית סוחר שנשאה את דגל אנטיגואה כמאה מייל מערבית מחופי ישראל. בחיפוש על הספינה התגלו אמצעי לחימה רבים שהוסוו כמשלוח אזרחי כשהיא בדרכה לסוריה. לפי ההערכות, הנשק יועד להגיע מסוריה, דרך הגבול הסורי-לבנוני לידי חיזבאללה. אחד המקרים המוכרים ביותר של לכידת אמצעי לחימה, אירע לפני יותר מעשור, בשנת 2002 - אז פשט הקומנדו הימי על ספינת ה"קארין איי". על הספינה אותרו אמצעי לחימה שהיו אמורים להגיע לארגוני הטרור ברצועת עזה.

אמ"ן שיפר את יכולות איסוף המודיעין והיירוט

צה"ל וקהילת המודיעין מקיימים פעילות ענפה לסיכול צירי הברחות של אמצעי הלחימה מהים, מהאוויר ומהיבשה עבור ארגוני הטרור בלבנון, בסיני וברצועת עזה. באמ"ן שיפרו את יכולות איסוף המודיעין ויירוט כלי שיט או שיירות להברחת הנשק בתנאי מזג אוויר קשים ובמרחק רב מאוד מגבולות המדינה. בשנים האחרונות יוחסו לצה"ל בכלי התקשורת הזרים, תקיפות של שיירות נשק בסודן ובגבול סוריה לבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
מחסני הנשק שהופצצו לכאורה על ידי ישראל בלטקיה שבסוריה/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully