וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הנשק "פרנקופ" נעצרה ע"י צבא לבנון

צבא לבנון עצר את הספינה "פרנקופ" עם כניסתה למים הטריטוריאליים של לבנון ואנשי מודיעין עורכים חיפושים במטענה ומתחקרים את צוותה. "נוודא שהיא לא נושאת סחורות אסורות"

דובר צה"ל

(באדיבות דובר צה"ל)

ספינת הנשק "פרנקופ" שהובילה נשק לחיזבאללה ונעצרה על ידי צה"ל נכנסה הערב (שישי) למימייה הטריטוריאליים של לבנון וכשעגנה בנמל בירות הורד הצוות לתחקור, כך נמסר בסוכנות הידיעות הצרפתית. "הספינה נכנסה למים הטריטוריאליים של לבנון בצהרי היום, וכשעגנה בנמל בירות צבא לבנון וכוחות ימיים של האו"ם ערכו חיפוש בכלי השיט", נמסר. "המודיעין הצבאי החל לחקור את צוות הספינה בנוגע למניע ללכידת הספינה בזמן שגורמים אחרים יוודאו שאין על סיפונה סחורות אסורות", נכתב בהודעת צבא לבנון.

לפי ההערכות בישראל, הספינה שלכד חיל הים, היתה בדרכה מאירן לסוריה, והעבירה נשק לחיזבאללה. הספינה נעצרה בלילה בין יום שלישי ליום רביעי במרחק של 100 מייל מערבית לחופי ישראל, סמוך לקפריסין, והתנוסס עליה דגל אנטיגואה. היא נשאה למעלה מ-3,000 טילים ופגזים שונים ואלפי פריטי תחמושת אחרים. צוות הספינה לא התנגד למעצר.

תפיסת ספינת נשק אל מול חופי אשדוד. אורי לנץ
"למעלה מ-3,000 טילים ופגזים שונים". מצבור הנשק/אורי לנץ

ארגון החיזבאללה טען כי לא היה מעורב בהברחת הנשק בספינה שלכדה ישראל. בהודעה רשמית שפרסם הארגון ביום חמישי נאמר, כי "חיזבאללה מכחיש באופן חד-משמעי כל מעורבות בספינת הנשק ומגנה את האויב הציוני על הפעולה הפיראטית במים הבינלאומיים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת ספינת הנשק ואמר כי "מי שעוד היה זקוק להוכחה ניצחת שאירן ממשיכה לשלוח נשק לארגוני הטרור קיבל אותה היום באופן ברור וחד משמעי. אירן שולחת את הנשק הזה לארגוני הטרור כדי לפגוע בערי ישראל ולהרוג אזרחים. הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תפעיל לחץ של ממש על אירן לחדול מפעילות נפשעת זאת, ותיתן גיבוי לישראל כאשר היא מתגוננת מפני הטרוריסטים ופטרוניהם".

תפיסת ספינת הנשק קארין בי. אורי לנץ
תפיסת ספינת הנשק קארין בי/אורי לנץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully