וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שפרס נועד עם החייל שהותקף - עוד תקיפה

חייל חובש כיפה טוען כי שני חרדים היכו אותו, ירקו עליו וקיללו אותו בכניסה לישיבת מיר. הנשיא נפגש עם חיילים שהתנכלו להם: "קורא לראשי החרדים להתגאות בחיילים כמונו"

צילום: עומר מירון, סרטון חובבים, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

בזמן שנשיא המדינה שמעון פרס נפגש עם חיילים חרדים, על רקע האלימות שהם חווים לאחרונה, חייל נוסף הותקף בשכונת בית ישראל בירושלים. החייל, חובש כיפה, טען כי הותקף היום (ראשון) בכניסה לישיבת מיר על ידי שני חרדים. לדברי החייל, השניים היכו אותו באגרופים, ירקו עליו וקיללו אותו - ואז נמלטו. בנוסף, נמנעה ממנו הכניסה לישיבה. כוחות משטרה הגיעו למקום וליוו את החייל להגשת תלונה בתחנה. הם פתחו בסריקות אחר החשודים.

עד ראייה לאירוע סיפר לוואלה! חדשות: "החייל הגיע לישיבה, חבש כיפה לראשו. השומר לא נתן לו להיכנס והייתה שם מהומה. אזרחים הזמינו משטרה ולקחו אותו משם".

התקהלות במקום בו הותקף חייל חרדי על ידי חרדים במרכז ירושלים. שי ויספיש, חדשות 24
החייל טען כי נמנעה ממנו הכניסה לישיבת מיר בירושלים/חדשות 24, שי ויספיש

ממש באותה שעה, קיים נשיא המדינה פרס פגישה עם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל, בהם כאלה שסבלו מהתנכלויות בשל שירותם, וביקש לחזק את ידיהם. "בשם כל עם ישראל אני רוצה לומר כי כל העם גאה בכם. כל אחד מכם קיבל החלטה אישית אמיצה בהתגייסותכם לצבא, והיא להיות חרד לגורל עם ישראל באומץ לב", אמר פרס לחיילים, והוסיף: "אתם שליחי מצווה - זוהי מצווה להגן על עמנו, אף אחד לא יעשה זאת במקומנו".

פרס קרא לראשי הציבור החרדי לתמוך בחיילים ולגנות את האלימות נגדם - דבר שרבים מבכירי הרבנים ואף חלק מחברי הכנסת החרדים, מסרבים לעשות בפומבי. "אני קורא לראשי המחנה החרדי להתגאות בחיילים החרדים כשם שאנו מתגאים בכם. אנשים אחים אנחנו - עם אחד ולא שניים", אמר פרס. הוא הוסיף כי "האלימות נוגדת את היהדות ונוגדת את עשרת הדברות".

בפגישה עם הנשיא השתתפו חיילים חרדים המשרתים במגוון מסגרות צבאיות, החל מלוחמים בגדוד הנח"ל החרדי ועד לחיילי מודיעין. י', חייל המשרת בפיקוד מרכז ואשר הותקף בשבוע שעבר בירושלים, אמר לפרס: "תמיכתך ותמיכת המדינה בנו חשובה לנו ביותר שכן איננו זוכים לתמיכה רבה במגזר שלנו. אני הותקפתי בשבוע שעבר בעודי הולך ברחוב, ולצערי היום מצטרפים להתקפות הקיצונית גם פלגים בציבור החרדי שהיו מתונים בעבר. אנו מקווים כי תופעות אלו יפסקו ונזכה לתמיכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
תמונות נשיא המדינה בפגישתו עם חיילים חרדים המשרתים בצה"ל אשר נתקלו בגילויי אלימות בינהם החייל מהתקיפה בשבוע האחרון, יולי 2013. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"האלימות נוגדת את היהדות". פרס עם החיילים החרדים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

ב', חייל המשרת בחיל המודיעין, סיפר כי הוא ואשתו ספגו איומים בשל שירותו הצבאי. הוא שיתף את פרס באתגרים שמציב השירות לחיילים החרדים, שעסוקים בתפקידם המקצועי אך גם בלימוד תורה: "אני שמח על שירותי בצה"ל כיון ותפקידנו במודיעין הוא להיות העיניים של החיילים ואנו שומרים על נפשם - זוהי משימה חשובה. יחד עם זאת, איני שוכח את לימוד התורה. יש בי תחושת שליחות עמוקה ואני שמח על שאני בצבא".

גל תקיפות בירושלים

ביום שלישי שעבר הותקף חייל חרדי בשכונת מאה שערים. מכתב האישום שהוגש נגד שני מעורבים באירוע עולה כי החייל הגיע לחופשה קצרה מהצבא במהלכה ביקר את דודו המתגורר בשכונה. בעודו צועד בשכונה כשהוא לבוש במדי צה"ל ועל ראשו כיפה, כינו אותו העוברים ושבים בכינויי גנאי כגון חרד"ק (חרדי קל-דעת) וכן צעקו לעברו "לך מפה". בשלב מסוים, כך נטען, נזרקה לעבר החייל שקית אשפה שפגעה בעורפו. אז, הבחין החייל בהתקהלות סביבו ונמלט למשרדו של דודו. הוא הסתגר במשרד יחד עם דודו והזעיק את כוחות המשטרה לחלצו.

אחד העצורים החשודים שתקפו חייל מובא לדיון בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ירושלים. יולי 2013. טלי מאייר
נאשם במעורבות בתקיפת החייל החרדי ובתקיפת שוטרים בשבוע שעבר/טלי מאייר

לטענת הפרקליטות, עם הגעת השוטרים למקום האירוע, התגודדו אנשים רבים ובהם שני הנאשמים ויידו אבנים, ברזלים, כיסאות ודליי מים לעבר הכוחות. המתפרעים סירבו לבקשת המשטרה להתפנות מהמקום ובמהלך ניסיון פיזורם, המשיכו הנאשמים וחבריהם לידות חפצים לעבר השוטרים. בשלב זה, לפי כתב האישום, עצרו השוטרים את השניים, שניסו להתנגד למעצר ואחד מהם אף ירק לעבר השוטרים.

ביום חמישי אירעה התנכלות נוספת לחייל חרדי בירושלים. החייל הותקף בעת שצעד ברחוב שמואל הנביא בעיר. בשלב מסוים, על פי החשד, כמה חרדים שנסעו ברכב מסחרי צעקו לעברו "חרד"ק" והשליכו לעברו חפצים. החייל המבוהל נכנס לאחד המבנים הסמוכים כדי לתפוס מחסה, אך נוסעי הרכב המשיכו בנסיעתם. החייל לא נפגע והמשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully