וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תקפו שוטרים שהגיעו לחלץ את החייל החרדי

12.7.2013 / 9:54

שני תושבי ירושלים בני 21 ו-22 נאשמים שהיו מעורבים ביידוי אבנים וברזלים לעבר הכוחות שהגיעו לחלץ את החייל החרדי שהותקף השבוע במאה שערים. אחד מהם אף ירק לעבר השוטרים

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) לבית משפט השלום בירושלים נגד שתי תושבי הבירה, בני 21 ו-22, שהיו מעורבים בתקיפת החייל החרדי ביום שלישי האחרון בשכונת מאה שערים בעיר. כתב האישום מייחס לשניים, יוסף בראון ויעקב קרישבסקי, עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והתפרעות.

אחד העצורים החשודים שתקפו חייל מובא לדיון בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ירושלים. יולי 2013. טלי מאייר
אחד החשודים מובא לדיון בהארכת מעצרו, אתמול/טלי מאייר

על פי כתב האישום, בערב יום שלישי סמוך לשעה 19:00 הגיע החייל לחופשה קצרה מהצבא במהלכה ביקר את דודו המתגורר בשכונה. בעודו צועד בשכונה כשהוא לבוש במדי צה"ל ועל ראשו כיפה, כינו אותו העוברים ושבים בכינויי גנאי כגון חרד"ק (חרדי קל-דעת) וכן צעקו לעברו "לך מפה". בשלב מסוים, כך נטען, נזרקה לעבר החייל שקית אשפה שפגעה בעורפו. אז, הבחין החייל בהתקהלות סביבו ונמלט למשרדו של דודו. הוא הסתגר במשרד יחד עם דודו והזעיק את כוחות המשטרה לחלצו.

לטענת הפרקליטות, עם הגעת השוטרים למקום האירוע, התגודדו אנשים רבים ובהם שני הנאשמים ויידו אבנים, ברזלים, כיסאות ודליי מים לעבר הכוחות. המתפרעים סירבו לבקשת המשטרה להתפנות מהמקום ובמהלך ניסיון פיזורם, המשיכו הנאשמים וחבריהם לידות חפצים לעבר השוטרים. בשלב זה, לפי כתב האישום, עצרו השוטרים את השניים, שניסו להתנגד למעצר ואחד מהם אף ירק לעבר השוטרים.

חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
השוטרים שהגיעו לחלץ את החייל במאה שערים/נועם מושקוביץ

"במעשיהם אלה, התקהלו הנאשמים, יחד עם אחרים, לשם מטרה משותפת והפרו את השלום בצורה המטילה אימה על הציבור", נכתב בכתב האישום. "כמו כן, עשו מעשה בכוונה להפריע לשוטרים כשהם ממלאים תפקידם כחוק או להכשילם בכך". הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. "חומרת העבירות המיוחסות למשיבים ונסיבות ביצוען מקימות יסוד סביר לחשש כי שחרור המשיבים יסכן את ביטחון המדינה או הציבור וכן מבססות את המסקנה כי אין די בחלופת מעצר".

אמש אירעה התנכלות נוספת לחייל חרדי בירושלים. החייל הותקף בעת שצעד ברחוב שמואל הנביא בעיר. בשלב מסוים, על פי החשד, כמה חרדים שנסעו ברכב מסחרי צעקו לעברו "חרד"ק" והשליכו לעברו חפצים. החייל המבוהל נכנס לאחד המבנים הסמוכים כדי לתפוס מכסה, אך נוסעי הרכב המשיכו בנסיעתם. החייל לא נפגע והמשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully