וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שהותקף בירושלים: "אני מתביישת בעם שלי"

10.7.2013 / 14:14

בשיחה עם וואלה! חדשות תיארה במילים קשות אמו של החרדי את האירוע בו הותקף בנה על ידי המון זועם במאה שערים, וביקשה: "שהתוקפים ידעו שיש מחיר, שלא יהיה להם שווה"

יח"צ - חד פעמי

למרות שבנה החייל הותקף אמש (שלישי) על ידי חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים בשל היותו לובש מדים, אומרת היום אומרת אמו כי לא היה ספק שבנה יתגייס לצה"ל, חרף היותו חרדי. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרה דניאלה, אם החייל מהוד השרון, כי בני המשפחה מתאוששים מההלם לאחר התקרית וכי בנה "מותש". היא אומנם הדגישה כי התוקפים אינם מייצגים את כל החרדים, אך מצד שני התייחסה במילים קשות לאירוע, והודתה שהיא חשה בושה "בעם שלי ובמדינה שלי".

אחד העצורים החשודים שתקפו חייל מובא לדיון בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ירושלים. יולי 2013. טלי מאייר
הנער החשוד ששוחרר למעצר בית/טלי מאייר

בנה של דניאלה הותקף אמש בשכונה החרדית בעיר, בשעה שהגיע לבקר את בני משפחתו וכדי ללמוד תורה. "לא ציפינו שדבר כזה יקרה, זו לא הפעם הראשונה שלו שם", סיפרה וקוננה על כך שבנה הותקף. "זה לא מגיע דווקא לבן שלי, ילד פשוט, ילד טוב, לא פרובוקטור", אמרה. "אנשים לא מבינים שזה הבית השני שלו שם, ולכן הגיע עם מדים. הוא מגיע ללמוד תורה אצל הדוד שלו ולא לקומם איזושהי קבוצה".

היום הורה בית משפט השלום בירושלים לשחרר ילד בן 12 שנעצר אתמול בחשד שתקף את החייל בשכונת מאה שערים בבירה. שלושה חרדים נוספים נעצרו על ידי המשטרה אתמול בעימותים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
"לא ציפינו שדבר כזה יקרה". המהומות במאה שערים, אמש/נועם מושקוביץ

עוד סיפרה האם כי רשויות הצבא מלוות את המשפחה מאז אתמול ו"מחבקים" אותם ביחס חם. "המ"פ שלו היה כאן, ועוד מישהו מנציב התלונות", אמרה. "נותנים לו להתאושש". היא אף הסבירה כי לא היה ספק שבנה יתגייס לצה"ל, למרות שהוא "תפור להיות בישיבה". "אנחנו אנשים מסורתיים וזה משהו שלא נתון לשיקול - משרתים את המדינה ואחר כך עושים מה שצריך", הבהירה. האם קראה לרשויות להרתיע את התוקפים באמצעות חקיקה נוקשה, "שהתוקפים ידעו שיש מחיר, שלא יהיה שווה להם".

גורמים בצה"ל מעריכים כי החייל, המשרת במסלול ההכשרה של גדוד תבור של פיקוד העורף, הותקף על ידי המון זועם בשכונה החרדית בבירה משום שאלו סברו שהוא הגיע למקום כדי לעודד צעירים חרדים להתגייס לצה"ל. מעדויות שנאספו עד כה, עולה כי כאשר הגיע החייל, חוזר בתשובה מהוד השרון, לשכונה, וכשנצפה על ידי עשרות התושבים ברחוב החלה המהומה.

הם הקיפו אותו, קיללו ודחפו אותו וכמה אף ניסו להוריד את הכיפה שחבש על ראשו. החייל נמלט מהם, והתבצר באחת הדירות ברחוב. בעקבות התקיפה, הוזעקו עשרות שוטרים לשכונה כדי לחלץ את החייל מהדירה שבה התבצר. החרדים התעמתו עם השוטרים והשליכו לעברם אבנים. ארבעה מהפורעים נעצרו, בהם ילד בן 12.

חרדים תקפו חייל בשכונת מאה שערים, יולי 2013. נועם מושקוביץ
"שהתוקפים ידעו שיש מחיר". שוטרים שהוזעקו לזרית ההתרחשות, אמש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully