וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרדים תקפו חייל חרדי בבירה והתעמתו עם שוטרים

9.7.2013 / 22:50

עשרות שוטרים וחרדים התעמתו בשכונת מאה שערים בירושלים, לאחר שחייל חרדי לבוש מדים הותקף במקלות ואבנים על ידם והסתגר בדירה. שוטרים חילצו את החייל ועצרו 4 מתפרעים

צילום: עומר מירון, שעיה פינזל; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

חייל צה"ל חרדי הותקף הערב (שלישי) ברחוב חוני המעגל בשוק מאה שערים בירושלים, על ידי עשרות תושבים חרדים – ונפגע קלות. החייל, שהותקף על רקע מחאת החרדים על כוונת המדינה לגייס בחורי ישיבות לצבא או לחייבם לשרת בשירות לאומי, הצליח להימלט מההמון הזועם ולהיכנס לדירת מגורים בשכונה. כוחות משטרה ומשמר הגבול שהוזעקו למקום חילצו את החייל מהדירה, והתעמתו עם ההמון הזועם. ארבעה חרדים נעצרו. מדובר בחייל המתגורר במרכז הארץ ולומד בישיבת "שובו בנים". עדי ראייה סיפרו כי המתפרעים השליכו אבנים וחפצים על השוטרים וקראו להם נאצים. החייל הגיש תלונה נגד התוקפים בתחנת משטרה בעיר.

גורמים במשטרת ירושלים אמרו הערב כי הם רואים בחומרה רבה את האירוע בשכונת מאה שערים, ובכוונתם למצות את הדין עם הפורעים.

חרדים תקפו חייל בשכונת מאה שערים, יולי 2013. נועם מושקוביץ
החרדים התעמתו עם השוטרים/נועם מושקוביץ

שמואל אליוביץ', תושב השכונה, אמר לוואלה! חדשות: "ראיתי המון תוקף חייל חרדי, שלבש מדי צבא. הם זרקו עליו ביצים והכו אותו במקלות, אגרופים ובעיטות". לדברי עד הראייה, "אני לא יודע מה מצבו אבל זה נראה די רציני. הוא הצליח להימלט לאיזו דירה". מיכאל, שמתגורר גם כן באזור, הוסיף כי החרדים מתעמתים עם השוטרים, שעצרו כמה מהמתפרעים. "זה נראה כמו שדה קרב", אמר התושב.

דביר עדני, חובש "איחוד הצלה", שהגיע למקום, אמר: "הותקפתי בביצים, בלבנים ובשקיות מים כשהגעתי להעניק טיפול רפואי ראשוני לחייל החרדי שהותקף. החייל סירב להתפנות לבית החולים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
חרדים תקפו חייל בשכונת מאה שערים, יולי 2013. אריאל פינדר, חדשות 24
החייל הותקף באבנים ומקלות במאה שערים/חדשות 24, אריאל פינדר

תקיפת החייל החרדי בירושלים היא חלק נוסף במאבק החרדים נגד הכוונה להחיל עליהם חובת שירות צבאי, או שירות לאומי. בשבועות האחרונים חלה עלייה במספר אירועי התקיפה נגד חיילים חרדים. בריכוזי אוכלוסייה חרדיים נתלו מודעות המכנות את החיילים החרדים "חרדק"ים" – חרדים קלי דעת. קמפיין זה נועד להכפיש את שמם של החיילים החרדים מחשש שישפיעו לרעה על בני הנוער והילדים. לדברי גורמים בעדה החרדית המתנגדים לגיוס, עצם הימצאותם של חיילים חרדים ברחוב החרדי יכול לקלקל, כהגדרתם, את בני הנוער ולהוציא אותם לתרבות רעה. את המתגייסים מכנים אותם גורמים – "חרדים קלי דעת". בחודש שעבר ריססו אלמונים כתובות נאצה נגד חרדים המשרתים בצה"ל בבניין מגורים ברחוב רמב"ן בבני ברק, שבו מתגורר חייל חרדי. בכתובות נכתב: "חרדק"ים החוצה", ו-"כאן בבניין יש מחלה מידבקת הנקראת חרד"ק. נא להיזהר".

חרדים תקפו חייל בשכונת מאה שערים, יולי 2013. נועם מושקוביץ
החייל הגיש תלונה נגד התוקפים/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully