וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפת החייל החרדי: "חשבו שבא לעודד גיוס - ותקפו"

10.7.2013 / 12:31

בצה"ל מעריכים כי החייל החרדי, שהגיע לבקר את סבו וסבתו במאה שערים, הותקף בשל חשש של החרדים. גורם צבאי: "לאחרונה אירעו מספר תקיפות דומות"

צילום: עומר מירון, שעיה פינזל; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

ממצאים חדשים על תקיפת החייל החרדי אמש בשכונת מאה שערים בירושלים: גורמים בצה"ל מעריכים כי החייל, המשרת במסלול ההכשרה של גדוד תבור של פיקוד העורף הותקף על ידי המון זועם בשכונה החרדית בבירה לאחר שאלו סברו שהוא הגיע למקום כדי לעודד צעירים חרדים להתגייס לצה"ל. מעדויות שנאספו עד כה, עולה כי החייל, חוזר בתשובה מהוד השרון הגיע לשכונה לבקר את סבו וסבתו וכשנצפה על ידי עשרות התושבים ברחוב החלה המהומה.

ההמון הקיף את החייל, קילל ודחף אותו וכמה תושבים ניסו להוריד את הכיפה שחבש על ראשו. החייל נמלט מהם והתבצר באחת הדירות ברחוב. בעקבות התקיפה, הוזעקו עשרות שוטרים לשכונה כדי לחלץ את החייל מהדירה שבה התבצר. החרדים התעמתו עם השוטרים והשליכו לעברם אבנים. ארבעה מהפורעים נעצרו, בהם ילד בן 12. בעקבות מעצרם חזרו החרדים בשכונה להתפרע וחלקם הבעיר פחי אשפה בכיכר השבת.

חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
הגיע לבקר את סבו וסבתו, ועורר מהומה. מאה שערים, אמש/נועם מושקוביץ

יצוין כי לאחרונה נפתח מוקד מיוחד לטיפול בפניות חיילים חרדים החשים מאוימים או שכבר הותקפו על ידי גורמים אזרחיים בשל היותם חרדים. גורמים רשמיים בצבא הדגשיו כי תלונות אלו מטופלות על ידי המשטרה הצבאית ומשטרת ישראל במשותף. גורם רשמי הדגיש כי אין מדובר באירוע בודד ולאחרונה דווחו למוקד על מספר אירועים בהם הותקפו חיילים מילולית ופיזית על רקע היותם חרדים וחלק מהאירועים לא פורסמו בכלי התקשורת.

התקרית זכתה לגינוי נרחב הן בקשת הפוליטית והן בצה"ל. רבני הנח"ל החרדי הגדירו את המעשה כחילול השם ומסרו שמדובר במעשה "לא יהודי". "עם כל הכאב שלנו כחרדים על צעדי הממשלה (אישור מתווה השוויון בנטל. א"ב)", נמסר בתגובה, "אסור לנו להוציא את כעסנו על החיילים החרדים, שהם בשר מבשרנו. העובדה כי אנו נמצאים בתשעת הימים שלפני תשעה באב, ימים בהם אנו מעלים את זיכרון חורבן הבית, מעמידה את מעשה השנאה הזה באור מביש. הגיע הזמן שהציבור שלנו, הציבור החרדי, יוקיע את התוקפים – דבר שיתרום למניעת מעשים מבישים כאלה בעתיד".

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את חוק השוויון בנטל שגובש בוועדה שבראשה עמד שר המדע פרי. 14 שרים תמכו בהצעה, ארבעה נמנעו ואיש לא התנגד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות אישור הצעת החוק בממשלה כי "נעשה את השינוי בהדרגה תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי". לדברי נתניהו, "המטרה שלנו היא כפולה - שילוב של צעירים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי וכן שילובם בשוק העבודה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully