וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על תקיפת החייל החרדי: "ננקוט יד קשה"

במערכת הפוליטית גינו את תקיפת החייל החרדי בשכונת מאה שערים בירושלים על ידי תושבי השכונה. השר יעלון: למצות עם התוקפים את הדין. רבני גדוד הנח"ל החרדי: "זה חילול השם"

צילום: עומר מירון, שעיה פינזל; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

במערכת הפוליטית הביעו אמש (שלישי) זעם על תקיפת החייל החרדי בשכונת מאה שערים בירושלים על ידי קבוצת חרדים - שמחו על כוונת המדינה לחייב בחורי ישיבה להתגייס לצבא, או לשרת בשירות לאומי. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות תקיפת החייל כי "ננקוט יד קשה נגד מי שמנסה להטיל אימה על אזרחים שממלאים את חובתם למדינה". לדבריו, "התשובה הטובה ביותר לפורעי החוק הללו היא מספר המתגייסים החרדים שגדל משמעותית בשנים האחרונות ויגדל עוד יותר בזכות ההחלטה שקיבלה הממשלה בתחילת השבוע על הגברת השיוויון בנטל".

שר הביטחון, משה יעלון, אמר כי "תקיפת החייל החרדי והשוטרים הערב בירושלים היא מעשה בזוי ונתעב שמחייב טיפול ביד קשה. אסור לנו לאפשר שבריונים אלימים יאיימו על שלומם של צעירים חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל, ויש למצות איתם את הדין עם אפס סובלנות". לדברי השר יעלון, "אנו נמצאים בעיצומו של תהליך הדרגתי שבו מספרם של צעירים חרדים המבקשים להתגייס לצה"ל הולך וגדל, ותופעות מהסוג הזה מטרתן לגרום למגמה הפוכה, דבר שנילחם בו בחורמה. אני קורא לראשי הציבור החרדי לגנות את האלימות ולפעול בכל תוקף לעקור תופעות מסוג זה מהשורש".

חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
השוטרים התעמתו עם המתפרעים ועצרו ארבעה. כוחות משטרה בשכונת מאה שערים בירושלים/נועם מושקוביץ

רבני גדוד הנח"ל החרדי התייחסו לראשונה לתופעה ופרסמו הודעת גינוי לאירוע, שבמהלכו תקפו חרדים את החייל באבנים ובמקלות בעת שניסה להסתתר מפניהם באחת מדירות השכונה. "ההתקפה על החייל החרדי במאה שערים היא בושה וכלימה. מדובר במעשה לא יהודי ולא חרדי - מעשה של חילול השם", נכתב בהודעה מטעם הרבנים. השר יעקב פרי, שעמד בראש הוועדה שגיבשה את הצעת חוק השוויון בנטל, אמר כי "כל ניסיון לפגוע פיזית או מוראלית בחיילים ייענה מידית ביד נוקשה מצד המדינה. מקרה כמו שקרה הערב לא יעבור בשתיקה על ידי הרשויות". השר פרי, שהצעת החוק שגיבש כראש הוועדה אושרה השבוע על ידי שרי הממשלה, פנה למנהיגי החברה החרדית, ואמר כי עליהם "לקחת את המושכות לידיים לפני שיקרה פה אסון".

בעקבות התקיפה הוזעקו עשרות שוטרים לשכונה כדי לחלץ את החייל מהדירה שבה התבצר. החרדים התעמתו עם השוטרים והשליכו לעברם אבנים. ארבעה מהמתפרעים נעצרו, בהם ילד בן 12. בעקבות מעצרם חזרו החרדים בשכונה להתפרע וחלקם הבעיר פחי אשפה בכיכר השבת. בהודעת רבני הנח"ל החרדי נכתב בנוסף כי "עם כל הכאב שלנו כחרדים על צעדי הממשלה, אסור לנו להוציא את כעסנו על החיילים החרדים, שהם בשר מבשרנו. העובדה כי אנו נמצאים בתשעת הימים שלפני תשעה באב, ימים בהם אנו מעלים את זיכרון חורבן הבית, מעמידה את מעשה השנאה הזה באור מביש. הגיע הזמן שהציבור שלנו, הציבור החרדי, יוקיע את התוקפים – דבר שיתרום למניעת מעשים מבישים כאלה בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
חרדים במאה שערים לאחר התקיפה/נועם מושקוביץ

יו"ר יש עתיד, השר יאיר לפיד, אמר כי "ההסתה המתמשכת והתקיפות האלימות והפרועות נגד מתגייסים חרדים, כמו האירוע הקשה שאירע הערב בירושלים, ראויים לכל גינוי ומעוררים זעזוע עמוק". לפיד הודיע כי בכוונתו לקיים פגישת חירום עם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'. מנגד שמואל, עסקן חרדי שהגיע הערב לתחנת המשטרה שבה שהו החרדים שנעצרו במהלך ההתפרעות, הפנה אצבע מאשימה כלפי השר לפיד. לדברי העסקן, "מי שגרם לכל הבלגן הזה זה יאיר לפיד בעצמו. לא הייתי ממליץ לשום חייל להיכנס עכשיו למאה שערים. זה מתחיל מילדים וחרדים מתים על אירועים כאלה". הוא הוסיף כי סיקור אירועי התקיפה על ידי כלי התקשורת רק מלבים את האש. "אתה יודע כמה חרדים נהנים מכל הבלגן שאתם עושים? כמה שזה יהיה יותר בתקשורת - ככה יותר טוב".

קרוב משפחה של החייל אמר בעקבות התקיפה כי מדובר בצעיר שחזר בתשובה, והוא מתחזק מבחינה רוחנית בתקופה האחרונה. הוא הוסיף כי החייל הגיע לבקרו והביע זעם על כך שחרדים תקפו אותו. לדבריו, המקרה עלול להרחיקו מהדת.

דרעי: "המרים יד על חברו נקרא רשע'"

השר עמיר פרץ ביקר אף הוא את התנהלות המתפרעים, ואמר: "אנחנו מידרדרים במדרון תלול שסופו עלול להיות מסוכן מאד לחברה הישראלית. עלינו לעצור זאת כעת לפני שמישהו ישלם בחייו. על ההנהגה החרדית להוקיע מתוכה את הקבוצה שמשתמשת במינוח חרד"קים (חרדים קלי דעת – ע.נ) ותוקפת חיילים, כי אחרת תאבד הנהגה זו גם את אחרוני התומכים בה". יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, אמר בעקבות המקרה כי "אסור שחיילים יהפכו למטרות נעות לניגוח פוליטי. אני קורא לשר הביטחון ולשר לביטחון הפנים לנקוט יד קשה נגד התוקפים ולהענישם בחומרה למען יראו ויראו". לדבריו, "צריך לתת לחיילים האלה הגנה בכל המישורים ובכל המקומות בהם הם נמצאים בסכנה".

ח"כ עמר בר לב (עבודה) החבר בוועדת החוץ והביטחון, אמר כי "הבנו שמדובר בתופעה נרחבת וקשה וכי בידי צה"ל והמשטרה אין את הכלים המספקים להתמודד עמה. זוהי תופעה חברתית מסוכנת שמתפשטת ועלינו לעצור אותה, על ידי החלטה על עידוד הגיוס באמצעות הגדלת האמצעים והמסלולים לחרדים ושילובם בחברה". לדבריו, "יש לעשות זאת אך לא באיומים, כפייה ודמגוגיה, כפי שמנסה הממשלה לעשות זאת כעת". יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, גינה את תקיפת החייל ואמר: "אני חש זעזוע ושאט נפש ממעשיהם של נערי שוליים קיצוניים שפגעו הערב ללא בושה וחמלה בחייל יהודי". לדבריו, "דרכם לא דרכנו, וכבר אמרו חז"ל: 'המרים יד על חברו נקרא רשע'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא ממליץ לחיילים להיכנס למאה שערים. העסקן שמואל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתחילת השבוע אישרה הממשלה את חוק השוויון בנטל שגובש בוועדה שבראשה עמד שר המדע פרי. 14 שרים תמכו בהצעה, ארבעה נמנעו ואיש לא התנגד. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בעקבות אישור הצעת החוק בממשלה כי "נעשה את השינוי בהדרגה תוך התחשבות בצרכים המיוחדים של הציבור החרדי". לדברי נתניהו, "המטרה שלנו היא כפולה - שילוב של צעירים חרדים בצה"ל ובשירות האזרחי וכן שילובם בשוק העבודה".

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully