וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "חייל שמותקף בביתו זה חמור מאוד"

רא"ל גנץ התייחס לתקיפת החייל החרדי בשכונת מאה שערים ואמר: "אני מצפה שהמדינה תטפל בזה בכל דרך אפשרית". הוארך מעצרם של שלושה חשודים בתקיפת שוטרים באירוע

צילום: דניאל בוק, מור שאולי, עומר מירון, חדשות 24, שעיה פינזל; עריכה: יאיר דניאל, טל רזניק

צה"ל מגיב למתקפה על חייליו החרדים: הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס הערב (רביעי) לאירוע אמש שבו הותקף חייל חרדי על ידי עשרות תושבי שכונת מאה שערים בירושלים. "האירוע בירושלים הוא אירוע חמור מאוד", אמר רא"ל גנץ. "חיילי צה"ל מכלל הזרועות והאגפים עוסקים במשימות הגנה והתקפה – לא לבעלי כיפה ולא ללא בעלי כיפה ולא לבעלי שטריימל. חייל צה"ל שמותקף בשכונתו ובביתו זה חמור מאוד. אני מצפה שהמדינה תטפל בזה בכל דרך אפשרית".

הרמטכ"ל התייחס גם לגיוס החרדים הצפוי, וציין: "חיילים חרדים תורמים לצה"ל ונדע לעמוד באתגרים הללו. הם באים לצבא חרדים – וייצאו חרדים. זה תהליך נכון. אנחנו נגלה סובלנות כלפי כולם. מדובר בתהליך טוב למדינת ישראל".

חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
שוטרים וחרדים, אמש בשכונת מאה שערים בירושלים/נועם מושקוביץ

גם דובר צה"ל, תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי, התייחס היום לתקיפת החייל, המשרת בפיקוד העורף. "אני פשוט לא מקבל שבמדינת העם היהודי יהודים תוקפים יהודים", אמר תא"ל מרדכי לוואלה! חדשות. "אני מנסה לשער מה היה קורה אם לא-יהודים היו תוקפים לובשי מדים", אמר תא"ל מרדכי. "התופעה הזו פסולה ואנו מוקיעים אותה. חשוב בעיניי שראשי הציבור החרדי ייצאו בקולם ויאמרו 'ואהבת לרעך כמוך'. חיילי צה"ל הם שלוחי מצווה וצה"ל זקוק להם וצריך לגנות את התופעה הזו מכל וכל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

תוקפי החייל טרם נעצרו

בית משפט השלום בירושלים האריך אחר הצהריים ביומיים את מעצרם של שמעון דיאמנט, בן 18, יוסף בראון, בן 22, ויעקב רישבסקי, בן 23 - שלושה צעירים חרדים החשודים בתקיפת שוטרים במהלך הניסיון לחלץ את החייל המותקף. כן הוגשה נגדם הצהרת תובע לקראת כתב אישום. דיאמנט מואשם גם בהתנגדות למעצר. בכך מימשה משטרת ירושלים את הבטחת למצות את הדין בהליך מהיר עם התוקפים. כמו כן נמסר כי בידי המשטרה צילומי וידאו של חילוץ החייל, ובימים הקרובים ייעצרו תוקפים נוספים שידו חפצים שונים לעבר כוחות המשטרה שיזוהו. תוקפי החייל שהחלו את האירוע טרם נעצרו.

השופטת קבעה בהחלטתה בין היתר: "המעשים המיוחסים למשיבים מעידים על מסוכנות גבוהה ואינני סבורה כי בשלב זה ניתן להמיר אותם חלופת מעצר. הובהר כי לטעמי הרי שכך חלופה צריכה לחייב הרחקה מירושלים וחסות של ישיבה".

אחד העצורים החשודים שתקפו חייל מובא לדיון בהארכת מעצרו, בית משפט השלום ירושלים. יולי 2013. טלי מאייר
אחד החשודים בתקיפת החייל החרדי מובא להארכת מעצרו, היום בירושלים/טלי מאייר

בית משפט שחרר ממעצר עוד ילד בן 12 שהיה מעורב באירוע, החשוד גם הוא בתקיפת שוטרים. המשטרה ביקשה להאריך גם את מעצרו ביומיים והגישה נגדו הצהרת תובע, אך בית המשפט החליט לשחררו. פרקליטו של הנער ששוחרר, עו"ד יאיר נהוראי, טען כי בבית המשפט התברר "שהוא לא הפריע אלא רק היה במקום". עוד הוסיף: "אנחנו הראינו סרט, שמוכיח כי הטענות שעלו בבית המשפט כאילו שהוא איים וכולי, אינן נכונות. הוא לא עשה כלום, רק הופיע בזירה וראו אותו בורח. הטענה שלנו שמגובה גם בצילומים מהאירוע, בהם רואים שהוא התפלל והושטרים נכנסו לבית כנסת ושלפו אותו משם. גם בית המשפט הביע תהיה לגבי הקשר בו ראו אותם זורקים חפצים, ולא ברור אם כך הייתה המציאות".

"בלתי נתפש שחייל חושש ללכת במדים"

בראיון עמו, הגדיר דובר צה"ל הגדיר את מעשי התקיפה האחרונים נגד חרדים לובשי מדים "תופעה פסולה ובלתי מקובלת". "לצערי, סביב תכנית פרי והשוויון בנטל האירועים האלה מתרבים. בצה"ל יש מוקד סיוע לחרדים, פונים אליו לא מעט להתייעץ ולהפנות תלונות למשטרה". הוא הביע צער על כך שחלק מהחיילים החרדים נאלצים לצאת לחופשה בלבוש אזרחי, עקב האיום על ביטחונם האישי. "זה בלתי נתפש שחייל צה"ל בשנת 2013 חושש ללכת בישראל במדים", הבהיר תא"ל מרדכי. "ברור לי שרוב הציבור החרדי לא מקבל את זה. צריך לקחת את המיעוט, לגנות ולבדל אותו". לדבריו, לאחרונה אף פנה הפרקליט הצבאי הראשי ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לצורך אכיפה מחמירה יותר עם פורעי החוק.

עשרות חרדים תקפו חייל חרדי במאה שערים. עומר מירון
תיעוד התקיפה אתמול/עומר מירון

תא"ל מרדכי דחה את החשש שתקיפות כמו זו שאירעה אתמול יגרמו לירידה במספרם של המתגייסים החרדים: "3,000 חיילים חרדים משרתים בצה"ל – במודיעין, חיל אוויר, טכנולוגיה. מעל 90% מהם משתלבים בשוק העבודה. אנו עושים ככל הניתן כדי לאפשר להם לחיות את חייהם. צה"ל רוצה לקלוט חרדי שישתחרר חרדי, וחילוני שישתחרר חילוני. האמונה מקובלת ונכונה ומנסים לאפשר אותה ככל הניתן. השנה יתגייסו עוד 2,400 חיילים חרדים לפי מתווה פרי". לדבריו, צה"ל נערך להקמת גדוד נוסף שישלב חיילים חרדים. "נגביר את מערכי אגף המודיעין וחיל האוויר ויש לנו את כל התנאים לשירות שלהם. זו קבוצה איכותית שמשתלבת ולומדת מהר. יש קשיים בענייני דת ומזון אבל יש מגמה חיובית שהולכת וגדלה".

על רקע מלחמת האזרחים הנמשכת בסוריה, והסיוע של לוחמי חיזבאללה לצבאו של הנשיא בשאר אסד, התייחס תא"ל מרדכי גם למתיחות הביטחונית באזור. "בירכתי אתמול את חיילי צה"ל המוסלמים בברכת רמדאן כרים. מסרנו את ברכותינו החמות גם לעמי האזור שנמצאים בטלטלה היסטורית בנקודת זמן היסטורית. הרמטכ"ל אמר שהאש אוחזת בשולי גלימתו של נסראללה והוכח לנו שנסראללה אינו מגן לבנון, אלא הפוגע והמחריב. במקום להגן על לבנון, אלפי מחבלי חיזבאללה נמצאים בסוריה". דובר צה"ל הזכיר את מכונית התופת שהתפוצצה אתמול ברובע דאחייה בדרום ביירות, המהווה מעוז של ארגון הטרור. "כנראה מי שאמר שהאש אוחזת – צפה את הבאות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully