וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: גידופים ויידוי חפצים לעבר חייל חרדי בבירה

11.7.2013 / 19:15

החייל צעד ברחוב שמואל הנביא בירושלים כאשר על פי החשד כמה חרדים שנסעו ברכב מסחרי קראו לעברו "חרד"ק", יידו לעברו חפצים והמשיכו בנסיעתם. רק שלשום הותקף חייל חרדי בעיר

התנכלות נוספת לחייל חרדי בירושלים: יומיים לאחר תקיפת חייל חרדי בשכונת מאה שערים בבירה, הותקף הערב (חמישי) חייל חרדי נוסף בעת שצעד ברחוב שמואל הנביא בעיר. בשלב מסוים, על פי החשד, כמה חרדים שנסעו ברכב מסחרי צעקו לעברו "חרד"ק" (חרדי קל-דעת) והשליכו לעברו חפצים. החייל המבוהל נכנס לאחד המבנים הסמוכים כדי לתפוס מכסה, אך נוסעי הרכב המשיכו בנסיעתם. החייל לא נפגע והמשטרה פתחה בסריקות לאיתור החשודים.

חרדים תקפו חייל חרדי בשכונת מאה שערים בירושלים והתעמתו עם שוטרים. נועם מושקוביץ
כוחות המשטרה במאה שערים לאחר התקיפה בערב יום שלישי/נועם מושקוביץ

כאמור, רק לפני יומיים הותקף חייל צה"ל חרדי ברחוב חוני המעגל בשוק מאה שערים בבירה, על ידי עשרות תושבים חרדים – ונפגע קלות. החייל, שהותקף על רקע מחאת החרדים על כוונת המדינה לגייס בחורי ישיבות לצבא או לחייבם לשרת בשירות לאומי, הצליח להימלט מההמון הזועם ולהיכנס לדירת מגורים בשכונה. כוחות משטרה ומשמר הגבול שהוזעקו למקום חילצו את החייל מהדירה, והתעמתו עם ההמון הזועם. עדי ראייה סיפרו כי המתפרעים השליכו אבנים וחפצים על השוטרים וקראו להם נאצים. החייל הגיש תלונה נגד התוקפים בתחנת משטרה בעיר. ארבעה חרדים נעצרו, אחד מהם – רק בן 12 – שוחרר יממה לאחר המעצר.

מדובר בחייל המתגורר בהוד השרון ולומד בישיבת "שובו בנים". בשיחה עם וואלה! חדשות יממה לאחר האירוע סיפרה דניאלה, אמו של החייל, כי בני המשפחה מתאוששים מההלם לאחר התקרית וכי בנה "מותש". היא אומנם הדגישה כי התוקפים אינם מייצגים את כל החרדים, אך מצד שני התייחסה במילים קשות לאירוע, והודתה שהיא חשה בושה "בעם שלי ובמדינה שלי". לדבריה, "אנחנו אנשים מסורתיים וזה משהו שלא נתון לשיקול - משרתים את המדינה ואחר כך עושים מה שצריך. האם קראה לרשויות להרתיע את התוקפים באמצעות חקיקה נוקשה, "שהתוקפים ידעו שיש מחיר, שלא יהיה שווה להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully