וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

הנשיא המצרי הזמני עדלי מנסור נכנס לארמון הנשיאות, 30 נהרגו בהפגנות, טבח במלון לאילת נדקר למוות במהלך קטטה ופיצוץ מסתורי אירע בלטאקייה שבסוריה. אלה היו כותרות השבת

30 הרוגים במצרים; הנשיא הזמני נכנס לארמון

נשיא מצרים הזמני עדלי מנסור עבר היום (שבת) לארמון הנשיאות בצפון מזרח קהיר – שעד לפני כמה ימים היה משכנם של הנשיא המודח מוחמד מורסי ואנשיו. מנסור עשוי להכריז כבר היום על מינוי ראש ממשלה חדש ואף על ממשלת המעבר – כך אמרו מקורות דיפלומטים לגארדיאן הבריטי.

תומכיו של נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי מפגינים בקהיר, 5 ביולי 2013. רויטרס
תומכיו של נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי יצאו אתמול להפגין ברחובות קהיר/רויטרס

לצד הניסיון להשיב את הסדר לכנו, לפחות 30 בני אדם נהרגו במהלך עימותים ברחבי המדינה הלילה ואתמול בין תומכיו של הנשיא המודח מורסי, לבין כוחות הביטחון ותומכי המהפכה. המפגינים, אנשי האחים המוסלמים, קיימו ביום שישי עצרת רבת משתתפים במסגד א-דוויה, ואז צעדו לעבר מטה המשמר הרפובליקני וקראו קריאות נגד השלטון הצבאי. שם, נתקלו המפגינים באש של כוחות הביטחון, כשניסו לפרוץ למתחם. "אנחנו נפעל גם מהמחתרת אם נצטרך", אמר סאלח סולטן, בכיר בתנועת האחים המוסלמים וסגן שר בממשלת מורסי. מבין 30 ההרוגים ביממה האחרונה, 12 מהם נספרו בהתנגשויות אלימות בעיר אלכסנדריה. במהלך העימותים בעיר נפצעו כ-200 בני אדם.

16 פצועים, בהם שניים קשה, בתאונות בצפון ובמרכז

חמישה בני אדם נפצעו בהתנגשות חזיתית בין שני כלי רכב אחר הצהריים (שישי) ליד מחסום חיזמה, מצפון לירושלים. בין הפצועים, אישה כבת 80 שנפצעה באורח קשה וסובלת מפגיעה רב-מערכתית וגבר כבן 30 שנפצע באורח קשה בבטנו. בנוסף, נפצעו באורח בינוני אישה כבת 50 שנחבלה בראשה וצעיר בן 21 שנחבל בגפיים. אישה כבת 40 נפצעה באורח קל. פרמדיקים של מגן דוד אדום העניקו לנפגעים טיפול רפואי במקום התאונה ופינו אותם לבתי החולים הדסה עין כרם ושערי צדק בבירה.

בתאונת דרכים אחרת שאירעה אחר הצהריים בצפון הארץ נפגעו באורח קל 11 בני אדם. בתאונה, שהתרחשה בכביש 71 ליד כלא שיטה, היו מעורבים שלושה כלי רכב. צוותי מגן דוד אדום העניקו טיפול רפואי לפצועים, ובהם ארבעה ילדים, ופינו אותם לבית חולים העמק בעפולה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ארגון ג'יהאד עולמי בסיני: "ירינו הרקטות לאילת"

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" קיבל הערב (שישי) אחריות על ירי הרקטות אמש לעבר אילת. ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, המזוהה עם רשת הטרור של אל-קאעדה, הודיע באתר האינטרנט שלו כי שיגר אמש שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. "אנצאר בית אלמקדס" הוא ארגון הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

הארגון אחראי על הפיגוע בכביש 12 שעל גבול מצרים באוגוסט 2011, שבו נרצחו שישה ישראלים, וכן לטבח החיילים המצרים במהלך צום הרמדאן בשנה שעברה. בעבר שיגר הארגון רקטות לעבר אילת, ניסה לחדור לשטח ישראל על מנת לבצע פיגועים ואף הוציא לפועל פיגועים נגד כוחות צבא מצרים בסיני. בסריקות שנערכו מאז אמש לא התגלו שרידי רקטות בשטח ישראל, וייתכן כי הן התפוצצו בשטח מצרים.

"הרוגים מפיצוצים מיסתוריים במחסני תחמושת בסוריה"

פיצוצים אירעו אתמול (שישי) בכמה מחסני תחמושת של צבא סוריה בעיר הנמל לטאקייה, ככל הנראה לאחר שהמחסנים נפגעו מטילים שנורו לעברם – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם. דובר הארגון מסר כי התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפיצוצים. עוד נמסר כי קיימות אינדיקציות לכך שהפיצוצים נגרמו מטילים, אך לפי שעה לא ברור מי עומד מאחורי שיגור הטילים.

במקביל, פעילים דיווחו אמש כי כוחות הצבא הסורי ולוחמי חיזבאללה תקפו במרכז העיר חומס, שם על פי הערכות של האו"ם לכודים אלפי אזרחים. על פי הדיווחים, כוחות אסד הפציצו את העיר מהאוויר וביצעו תקיפות ארטילריות בניסיון נוסף לכבוש את העיר האסטרטגית כדי לחבר בין הבירה דמשק לצפון המדינה.

חשד לרצח באילת

גבר בן 26 תושב פתח תקווה, העובד כטבח במלון "דן פנורמה" בעיר הדרומית, נדקר הבוקר (שבת) - ככל הנראה במהלך קטטה עם טבח העובד במלון "מג'יק סנרייז". הפצוע, שספג כמה דקירות בחלק גופו העליון, הועבר לטיפול בבית החולים יוספטל בעיר - אולם הוא מת מפצעיו מאוחר יותר.

זירת הרצח באילת. ששי חורש, רן שאולי
זירת הרצח באילת/רן שאולי, ששי חורש

החשוד אותר על ידי השוטרים באחד הרחובות הסמוכים למקום הדקירה. האיש, תושב נתניה בן 32 שגר באילת נעצר והובא לתחנת המשטרה - כשברשותו הסכין באמצעותה דקר לכאורה את הקורבן. על פי החשד, הוא דקר את הקורבן באמצעות סכין טבחים שהייתה בידיו בעת ששניהם היו תחת השפעת אלכוהול. נסיבות האירוע ממשיכות להיחקר על ידי ימ"ר אילת.

האזעקה שהקפיצה את תושבי הצפון

אזעקה נשמעה היום (שבת) באזור המועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון והגולן. במערכת הביטחון שללו אפשרות שרקטה נפלה בשטח ישראל. תושבים דיווחו כי בסביבות השעה 16:00 אחר הצהריים נשמעה אזעקה ביישוב נווה אטיב, אך לא נשמע קול פיצוץ.יצוין כי לאחרונה הוצבה מערכת כיפת ברזל נוספת בצפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully