וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ג'יהאד עולמי בסיני: "ירינו הרקטות לאילת"

"אנצאר בית אלמדקס" הודיע ששיגר שלשום 2 רקטות גראד, ששרידיהן לא אותרו בשטח ישראל. הארגון, המזוהה עם אל-קאעדה, אחראי לפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 שבו נרצחו 6 ישראלים

ארגון "אנצאר בית אלמקדס" קיבל אמש (שישי) אחריות על ירי הרקטות אמש לעבר אילת. ארגון הג'יהאד העולמי הסוני, המזוהה עם רשת הטרור של אל-קאעדה, הודיע באתר האינטרנט שלו כי שיגר שלשום בערב שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. "אנצאר בית אלמקדס" הוא ארגון הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
סריקות אחר הרקטות, שלשום באילת/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

הארגון אחראי על הפיגוע בכביש 12 שעל גבול מצרים באוגוסט 2011, שבו נרצחו שישה ישראלים, וכן לטבח החיילים המצרים במהלך צום הרמדאן בשנה שעברה. בעבר שיגר הארגון רקטות לעבר אילת, ניסה לחדור לשטח ישראל על מנת לבצע פיגועים ואף הוציא לפועל פיגועים נגד כוחות צבא מצרים בסיני. בסריקות שנערכו מאז אמש לא התגלו שרידי רקטות בשטח ישראל, וייתכן כי הן התפוצצו בשטח מצרים.

אתמול בבוקר התחדשו הסריקות באזור אילת על ידי המשטרה והצבא, אולם לא אותרו כל שרידי רקטות. כמו כן נבדקו מערכות ההתרעה שלא זיהו את שיגור הרקטות. שלשום דיווחו תושבים על שני הדי פיצוצים שנשמעו בעיר. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. במערכת הביטחון הביעו בימים האחרונים חשש כי ההפיכה הצבאית במצרים והדחתו של הנשיא מוחמד מורסי יביאו לתגובה קיצונית של ארגוני ג'יהאד עולמי בחצי האי סיני. אלה נלחמו בחודשים אחרונים נגד הצבא והמשטרה עקב בעיות של משילות באזור.

לקריאה נוספת:
חשד לנפילת רקטות באילת: הדי פיצוצים נשמעו בעיר
בתום 40 ימי שקט: לפחות שש רקטות שוגרו לעבר הנגב
רקטה נורתה מרצועת עזה; אזעקה נשמעה באשקלון

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully