וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לנפילת רקטות באילת: הדי פיצוצים נשמעו בעיר

תושבי העיר דיווחו על "שני פיצוצים חזקים", אולם לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. שרידי הרקטות לא אותרו. במערכת הביטחון הביעו חשש מתגובות קיצוניות על רקע האירועים במצרים

צילום: יהודה בן יתח – 'ערב ערב באילת', עריכה: מיכאל ברגמן

חשש להתפוצצות רקטות באילת: עם אור ראשון התחדשו הבוקר (שישי) הסריקות באזור אילת על ידי המשטרה והצבא כדי לשלול את האפשרות שאמש שוגרו רקטות לעבר ישראל מחצי האי סיני. כמו כן נבדקות מערכות ההתרעה שלא זיהו את שיגור הרקטות. אמש דיווחו תושבים על שני הדי פיצוצים שנשמעו באילת. לא היו נפגעים בנפש או ברכוש. כוחות הביטחון ערכו סריקות בשטחים פתוחים כדי לאתר שרידי רקטות, אולם אלה לא נמצאו לפי שעה.

במקביל נבדקה גם אפשרות שהרקטות נפלו בשטח מצרים. גורם צבאי אישר כי אכן נשמעו שני פיצוצים, ומהמשטרה נמסר כי בתום הערכת מצב הוחלט בתיאום עם פיקוד העורף על חזרה לשגרה. "תושבים השוהים במרחבים מוגנים יכולים לצאת ולחזור לשגרה", נמסר.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
סריקות אחר רקטות, הערב באילת/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

דודו, תושב העיר, סיפר לוואלה! חדשות: "ישבתי בבית ושמעתי שני פיצוצים חזקים. זה לא היה פיצוץ קטן או של רכב. אני מעריך שמדובר בנפילת רקטות. פתחתי את דלת הבית וראיתי את אחד השוטרים רץ אל ניידת המשטרה, כנראה כדי לבצע סריקות". רונן, תושב המרכז שנופש עם חבריו באילת, סיפר כי רעשי הפיצוצים העירו אותו משנתו. "חזרנו מהבריכה והיינו עייפים אז הלכנו לישון בחדר", אמר בשיחה עם וואלה! חדשות. לדבריו, בשלב מסוים הוא וחבריו התעוררו מהפיצוצים. "לא הבנו מה קרה. נבהלנו, לא שמענו אזעקות ושאלנו את עצמנו למה הן לא פעלו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בעיות משילות בחצי האי סיני

במערכת הביטחון הביעו ביממה האחרונה חשש כי האירועים האחרונים במצרים והדחתו של הנשיא מוחמד מורסי יביאו לתגובות קיצוניות מצד ארגוני ג'יהאד עולמי בחצי האי סיני, אשר בחודשים אחרונים נלחמו מול הצבא והמשטרה במצרים, על רקע בעיות משילות באזור.

רק לפני כשבוע וחצי התפוצצו בשטח ישראל לפחות שש רקטות ששוגרו מרצועת עזה. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", בעוד ששתיים אחרות התפוצצו סמוך לאזורי מגורים, בסביבת באר שבע והמועצה האזורית לכיש. עוד שתי רקטות לפחות התפוצצו בשטחים פתוחים בנגב המערבי. איש לא נפגע ולא נגרם נזק כתוצאה מהנפילות. בתגובה לירי הרקטות, חיל האוויר תקף שני אתרים של הג'יהאד האיסלאמי שבהם אוחסנו אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה, בור שיגור ומוקד פעילות טרור של הארגון בדרום הרצועה. שעות ספורות אחר כך הורה שר הביטחון משה יעלון לסגור את מעברי כרם שלום וארז שבין ישראל לרצועה. המעברים נפתחו מחדש בהמשך אותו שבוע.

סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013. יהודה בן יתח, ערב ערב באילת, ספק 500
סריקות לאיתור רקטות שהתפוצצו באזור אילת, 4 ביולי 2013/ספק 500, יהודה בן יתח, ערב ערב באילת

הפעם האחרונה שבה התפוצצו רקטות באילת הייתה באמצע חודש אפריל, ואז היו אלה שתי רקטות גראד. אחת מהן נפלה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והשנייה ליד הגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בשטח העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת "כיפת ברזל" זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם לא יירטה את הרקטות. זו הייתה הפעם הראשונה שהתפוצצו בעיר רקטות מאז מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר 2012.

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
אחת הרקטות שהתפוצצו באילת בחודש אפריל/חטיבת דובר המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully