וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטת גראד נפלה בקרבת בתי מגורים באילת; אין נפגעים

לראשונה מ"עמוד ענן", רקטה אחת נפלה בשכונת מגורים בעיר, ואחת נוספת בגבול עם ירדן. כיפת ברזל לא יירטה את הרקטות, שנורו מסיני. התושבים הונחו להישאר בסמוך למרחבים מוגנים

צילום: עומר כרמון - מערכת ערב ערב באילת

צפו בתיעוד נפילת הרקטות באזור אילת

ירי לעבר אילת: שתי רקטות גראד נורו הבוקר (רביעי) לעבר העיר אילת. אחת נפלה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת בסמוך לגבול עם עקבה שבירדן, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה. סוללת מערכת "כיפת ברזל" הפרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם לא יירטה את שתי הרקטות, נושא הנמצא בבדיקה. עם זאת, תושבים בעיר מציינים כי במספר מוקדים לא נשמעה אזעקה. כמו כן, לפי מספר דיווחים נפלו רקטות גם בעיר עקבה בירדן, הסמוכה לאילת.

בעקבות הירי, נסגר שדה התעופה באילת לטיסות נכנסות ויוצאות, ובהמשך חזר לשגרת טיסות. גורם ביטחוני סיפר לוואלה! חדשות כי הרקטות נורו מחצי האי סיני שבמצרים, והוסיף כי בעת האחרונה הייתה התרעה במערכת הביטחון על כוונה לירות רקטות לעבר העיר. "צה"ל, משטרת ישראל והרשות המקומית נערכו מבעוד מועד לאירוע. הייתה לנו התרעה שזה הולך לקרות. אחד הנושאים שטופלו הייתה ההתרעה. מערכת הביטחון נערכת לאפשרות של רקטות נוספות", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זהו הירי הראשון לעיר מאז "עמוד ענן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורם ביטחוני הוסיף כי תושבי העיר הונחו להיות עירניים לצפירה ולשהות בשעות הקרובות במרחק 45 שניות ממרחב מוגן. לאחר הצפירה, מתבקשים התושבים לשהות עשר דקות במרחב המוגן.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר בראיון לגלי צה"ל שילדי בתי הספר בעיר נמצאים במרחבים המוגנים במוסדות החינוך, והם מוגנים. "אנחנו מקווים שבזה תם ונשלם הסיפור הקשה הזה", אמר הלוי, והוסיף: "אנחנו מתורגלים לזה בשנים האחרונות. נכון לעכשיו כל הילדים שלנו במרחבים המוגנים".

הלוי התייחס לדיווחים לפיהם האזעקה נשמעה אחרי נפילת הרקטות, ולא לפניהן. "אני יכול להגיד ששמענו סירנות, אני לא יודע אם לפני או אחרי. אבל צריך לזכור שזו מערכת חדשה שהותקנה ביחד עם מערכת 'כיפת ברזל' ואני מאוד מקווה שזה יהיה עוד מנגנון שמגן עלינו בפני הגורמים שרוצים לפגוע בנו".

מפקד משטרת אילת, ניצב משנה רון רטנר, מסר כי "סמוך לשעה תשע בבוקר נשמעו צפירות אזעקה הקוראות לציבור להיכנס למרחבים מוגנים ולמקלטים, וכוחות משטרה יצאו על פי התרגולת לשטח". הוא הוסיף כי "איתרנו שתי זירות נפילה בשטחים פתוחים ללא נזק לנפש או נזק רכוש. כעבור רבע שעה החיים בעיר שבו למסלולם התקין. התלמידים חזרו ללימודים בבתי הספר תוך הקפדה על פתיחת מקלטים במקומות אלו והחיים שבו לסדרם התקין".

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
כיפת ברזל לא יירטה את הרקטה/חטיבת דובר המשטרה

זו הפעם הראשונה שנופלות רקטות בעיר מאז מבצע "עמוד ענן". אז התפוצצה הרקטה בשטח פתוח בהרי העיר, אולם אז לא הייתה מחוברת העיר למערכת ההתרעה מפני שיגורי רקטות, ולא היה בגזרתה מכ"ם המסוגל לאתר את מקום השיגור ולהעריך את מקום הנפילה, בניגוד ליישובי עוטף עזה וערים אחרות בדרום. עם זאת, ניתן להעריך שהרקטה לא הגיעה מעזה, בשל המרחק הרב, מחוץ לטווח הרקטות הנמצאות ברצועה. בשנים האחרונות אירעו מספר מקרים של ירי רקטות לאילת מחצי האי סיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully