וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום 40 ימי שקט: לפחות שש רקטות שוגרו לעבר הנגב

שתיים מהרקטות ששוגרו מרצועת עזה יורטו על ידי ”כיפת ברזל”, ושתיים אחרות התפוצצו סמוך לאזורי מגורים. לא נגרם נזק. האחראי: הג’יהאד האיסלאמי. בתגובה תקף צה"ל ברצועה

בתום 40 ימים שבהם נרשם שקט באזור, שוגרו הלילה (שני) ואמש לפחות שש רקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. שתיים מהן יורטו על ידי מערכת "כיפת ברזל", בעוד ששתיים אחרות התפוצצו סמוך לאזורי מגורים, בסביבת באר שבע ובמועצה האזורית לכיש. עוד שתי רקטות לפחות התפוצצו בשטחים פתוחים בנגב המערבי. לא נמסר על נפגעים או על נזק כתוצאה מהרקטות. אזעקות עולות ויורדות נשמעו בעקבות הירי ביישובי הנגב, ממזרח לרצועת עזה ועד לאזור באר שבע.

רקטת קסאם נחתה בחצר בית. שי מכלוף
זירת התפוצצות של רקטה בנגב המערבי/שי מכלוף

בתגובה לירי הרקטות, חיל האוויר תקף שני אתרים של הג'יהאד האיסלאמי שבהם אוחסנו אמצעי לחימה במרכז רצועת עזה, וכן בור שיגור ומוקד פעילות טרור של הארגון בדרום הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות. הבוקר הורה שר הביטחון משה יעלון לסגור את מעבר כרם שלום לסחורות, וכן את מעבר ארז.

טרם התקיפות ערכו כוחות הביטחון סריקות באזורים שבהם נשמעו הפיצוצים כדי לאתר שרידי רקטות ולבדוק אם נגרם נזק, ובמקביל חגו כמה מסוקי קרב באזור רצועת עזה. אחד האזורים שבהם התבצעו סריקות הוא זה הסמוך לעיר רהט, שם דיווחו אזרחים כי הבחינו בשובל של רקטה. "קיווינו שהשקט ממבצע 'עמוד ענן' יימשך", אמר הלילה ראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג'. "אני מאמין שממשלת ישראל תדע לעשות את הדבר הנכון על מנת להגן על תושבי הדרום, ובייחוד בימים אלה, לפני חופשת הקיץ". במועצה הדגישו כי למעלה מ-60% מהבתים בשטחה אינם ממוגנים.

הרקע לשיגורים: סכסוך בין חמאס לבין הג'יהאד האיסלאמי

גורם ביטחוני העריך כי מטחי הרקטות לעבר שטח מדינת ישראל הלילה בוצעו ככל הנראה על ידי פעילי ג'יהאד איסלאמי, בתגובה למחלוקת חריפה בין בכירי הארגון לבין ארגון חמאס, על רקע מותו של פעיל של הג'יהאד האיסלאמי, ראיד ג'נדיה, שנעצר בידי חמאס. חמאס טוען שג'נדיה התאבד, ואילו אנשי הג'יהאד טוענים כי חוסל. מותו הוביל להידרדרות המצב בין הצדדים, ואמש הם הודיעו כי השעו את היחסים ביניהם. חרף העובדה שאף ארגון לא קיבל על עצמו אחראיות לירי, הגורם העריך כי שיגור הרקטה לעבר שטח מדינת ישראל נועד לפגוע במעמדו של ארגון חמאס שמנסה לאכוף שקט בכוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראיד ג'נדיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים היו התנגשויות בין חמאס לתאי טרור בצפון הרצועה, שמתנגדים לשקט. זאת ועוד, בימים האחרונים ביצעו ארגונים מרצועת עזה שורת ניסויים בירי רקטות קצרות וארוכות טווח. אף אחת מהן לא התפוצצה בשטח ישראל, אולם הירי שלהן גרם להפעלה של מערכות ההתרעה ביישובי עוטף עזה וחוף אשקלון. האזעקה האחרונה שנשמעה הייתה ביום רביעי האחרון, אז שוגרה רקטה לעבר שטח ישראל, אך זו התפוצצה בשטח רצועת עזה. האזעקה נשמעה ביישובי עוטף עזה וכן באזור אשקלון, ובעקבותיה ערכו כוחות צה"ל סריקות באזור. הירי האחרון לעבר הנגב המערבי היה כאמור לפני כ-40 יום. נזק נגרם אז לבית מגורים, אך לא היו פגיעות בנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully