וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם צבאי: "החלה הספירה לאחור למבצע הבא בעזה"

להערכת הגורם, שיחות הפיוס עם טורקיה, המשבר בסוריה והסוגיה האיראנית הובילו את הדרג המדיני שלא לאשר תגובה חריפה לירי הרקטה מהרצועה. נתניהו: לא נאפשר טפטוף טילים

צילום: אבי פרץ, עריכה: גדי וינסטוק

למרות ירי הרקטה אתמול מרצועת עזה, בצמרת צה"ל טענו גם הבוקר (ראשון) כי חמאס פועל רבות כדי למנוע ירי תלול מסלול לעבר מדינת ישראל. גורם בכיר בצה"ל העריך אמש בשיחות סגורות כי הדרג המדיני לא אישר לצבא להגיב באופן חסר פרופורציה לירי רקטת הקסאם לשטח המועצה האזורית שדות נגב, בשל מתח מדיני-ביטחוני באזור. "לכן הטפטוף מרצועת עזה נמשך. ניתן להניח שיש אישים ברצועת עזה שמפרשים זאת כחולשה. לכולם ברור כי מהרגע שתם השקט ברצועת עזה, ויישובי עוטף עזה חוטפים, החלה הספירה לאחור למבצע הצבאי בעזה. מתי זה יקרה? זה רק עניין של זמן", העריך הבכיר.

בפתח ישיבת הממשלה אמר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי "הלילה תקף צה"ל מטרות ברצועות עזה. לא נאפשר מדיניות של טפטוף טילים או רקטות, זה ייתקל בתגובה מאוד חריפה. ננקוט את כל הפעולות על מנת להגן על ביטחון אזרחינו, גם בתגובה וגם בנסיבות שאינן קשורות לתגובה, גם בצפון וגם בדרום - בכל גזרה שהיא". ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידן, אומר הבוקר כי התושבים באזור סומכים על יכולת הממשלה לטפל בטפטופי הרקטות מרצועת עזה. "אנחנו במועצה ערוכים לתת מענה לכל אירוע. מבחינתי, אני סומך על ממשלת ישראל שתדע לתת תגובה הולמת. יחד עם זאת, לא מקובל עלינו שטפטוף הרקטות נמשך. אסור לעבור על כך לסדר היום", אמר עידן.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
חמאס פועל נגד ארגונים סוררים ברצועה/GettyImages

בצה"ל מעריכים שקיים עדיין מתח בין הזרוע המדינית של חמאס, שכלפי חוץ קוראת להפסקת האש ושמירה על שקט ברצועה - כפי שהיה אחרי מבצע "עמוד ענן", לבין גורמים בזרוע הצבאית של חמאס - שחושבים אחרת. על פי ההערכה, מכיוון שהמצרים מפעילים מכבש לחצים על חמאס, כדי להפסיק את שיגורי הרקטות, הארגון מפנה אצבע מאשימה כלפי ארגונים סלפיים וחוליות מהג'יהאד האיסלאמי שלא סרים למרותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
נפילת רקטה באשדוד, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
החלה הספירה לאחור? רקטה שהתפוצצה באשדוד במבצע עמוד ענן/דייב בוימוביץ'

במערכת הביטחון טוענים כי ישראל נמצאת בתקופה שמגבילה את מרחב הפעולה שלה ברצועת עזה, שיחות הפיוס עם הטורקים בעקבות אירועי המשט לעזה, ההתפתחויות בזירה הסורית וכן תכנית הגרעין של איראן, מעכבות פעולה רחבה ברצועת עזה בשלב זה. במערכת הביטחון מדגישים כי הירי לעבר שטח מדינת ישראל מאז מבצע "עמוד ענן" אינו מדויק. אחד הגורמים טען כי לחמאס יכולות שיגור מדויקות יחסית, בעוד החוליות המשגרות רקטות ופצצות מרגמה בחודש האחרון פוגעות לרוב בשטח הפלסטיני, בשל חוסר מיומנות.

כצעד ענישה על ירי הרקטה, החליטה ישראל לסגור את מעבר כרם שלום למעבר סחורות אולם גורמים במערכת הביטחון מתחו ביקורת על ההחלטה לסגור את המעבר בשעה 8:00, ולא לפני כן. גורם ביטחוני אמר כי "אם רוצים להעביר מסר לחמאס ולהשתמש במעבר כרם שלום ככלי ענישה, לא צריך לסגור אותו בשעה 8:00, משעה 6:00 נכנסו עשרות משאיות. הגיע הזמן למצוא כלי ענישה אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully