וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בכיר אל-קאעדה בילה עם פרוצות בוושינגטון"

אנואר אל-אוולקי, בכיר בארגון הטרור האחראי למתקפה ב-11/9 על ארה"ב, היה נתון למעקב ה-FBI ב-2002, בזמן ששהה בוושינגטון. הוא בזבז 2,320 דולר על הבילויים עם הפרוצות

לא חיכה לגן-עדן: בכיר אל-קאעדה בחצי האי-ערב, אנוואר אל-אוולקי, שחוסל בספטמבר 2011 בתימן בתקיפה אמריקנית, נהג לבלות עם פרוצות במהלך שהותו בוושינגטון, ב-2002. רשת "פוקס ניוז" דיווחה אתמול (שלישי) כי אל-אוולקי, יליד ניו-מקסיקו שהחזיק באזרחות אמריקנית, ביקר בשנת 2002 בפנטגון האמריקני, במהלך סדרת פגישות שקיימו אנשי משרד ההגנה עם בכירים בקהילה המוסלמית בארצות הברית, בעקבות פיגועי 11 בספטמבר. באותה תקופה אל-אוולקי נתפש על ידי הרשויות כגורם מתון בקהילה.

אנוואר אל-אוולקי. AP
נתפש כגורם מתון. אל-אוולקי/AP

בערב שבו ביקר בפנטגון הבכיר בארגון הטרור שאחראי למתקפת הטרור באדמת ארצות הברית ב-2001, הוא בילה עם יצאנית במלון בוושינגטון הבירה ושילם עבור התענוג 400 דולרים. אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) ניהלו מעקב אחריו במשך כמה חודשים, וגילו כי הוא נפגש לפחות שבע פעמים עם פרוצות. ממסמך שהגיע לידי ארגון שמרני בארצות הברית בשם "ג'דיקל ווטש" עולה כי בכיר אל-קאעדה, שעבד כאימאם במסגד בוושינגטון, הוציא 2,320 דולרים עבור הבילויים המפוקפקים שלו. טום פיטון, ראש הארגון השמרני שחשף את הפרטים אודות הטרוריסט הבכיר, אמר כי העובדה שהרשויות ידעו על מעלליו אך לא הגישו נגדו אישומים, מעלה שאלות בנוגע ל"מעמד ההגנתי" שבו היה נתון.

"חשבתי שהוא בן לאדן"

במזכר מובאים דבריה של אחת הפרוצות שהעניקה לאל-אוולקי משירותיה, ובו היא סיפרה כי היא קבעה להיפגש עמו בשעה 17:00 בחדר בבית מלון בבירה האמריקנית. כאשר הוא דפק על דלת החדר, "היא הביטה בו מבעד לעינית, ואמרה לעצמה שהוא דומה לאוסמה בן-לאדן". האשה ציינה כי אל-אוולקי היה "מנומס מאוד". במהלך שנות ה-90 נעצר אל-אוולקי בסן-דייגו בגין שידול לזנות. הפרוצה שהייתה עמו טענה כי הוא סיפר לה שהוא נהנה לבלות עם פרוצות במהלך ביקור שערך בפלורידה. במקרה אחר, לפי המזכר שנחשף, בדצמבר 2001 אל-אוולקי שילם 300 דולרים ליצאנית וביקש ממנה לענג עצמה בפניו. כחודש לאחר מכן הוא נפגש עמה שוב.

אל-אוולקי, שהסתתר בתימן מאז 2007, נחשב לבכיר מאוד בארגון הטרור, והיה מעורב במספר רב של ניסיונות חבלה, לרבות ניסיון כושל לפוצץ מטוס אמריקאי לפני כארבע שנים, וכן ניסיון לפוצץ מכונית תופת בכיכר טיימס בניו יורק. הוא נחשב לאזרח האמריקני הראשון שחוסל על ידי הרשויות, בשל פעילות טרור. בארגון השמרני שחשף את המזכר טענו כי אל-אוולקי הוגדר באותה תקופה שבה ביקר בפנטגון כ"חבר בארגון טרור". לדברי פיטון, המסמכים שנחשפו מעלים שאלות בנוגע למערכת היחסים של בכיר אל-קאעדה עם הממשל האמריקני. "ידענו כבר לאחר מתקפת הטרור ב-11 בספטמבר כי מדובר בדמות מסוכנת, אז מדוע לקח לממשל 10 שנים להשיג צדק בעניינו?", תהה פיטון. ב-FBI סירבו להגיב לדיווח ברשת האמריקנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully