וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה נלכד בתל אביב, אדם הוכש על ידי צפע בכנרת ומת

עד המדינה נלכד בתל אביב, אדם הוכש על ידי צפע בכנרת ומת, אב טבע מול עיני ילדיו בבור מים בגוש עציון וראש הממשלה הפלסטיני חזר מהתפטרותו. אלה היו כותרות השבת

המשטרה נושמת לרווחה: עד המדינה בפרשת הבר-נוער נלכד הערב (שבת) בתל אביב לאחר שנמלט מדירת המסתור בה הוחזק ביום חמישי האחרון. מהמשטרה נמסר כי בעקבות מידע מודיעיני, הצליחו בלשי ימ"ר תל אביב לאתר את העד בבניין רחוב יצחק שדה בעיר.

מאז בריחתו הוא יצר קשר פעמיים עם חדשות ערוץ 2 ואף הבהיר כי הוא מתכוון להסגיר עצמו אם תעמוד המשטרה בסיכום עמו. גורמים משפטיים העריכו לאחר בריחתו, כי לולא עדותו, המשטרה תתקשה להגיש כתב אישום נגד החשודים ברצח שאירע באוגוסט 2009.

תחת לאף השוטרים: עד המדינה בפרשת הבר-נוער ברח. צילום מסך
אותר בבניין ברחוב יצחק שדה בתל אביב. עד המדינה/צילום מסך

אתמול בשעות אחר הצהריים חולצה גופתו של גבר כבן 30 שנפל לבור מים סמוך להתנחלות תקוע שבמועצה האזורית גוש עציון. צוות חילוץ של יחידה 669, בסיוע יחידת החילוץ עציון, עמל במשך שעתיים לחילוץ ההרוג. מחקירה של האירוע עולה כי הגבר, תושב תקוע, יצא עם שני ילדיו, בני ארבע וחמש, לטיול במערת חריטון הסמוכה ליישוב, ולאחר שניסה לחלץ כדור שנפל לתוך הבור, מעד לתוכו וטבע למוות.

יממה לאחר שהתפטר: ראש הממשלה הפלסטיני חזר בו

יממה לאחר שהצהיר כי יסיים את תפקידו, הודיע אמש ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה כי הוא חוזר בו מהתפטרותו. זאת בעקבות פגישה שקיים אמש עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במתחם המוקטעה שברמאללה. על פי דיווח סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", בתום הפגישה עזב חמדאללה את המקום ולא מסר הבהרות בנוגע למהלך, כשהוא מלווה בשיירה רשמית של הרשות הפלסטינית. מוקדם יותר אתמול הודיע חמדאללה, שהגיש שלשום את התפטרותו לאחר שבועיים בלבד בתפקיד, כי אין בכוונתו לשוב לתפקידו.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה. רויטרס
חמדאללה/רויטרס

שלשום דיווחה סוכנות "מען" כי הסיבה להתפטרותו של חמדאללה נובעת מחילוקי דעות סביב סמכויותיו ותחומי ריבונותו. הוא מונה לתפקיד במקומו של ראש הממשלה הקודם, סלאם פיאד, ולפני אחד עשר ימים קיימה הממשלה הפלסטינית את פגישתה הראשונה.

אסון בכינרת: בן 53 הוכש על ידי נחש - ומת

אסון בכינרת: אמש נקבע מותו של גבר בן 53 שהוכש על ידי נחש צפע בחוף החקלאות שליד חוף חוקוק. צוות מגן דוד אדום שהוזעק למקום ביצע בו פעולות החייאה, אולם נאלץ לקבוע את מותו של האיש, תושב קיבוץ גינוסר הסמוך. ממידע ראשוני עולה כי האיש הגיע מוקדם יותר הערב יחד עם חבריו לנפוש בחוף הממוקם לא רחוק מהקיבוץ. לפתע, בעת שישב על הדשא הכיש אותו נחש הצפע בידו. חבריו ששהו עמו מיהרו להזעיק את כוחות הרפואה, אולם כשצוות הפרמדקים הגיע למקום האיש כבר היה ללא דופק וללא נשימה. מאוחר יותר כאמור, נאלצו לקבוע את מותו בשטח.

אחד מחבריו הקרובים של איצקוביץ' סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כיצד קרתה הטרגדיה. "הכל קרה כל כך מהר", אמר בכאב. "הנחש כנראה נכנס לו לתיק בזמן שהם עצרו או ישנו והכיש אותו ביד במהלך ההליכה. משום שהוא היה בפעילות גופנית, הארס התפשט מהר ולא היה מה לעשות".

לקראת חימוש המורדים: כאלף חיילים אמריקנים בירדן

ארה"ב הותירה 700 חיילים בירדן לאחר התרגיל הצבאי שערכה שם – כך הודיע אמש נשיא ארה"ב ברק אובמה, לאחר שכבר הכריז כי ישלח טילי פטריוט ומטוסי קרב למדינה. אובמה אמר כי פריסת החיילים נעשתה לבקשת ממשלת ירדן, החוששת מזליגת המלחמה בסוריה לשטחה. במכתב ליו"ר בית הנבחרים ג'ון בונר, כתב הנשיא כי כ-700 חיילים שנפרסו בירדן כחלק מתרגיל שהסתיים ביום חמישי יישארו שם עד שהמצב הביטחוני יתייצב.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ברלין, יוני 2013. רויטרס
צופים בדאגה על מלחמת האזרחים. אובמה/רויטרס

"שתי המדינות צופות בדאגה על מלחמת האזרחים בסוריה", כתב אובמה לקונגרס. "הכלים שנעשה בהם שימוש בתרגיל ויישארו בירדן כוללים מערכת טילי פטריוט, מטוסי קרב ואמצעים אחרים לתמוך במדינה כגון אנשי בקרה, שליטה ומערכות תקשורת. גורם במשרד ההגנה האמריקני סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי סך החיילים האמריקנים המוצבים בירדן עומד כעת על כאלף, לאחר שכ-250 חיילים הוצבו במדינה לפני מספר חודשים.

560 הרוגים בשיטפונות בצפון הודו; אלפים נעדרים

התוצאות הקשות של השיטפונות הכבדים שפקדו בשבוע האחרון את צפון הודו ממשיכות להתבהר. פקידים בהודו מסרו הבוקר כי מניין ההרוגים מהגשמים והמפולות שליוו את סופת המונסון עומד לפי שעה על לפחות 560 בני אדם. אלפים נוספים עדיין נעדרים. הפקידים העריכו כי מניין ההרוגים צפוי לעלות עוד בימים הקרובים. הגשמים העזים הותירו תושבים רבים חסרי בית לאחר שבתיהם שעל גדות נהר הגנגס, הארוך ביותר במדינה, קרסו ונסחפו עם הזרם.

אלפי אנשי צבא משתתפים במאמצי החילוץ וההצלה, בסיוע מסוקים של חיל האוויר ההודי שתרים אחר שורדים, רבים מהם צליינים הינדים ותיירים. רכבות מיוחדות גם כן מסייעות במילוט ניצולים מהאזורים ההרוסים לבתיהם. במהלך השבוע החולף, לפי ממשלת הודו, חולצו בשלום כ-33 אלף בני אדם. הגשמים אמנם פסקו הבוקר, אולם הם צפויים להתחדש בתחילת השבוע.

"ידידי סוריה" נפגשו בקטאר: "אספקת נשק הכרחית"

מאמצים נוספים לפתרון המשבר בסוריה: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי האשים היום את נשיא סוריה בשאר אסד בכך שהוא נעזר במלחמתו נגד המורדים בארצו בלוחמים איראנים ובאנשי חיזבאללה מלבנון, ובכך מחמיר את מצבה של מלחמת האזרחים במדינה. קרי אמר את הדברים בפגישה שקיימו בדוחא בירת קטאר שרי החוץ של המדינות החברות בארגון "ידידי סוריה", ובהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, ערב הסעודית, טורקיה, קטאר, מצרים וירדן. דובר משרד החוץ של ארצות הברית מסר כי הפגישה מתמקדת באפשרויות העומדות בפני המדינות לתמוך באופוזיציה הסורית.

ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד בן ג'אסים א-תאני, אמר במהלך הפגישה כי הדרך היחידה לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה היא לחמש את המורדים הנלחמים נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד. "(שימוש) בכוח הכרחי על מנת להשיג צדק", אמר ראש הממשלה הקטארי. הוא הוסיף כי "אספקת נשק הוא הדרך היחידה להשגת שלום בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully