וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידידי סוריה" נפגשו בקטאר: "אספקת נשק הכרחית"

22.6.2013 / 16:15

שרי החוץ של המדינות החברות בארגון נועדו בדוחא ודנו בדרכים לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה. ג'ון קרי: "מעורבות איראן וחיזבאללה מאיימת על הסיכויים להגיע להסדר מדיני"

מאמצים נוספים לפתרון המשבר בסוריה: שר החוץ האמריקני ג'ון קרי האשים היום (שבת) את נשיא סוריה בשאר אסד בכך שהוא נעזר במלחמתו נגד המורדים בארצו בלוחמים איראנים ובאנשי חיזבאללה מלבנון, ובכך מחמיר את מצבה של מלחמת האזרחים במדינה. קרי אמר את הדברים בפגישה שקיימו בדוחא בירת קטאר שרי החוץ של המדינות החברות בארגון "ידידי סוריה", ובהן ארצות הברית, בריטניה, צרפת, גרמניה, ערב הסעודית, טורקיה, קטאר, מצרים וירדן. דובר משרד החוץ של ארצות הברית מסר כי הפגישה מתמקדת באפשרויות העומדות בפני המדינות לתמוך באופוזיציה הסורית.

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בוועידת "ידידי סוריה" בקטאר, 22 ביוני 2013. רויטרס
שר החוץ האמריקני קרי וראש ממשלת קטאר שייח' חאמד בן ג'אסים א-תאני בדוחא, היום/רויטרס

"ההחלטות שקיבלנו ועוד נקבל כאן יאשרו מחדש את האמונה של כל אחת מהמדינות המיוצגות כאן, ושל מדינות רבות שאינן מיוצגות כאן, שהקהילה הבינלאומית מחויבת עד מאוד לשים סוף לאלימות בסוריה ולהביא לפתרון בדרכי שלום של המשבר", אמר קרי במהלך הפגישה. "שפיכות הדמים הנמשכת בידי משטר אסד, והמעורבות הגוברת של איראן וחיזבאללה, מאיימים על הסיכויים להגיע להסדר מדיני, והשימוש של המשטר בנשק כימי חצה את הקווים האדומים של הנשיא אובמה ושל כולנו". קרי הוסיף כי המדינות החברות מגנות גם את מעשי הזוועה שמבצעים כוחות האופוזיציה.

"אספקת נשק הוא הדרך היחידה להשגת שלום"

ראש ממשלת קטאר, שייח' חאמד בן ג'אסים א-תאני, אמר במהלך הפגישה כי הדרך היחידה לפתרון מלחמת האזרחים בסוריה היא לחמש את המורדים הנלחמים נגד צבאו של הנשיא בשאר אסד. "(שימוש) בכוח הכרחי על מנת להשיג צדק", אמר ראש הממשלה הקטארי. הוא הוסיף כי "אספקת נשק הוא הדרך היחידה להשגת שלום בסוריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לפני שהחלה הפגישה, אמר שר החוץ הבריטי וויליאם הייג כי ארצו טרם החליטה אם לספק נשק למורדים. "באשר לשאלה אם עלינו לספק אמצעי לחימה מכל סוג שהוא לאופוזיציה הסורית, עמדתנו נותרה זהה – לא קיבלנו החלטה שכזו", אמר הייג לכתבים. לדבריו, "בסופו של דבר, הפתרון היחיד לסכסוך הוא פתרון מדיני". הוא ציין כי הוא מעוניין בקיומה של ועידת שלום בז'נבה שבשוויץ – יוזמה שהציעו במשותף ארצות הברית ורוסיה. שר החוץ הבריטי הוסיף כי מטרתה העיקרית של בריטניה הייתה ועודנה "להעביר סיוע הומניטרי נוסף לסוריה ולקדם פתרון מדיני". לדבריו, הפרלמנט הבריטי צריך לדון בחימושם של המורדים.

אמש הודו המורדים, על רקע הדיווחים בדבר כוונת ארצות הברית לחמשם, כי קיבלו לאחרונה נשק חדש. "קיבלנו כמויות מסוגים חדשים של אמצעי לחימה, חלקם על פי בקשתנו, ואנו מאמינים שהם ישנו את מהלך הקרב בשטח", סיפר דובר "הצבא הסורי החופשי" לואי מוקדאד בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית.

פגישה בין אסד לנסראללה ב-2010. AP
במערב חוששים ממעורבות חיזבאללה בסוריה. נסראללה ואסד/AP

במקביל, דיווח הלילה ה"לוס אנג'לס טיימס" האמריקני כי ה-סי.אי.איי וכוחות מיוחדים מאמנים את המורדים הסורים בחשאי מאז סוף 2012, חודשים לפני שממשל אובמה אישר את התכנית לחימוש ישיר של המורדים. גורמים אמריקנים ומפקדים בצבא המורדים סיפרו לעיתון כי האימונים מתמקדים באמצעי לחימה מסוג טילים נגד מטוסים וטילים נגד טנקים. על פי הדיווח, האימונים מתבצעים בבסיסים בירדן ובטורקיה.

לדברי המקורות, באימונים משתתפים לוחמים בצבא סוריה החופשי – הזרוע המזוינת המרכזית של המורדים. את מספר הלוחמים המאומנים לא ניתן לקבוע במדויק, אך מפקד בצבא המורדים אישר כי בירדן בלבד מוכשרים בין 20 ל-45 לוחמים בכל אימון. על פי הדיווח, צוותים אמריקניים מיוחדים בחרו את הלוחמים שיאומנו כבר בשנה שעברה, כאשר ארצות הברית החליטה לספק למורדים מדים, מכשירי קשר וסיוע רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully