וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בכינרת: "הנחש נכנס לתיק - והכיש את מיכאל ביד"

ביישוב לפיד התקשו לקבל את הבשורה המרה על מותו של מיכאל איצקוביץ', שהוכש אתמול על ידי נחש ומת. חבריו סיפרו על אדם שאהב לטייל בטבע: "מלח הארץ". מומחה: "אירוע חריג"

חבריו ובני משפחתו של מיכאל איצקוביץ', שהוכש אתמול על ידי נחש בכינרת ומת, עדיין מתקשים לעכל את גודל האסון שהתרחש במהלך הטיול המשפחתי. איצקוביץ', שהתגורר ביישוב לפיד הסמוך למודיעין, היה מהראשונים שבאו להתגורר ביישוב הצעיר יחסית – ומהפעילים שבהם. "מדובר במלח הארץ", סיפר היום (שבת) אחד משכניו. "משפחה שאהבה את המדינה, אהבה לטייל והכירה כל פינה ואבן בארצנו. הם נהגו לצאת לטיול כמעט בכל שבת או חג, אהבו לישון בשטח באוהלים ויש להם ג'יפ איתו הם הגיעו לכל פינה הכי נידחת ולא שגרתית שניתן לחשוב עליה". איצקוביץ' הותיר אחריו אישה, שלוש בנות ובן. הלווייתו תתקיים מחר בערב בבית הקברות בחדיד.

ביתו של מיכאל איצקוביץ, תושב לפיד שהוכש על ידי נחש בכינרת ומת, 22 ביוני 2013. דרור עינב
הותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. ביתו של איצקוביץ' ביישוב לפיד, היום/דרור עינב

איצקוביץ' הגיע אתמול עם בני משפחתו לנפוש באזור הכינרת. בזמן שטיילו בחוף החקלאים שליד קיבוץ גינוסר, הוא הוכש על ידי הנחש הארסי, נפצע באורח אנוש ולאחר מכן מת מפצעיו. אחד מחבריו הקרובים של איצקוביץ' סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות כיצד קרתה הטרגדיה. "הכל קרה כל כך מהר", אמר בכאב. "הנחש כנראה נכנס לו לתיק בזמן שהם עצרו או ישנו והכיש אותו ביד במהלך ההליכה. משום שהוא היה בפעילות גופנית, הארס התפשט מהר ולא היה מה לעשות".

"הפסדנו אדם מדהים ונדיר בכישוריו"

אלי ואורית מוזס, חבריו הקרובים של איצקוביץ', סיפרו על אדם דינמי ואוהב. "מדובר באדם בעל שמחת חיים, מאוד חברותי, עוזר ודואג לכולם", הוסיפו. "עברנו יחד איתם ללפיד ממש מתחילתו של היישוב לפני 16 שנה ואנו יכולים להגיד ששכנים כאלה זו זכייה במפעל הפיס. כמעט כל חודש היינו יוצאים להתנדב יחד במשמר האזרחי. אין דבר שהיית צריך עזרה והוא לא התנדב לסייע לך בו. בזמן האחרון הוא נהג ללכת למכון כושר והיינו מבלים את הזמן במשחקי טניס שולחן. קשה לעכל את מה שקרה. הפסדנו אדם מדהים ונדיר בכישוריו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שכן נוסף סיפר כי איצקוביץ' גדל בקיבוץ קליה שבצפון ים המלח, שם שימש גם מזכיר הקיבוץ. לאחר מכן עבד במחשבים וניהל כמה מכוני רישוי. "הוא פיתח את התוכנה שכיום כולם משתמשים בה לבדיקת רכבים בטסט והקים כמה מכוני רישוי", אמר. "בשנתיים האחרונות הוא עבד בחנות 'אנטר' בקניון בבת ים על מנת להמשיך להשתכר ולא להסתמך רק על הפנסיה".

יו"ר ועד היישוב, עובד שטח, סיפר על אהבתו של איצקוביץ' לארץ ישראל. "מיקי הוא איש מאוד מצחיק, בעל חוש הומור מאוד מפותח, איש מקסים. האירוניה בכל הסיפור הזה היא שהוא הוכש על ידי נחש במקום שהוא תמיד רצה להיות בו - בטבע. דווקא הוא, שאהב כל כך את השטח, הוכש ונהרג על ידי נחש וזה פשוט נורא. הוא ניגש לתיק לקחת משהו והספיק להגיד לאשתו שהוא הוכש פעמיים, מרגיש ממש לא טוב, ביקש אמבולנס והתמוטט. זו אבדה כבדה לכולנו".

"בתחילת העונה, הנחשים מסוכנים יותר"

מנהל מרכז הזוחלים בקצרין, איתי מאירס, הסביר כי מדובר באירוע יוצא דופן. "נחשי הצפע מסוכנים מאוד, אך לעיתים רחוקות מפגש עם נחש ארסי גורם למוות", אמר. "במרבית המקרים מדובר בהחלמה מעט ארוכה וריפוי של העור, אולם המקרה המדובר נתפס כחריג מאוד". לדבריו, נחשים רבים וביניהם גם נחשי הצפע, נצפים מסביב לחופי הכינרת בייחוד בחודשי הקיץ החמים, בשל הלחות והקרבה למים. "נחשים רבים מגיעים להצטנן ליד חופי הכינרת בלילות ובימים החמים, מה שמגביר את הסיכוי לפגוש אותם ליד מקור מים, ובייחוד ליד שטחים חקלאיים בהם יש זוחלים רבים שהופכים לטרף קל".

מאירס הסביר גם כיצד יש לנהוג במקרה של היתקלות בנחש בטבע. "אין טעם להיכנס להיסטריה, הנחשים היו כאן מאז ומתמיד", ציין. "הדבר החשוב ביותר הוא לא לעורר את סקרנותו של הנחש. כאשר אתה נפגש עם נחש מומלץ לשמור על קשר עין ולהתרחק מהמקום בזהירות".

מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי זיו בצפת, ד"ר חוסיין עאמר, טען כי עונת הכשות הנחשים החלה מוקדם השנה וכי כבר בחודש פברואר טופלו בחדר המיון במרכז הרפואי מקרי הכשה ראשונים. לדבריו, עד כה טופלו במרכז הרפואי זיו 15 מקרים של הכשת נחש. בממוצע, מדי שנה מטופלים בחדר המיון במרכז הרפואי זיו 30 מקרים של הכשות נחש, כאשר בשנים מסוימות הגיע המספר ל-50 נפגעים. "בתחילת עונת ההכשות, הנחשים מסוכנים יותר משום שכמות הארס שלהם גדולה וכמות ארס רבה עלולה להשפיע באופן קשה על מערכת העצבים ושרירי הגוף ולגרום להרס הכדוריות האדומות", הסביר. "הסימנים הראשונים לאחר הכשת נחש הינם כאב דוקר או שורף, סימני הכשה על העור ונפיחות. סימנים נוספים שיכולים להופיע הם בחילה, הקאה, שלשול, חולשה וירידת לחץ דם. לעתים מופיעים סימנים מאוחרים כמו נמק, שטפי דם וזיהום הפצע. ייתכנו גם הפרעות בקרישה, דימום במערכת העיכול, התכווצויות, הפרעה במערכת הלב וכלי הדם, איבוד הכרה ואי ספיקת כליות".

נחש צפע. ShutterStock
נחש צפע/ShutterStock

ד"ר עאמר הדגיש כי במקרה של הכשת נחש יש לפנות את הנפגע במהירות האפשרית לקבלת טיפול רפואי, וכי הטיפול הראשוני שיש לתת לנפגע לפני הגעת הצוות הרפואי או ההגעה לבית החולים הוא השכבת הנפגע והרגעתו. "חשוב שהאדם שהוכש יהיה רגוע ככל האפשר מאחר שעלייה בדופק ובלחץ דם מזרזת את התפשטות הארס בגוף", הוסיף. "חשוב לקבע את הגפה הפגועה ולשטוף את אזור ההכשה במים. בשום מקרה אין לחתוך את הפצע, אין למצוץ את הדם במקום ההכשה, אין לקשור את הגפה, אין לבצע חסימת עורקים, אלא רק לקבע את הגפה שתזוז מעט ככל האפשר. בשום אופן אין לרוץ כי הריצה מזרזת את זרימת הארס בגוף. אין להניח קרח ישירות על מקום ההכשה, אין לקחת משכך כאבים ולשתות שתייה חריפה".

לדבריו, חומרת ההכשה תלויה בסוג וגודל הנחש, גיל וגודל הנפגע, הזמן שחלף מאז ההכשה ואופי ההכשה. "חשוב ביותר לנסות ולזהות את סוג הנחש שהכיש את הנפגע, צבעו ומאפייניו. זיהוי הנחש יסייע לרופאים בטיפול בנפגע".

הבילוי בכינרת הסתיים באסון: בן 57 הוכש על ידי נחש - ומת

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com
לפניות לכתב קובי דוד: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully