וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פינוי כיכר טקסים: המפגינים מחפשים מעוז חדש

כוחות משטרה עצרו ברחבי איסטנבול עשרות מפגינים שניסו להקים מחסומים בשדרות מרכזיות בעיר ופיזרו אחרים בזרנוקי מים ובכמות חריגה של גז מדמיע. מחר ישבתו מאות אלפים

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

המשטרה בטורקיה המשיכה אמש (ראשון) לרסס כמות חריגה של גז מדמיע נגד מפגינים המנסים לשוב לכיכר טקסים. עשרות מפגינים נעצרו, בהם אזרח בריטי אחד – כך דווח בסוכנות ידיעות טורקית. המשטרה פיזרה מפגינים בשדרה מרכזית באיסטנבול בזרנוקי מים ופינתה את המחסומים שהוצבו שם, כך גם במספר שכונות נוספות בעיר. קבוצה של מפגינים שניסתה לבנות מחסום באחת השדרות פוזרה בגז מדמיע וזרנוקי מים אף היא. אחרים חסמו כביש מהיר המוביל לשכונה בעיר. בעקבות ההפגנות נרשמים שיבושים בתחבורה הציבורית.

מוקדם יותר קבוצה של כמאה איש צעדה לכיוון כיכר טקסים שפונתה על ידי המשטרה. מספר שוטרים ניסו להדוף את המפגינים ואלו נמלטו לכיוון הקניון הסמוך. השוטרים נכנסו בעקבותיהם אך עזבו כשהמבקרים בקניון קראו קריאות נגדם והמאבטחים בקניון העניקו סייעו למפגינים שנפגעו מגז מדמיע.

המהומות בטורקיה - כותרות אחרונות
טורקיה: עשרות אלפים במפגן תמיכה בארדואן
למרות המחווה של ארדואן: ”לא נעזוב את פארק גזי”
ארדואן במסר פייסני: נקפיא התכנית להריסת הפארק

כוחות משטרה ומפגינים בטורקיה. AP
שוטרים מאבטחים את רחובות איסטנבול, היום/AP

כאלף שוטרים הוטסו היום לאיסטנבול מרחבי טורקיה והוצבו ברחובות העיר, על מנת לפזר הפגנות נגד ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן. מתח רב שרר בעיר לאחר לילה אלים ומלא בהתנגשויות בין שוטרים למפגינים שהתנחלו בכיכר טקסים. השוטרים נכנסו לכיכר לאחר יותר משבועיים של הפגנות נגד ממשלתו של ארדואן. הבוקר פינו דחפורים את הדרך לכיכר שנחסמה על ידי המפגינים, ועובדי העירייה ניקו את הכיכר ושתלו פרחים כשהם מאובטחים על ידי שוטרים שהקיפו אותם.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
כוחות משטרה ומפגינים בטורקיה. AP
כוחות משטרה ומפגינים בטורקיה/AP
כוחות משטרה ומפגינים בטורקיה. AP
שוטרים בכיכר טקסים וריקה ממפגינים/AP

שני איגודים מקצועיים טורקיים הודיעו כי יקיימו היום שביתה כלל-ארצית בת יום אחד במחאה על הפינוי בכוח של מאות המפגינים מכיכר טקסים. הקונפדרציה של איגודי עובדי הציבור, הכוללת כ-240 אלף חברים מ-11 איגודים מקצועיים, והקונפדרציה של האיגודים המקצועיים הודיעו בהצהרה משותפת על השביתה. שלוש קבוצות אחרות המייצגות רופאים, מהנדסים ורופאי שיניים יצטרפו אף הן לשביתה.

מוקדם יותר הגיעו עשרות אלפי בני אדם להפגנת תמיכה בארדואן באיסטנבול. ראש הממשלה הטורקי הגיע למפגן ועלה לבמה, שם התקבל בקריאות אהדה. "אלה התוהים לעצמם מה קורה בטורקיה, צריכים להסתכל יותר טוב כאן, על איסטנבול", אמר ארדואן לתומכיו. "עשרות האלפים כאן הם לא אלה ששרפו והרסו; עשרות האלפים פה הם לא הבוגדים שהשליכו בקבוקי תבערה על אנשיי. מה שלא נעשה, נישאר במסגרת הדמוקרטית והחוק. מעולם לא דחפנו את הגבולות הלגיטימיים שלנו", הוסיף.

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully