וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: עשרות אלפים במפגן תמיכה בארדואן

ראש ממשלת טורקיה שהפך לאויב המפגינים עלה לבמה והתקבל בקריאות אהדה. "אלו התוהים לעצמם מה קורה בטורקיה", קרא ארדואן, "צריכים להסתכל יותר טוב כאן, על איסטנבול"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

עשרות אלפי בני אדם הגיעו הערב (ראשון) להפגנת תמיכה בראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן באיסטנבול. ארדואן הגיע למפגן ועלה לבמה, שם התקבל בקריאות אהדה. "אלו התוהים לעצמם מה קורה בטורקיה, צריכים להסתכל יותר טוב כאן, על איסטנבול", אמר ארדואן לתומכיו. "עשרות האלפים כאן הם לא אלו ששרפו והרסו; עשרות האלפים פה הם לא הבוגדים שהשליכו בקבוקי תבערה על אנשיי. מה שלא נעשה, נישאר במסגרת הדמוקרטית והחוק. מעולם לא דחפנו את הגבולות הלגיטימים שלנו", הוסיף.

בד בבד, כאלף שוטרים הוטסו לאיסטנבול מאזורים מרוחקים בטורקיה והוצבו ברחבי העיר, על מנת לפזר הפגנות נגד ארדואן. כ-350 מהם רוכזו במרכז איסטנבול מחשש להתחדשות המהומות. מתח רב שורר בעיר לאחר לילה אלים ומלא בהתנגשויות בין שוטרים למפגינים שהתנחלו בכיכר טקסים. השוטרים נכנסו לכיכר לאחר שבועות של הפגנות נגד ממשלתו של ארדואן. הבוקר פינו דחפורים את הדרך לכיכר שנחסמה על ידי המפגינים, ועובדי העירייה ניקו את הכיכר ושתלו פרחים כשהם מאובטחים על ידי שוטרים שהקיפו אותם.

עצרת תמיכה בארדואן, איסטנבול, יוני 2013. רויטרס
ארדואן מול עשרות אלפי המפגינים/רויטרס

במהלך הלילה, שאותו כינו עדי ראייה "החמור ביותר מאז החלו המהומות", הדפו השוטרים את המפגינים מהכיכר עם גז מדמיע וזרנוקי מים, וכ-29 מפגינים נפצעו. ברשת BBC דווח כי המפגינים איבדו את אחיזתם בפארק גזי וכעת הם חושבים על אסטרטגיה חדשה להמשך המחאה. פעילים קוראים כעת למפגינים לשוב למרכז העיר, וכמה אירועים אלימים נרשמו בשעות הבוקר ברחובות הסובבים את הכיכר וכן בבירה אנקרה. ארדואן הודיע כי יכבד את החלטת בית המשפט שלא להרוס את פארק גזי, הסיבה שבגללה החלה המחאה, אך התעקש לפנותו על ידי כוחות ביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עצרת תמיכה בארדואן, איסטנבול, יוני 2013. רויטרס
עצרת תמיכה בארדואן, איסטנבול, יוני 2013/רויטרס
עצרת תמיכה בארדואן, איסטנבול, יוני 2013. רויטרס
עצרת תמיכה בארדואן, איסטנבול, יוני 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully