וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחווה של ארדואן: "לא נעזוב את פארק גזי"

15.6.2013 / 12:40

ארגון הגג של המפגינים בפארק בו החלו ההפגנות הסוערות נגד הממשלה הטורקית, הודיע שעל אף החלטתו של ארדואן להשהות את הריסתו, לא יעזבו את המקום. "ממשיכים לשמור על הפארק"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לאחר לילה של דיונים הודיעו הבוקר (שבת) המפגינים בפארק גזי כי לא יעזבו את המקום שהפך לסמל המחאה שפרצה לפני שבועיים בטורקיה. ההחלטה התקבלה למרות שראש הממשלה, רג'פ טייפ ארדואן יצא במסר פייסני למפגינים והודיע כי יקפיא את תכניות הבנייה בפארק, בניסיון להביא לסיומן של ההפגנות נגד הממשלה.

"אנו נמשיך בהתנגדות שלנו מול כל עוול וחוסר צדק שמתרחש במדינה שלנו", אמרו נציגי קבוצת המפגינים לאחר שבילו את הלילה בשיחות עם המפגינים שלנים בפארק. לדבריהם, הם ימשיכו את ההפגנות שלהם לאחר שהממשלה לא הבטיחה את שחרורם של מפגינים שנעצרו. "הממשלה התעלמה מדרישות ברורות וראויות מאז תחילת ההתנגדות. הם ניסו להתגרות בנו ולפגוע בלגיטימיות שלנו", נמסר מארגון הגג של המפגינים. "אנו ממשיכים לשמור על הפארק", אמרה מוסלה יאפיסי, דוברת הארגון, שנשאלה האם המפגינים שוקלים נסיגה.

ההפגנות בטורקיה - כותרות אחרונות
ארדואן במסר פייסני: נקפיא התכנית להריסת הפארק
רגע האמת: אחרי שאיים, ארדואן נועד עם המפגינים
ארדואן מזהיר: פארק גזי יפונה ביממה הקרובה

מפגינים בפארק גזי. רויטרס
מפגין בפארק גזי/רויטרס

מחוותו של ארדואן, שהציג בפגישה בת ארבע שעות בינו לבין המפגינים, הייתה בעיקרה סמלית, שכן הממשלה מחויבת על פי חוק לכבד את החלטת בית המשפט בעתירה שהגישו פעילי איכות הסביבה טורקים. עם זאת, מדובר בתפנית בהשוואה ליחסו הקודם לנושא, כשתקף את המפגינים בכיכר טקסים באיסטנבול והתעקש להמשיך ולקדם את המיזם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים בפארק גזי. רויטרס
מפגינים בפארק גזי/רויטרס

רק יום קודם לכן איים ארדואן לפנות את המפגינים מכיכר טקסים בתוך 24 שעות. "הסבלנות שלנו פקעה, אני מזהיר בפעם האחרונה", אמר. "אני אומר לאימהות ולאבות – בבקשה קחו את ילדיכם בידיים ותוציאו אותם החוצה. לא נוכל לחכות עוד משום שפארק גזי לא שייך לכוחות הכובשים אלא לעם". לדבריו, "שימוש בבקבוק תבערה הוא פשע, השחתה והצתה הן פשע, הפרת הסדר היא פשע. אי אפשר לקרוא לזה מאבק לחופש או לזכויות". ההפגנות שפרצו בטורקיה לפני שבועיים גבו את חייהם של ארבעה בני אדם ונפצעו בהן כ-5,000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully