וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מזהיר: פארק גזי יפונה ביממה הקרובה

13.6.2013 / 18:22

לאחר שכבר אתמול אמר ראש ממשלת טורקיה כי הנושא יטופל "תוך 24 שעות", המשיך היום בקו המאיים. "הסבלנות שלנו פקעה, אני מזהיר בפעם האחרונה", אמר והאשים את התקשורת בהתססה

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, ממשיך בקו הנוקשה שהוא נוקט אל מול המחאה ההמונית נגדו בארצו. בישיבה של מפלגתו ששודרה בטלוויזיה הטורקית איים היום (חמישי) ראש הממשלה הטורקי לפנות את המפגינים מכיכר טקסים באיסטנבול בהקדם. "הסבלנות שלנו פקעה, אני מזהיר בפעם האחרונה", אמר.

"אני אומר לאימהות ולאבות – בבקשה קחו את ילדיכם בידיים ותוציאו אותם החוצה", המשיך ארדואן. "לא נוכל לחכות עוד משום שפארק גזי לא שייך לכוחות הכובשים אלא לעם". הוא טען כי התקשורת המקומית והזרה מכסה את ההפגנות באופן "לא מוסרי ומטעה".

"שימוש בבקבוק תבערה הוא פשע, השחתה והצתה הן פשע, הפרת הסדר היא פשע", הוסיף. "אי אפשר לקרוא לזה מאבק לחופש או לזכויות". גם אתמול, לאחר שנועד עם ראשי המפגינים, התבטא ארדואן באופן חריף. "לא הגבנו לאגרופים באגרופים, מעתה כוחות הביטחון יגיבו אחרת", התריע, "הנושא הזה יטופל תוך 24 שעות".

הפגנות ועימותים עם שוטרים מול כיכר טקסים, איסטנבול, טורקיה. 11 ביוני 2013. רויטרס
"עד כה לא הגבנו לאגרופים באגרופים". פיזור הפגנה בכיכר טקסים, שלשום/רויטרס

בדבריו היום התייחס ארדואן לפגישתו עם ראשי המפגינים, ואמר כי האפשרויות שעומדות מולם הן הסכמה לתכנית הבנייה בפארק גזי, או פנייה למשאל עם. הוא טען כי הנזק שנגרם בפארק גזי יעלה למדינה מעל 100 מיליון לירות טורקיות – כ-50 מיליון שקלים. "זה מתאים לאנשים המכנים עצמם פטריוטים?", שאל.

במקביל, דחה היום שר החוץ הטורקי אחמט דאווטאולו את הביקורת שמתח האיחוד האירופי על הכוח שמפעילה המשטרה כלפי המפגינים ועל מעצר פעילים במחאה. "טורקיה לא תקיים תקשורת עם אזרחיה דרך צד שלישי", אמר דאווטאולו במסיבת עיתונאים שכינס. "אם יש ביקורת על העמידה שלנו בתנאי הדמוקרטיה – נאזין לה. לא נשנה את גישתנו ואת הכבוד שאנו רוחשים לנורמות של האיחוד האירופי, אבל לא נאפשר לאף קבוצה או מדינה להנחית עלינו פקודות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully