וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן מזהיר עם חידוש המהומות: "יש סוף לסבלנות"

10.6.2013 / 0:02

ראש ממשלת טורקיה קרא לתומכיו לא לאפשר למתנגדיו "לזרוע זרעי מחלוקת" וללמד אותם לקח בבחירות הקרובות. במקביל, רבבות מפגינים באיסטנבול ובאנקרה - המשטרה ריססה גז מדמיע

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שידור חי מאנקרה

LIVE

ארדואן מאבד את הסבלנות? ראש ממשלת טורקיה אמר אתמול (ראשון) להמון של מפגינים תומכים כי יש גבול לסבלנותו לאחר ימים של הפגנות נגד משטרו ברחבי המדינה. "אנו סבלניים, נהיה סבלניים, אך יש סוף לסבלנות", הבהיר ארדואן לאלפים מתומכיו שנאספו בנמל התעופה בבירה אנקרה. "אנחנו צועדים לעבר טורקיה טובה יותר. אל תאפשרו לאלה המנסים לזרוע זרעי מחלוקת לעשות זאת". המפגינים מצדם הביעו תמיכה מוחלטת בראש הממשלה. "אנו מוכנים להקריב את חיינו למענך, ארדואן", הריעו. "אנו לצדך בלבנו ובגופנו". בנאום שנשא מאוחר יותר אמר ארדואן לתומכיו להיערך להפגנות למען הממשלה באיסטנבול ובאנקרה בסוף השבוע הבא.

מהומות בטורקיה - כותרות נוספות
ארדואן נגד המפגינים: אין כוונה להקדים הבחירות
ארדואן חזר לטורקיה - המפגינים עדיין בכיכר
דעה: חטא הגאווה של ארדואן מתנקם בו

ארדואן שב לטורקיה. AP
ארדואן מודה לתומכיו בשדה התעופה באנקרה, אתמול/AP

בתוך כך, אתמול נמשכו ההפגנות, שהחלו לפני כעשרה ימים בעקבות החלטת הממשלה הטורקית להרוס את פארק גזי באיסטנבול והתפתחו למחאה ציבורית נרחבת נגד מדיניות הממשלה. רבבות מפגינים נאספו שוב בכיכר טקסים באיסטנבול, שהפכה לסמל המחאה ובאנקרה. לראשונה זה כשבוע, המשטרה – מגובה במסוקים ובכלי רכב משוריינים – התעמתה עם המפגינים שחלקם קראו לארדואן להתפטר מתפקידו. המשטרה עשתה שימוש בגז מדמיע ובזרנוקי מים כדי להדוף את המפגינים, ששבו ודרשו שהממשלה תיסוג מתכניות שיפוץ הפארק.

הפגנות בטורקיה 9 ביוני 2013. רויטרס
שוב התעמתו עם המשטרה. המפגינים בכיכר טקסים, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר אתמול ביקר ארדואן בעיר החוף הדרומית אדאנה וקרא לתומכיו "ללמד את המפגינים לקח" בקלפיות בשנה הבאה, אז ייערכו בחירות מקומיות ובחירות לנשיאות המדינה. "אלה שנמצאים עכשיו בכיכר טקסים, אלה ששורפים והורסים, אלה שנמצאים במקומות שונים ברחבי המדינה, אני שואל אותם: 'אתם עושים את זה בשם החופש?'", אמר ארדואן בנאומו באירוע הספורט הבינלאומי "משחקי הים התיכון" במרסין. "עליכם ללמד אותם לקח בקלפיות... תלכו מדלת לדלת, מבית לבית ותעבדו קשה".

הפגנות בטורקיה 9 ביוני 2013. רויטרס
לאחר ההפגנות, הבחירות ייערכו כמתוכנן/רויטרס

שלשום הבהיר סגנו של ארדואן, חוסיין ג'ליק, כי הבחירות המקומיות, הכלליות והבחירות לנשיאות יתקיימו במועדן למרות המחאה העממית. "הבחירות המקומיות ייערכו במרץ 2014, הבחירות לנשיאות ייערכו באוגוסט 2014, והבחירות הכלליות ביוני 2015 וכל שינוי אינו בא בחשבון", השיב ג'ליק לשאלה של כתבים במהלך ועידה של מפלגת השלטון "מפלגת הצדק והפיתוח" (AKP).

(עדכון ראשון: 22:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully