וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטוס העתיד של צה"ל משגר טיל לעבר מטרה בים

11.6.2013 / 0:13

חברת לוקהיד מרטין האמריקנית, יצרנית מטוס האף-35, פרסמה סרטון המתעד את מטוס החמקן העתידי של חיל האוויר משגר בהצלחה טיל מסוג "AMRAAM" לעבר מטרה בים, בפעם הראשונה

שלב נוסף בפיתוח מטוס הקרב העתידי של חיל האוויר: חברת לוקהיד מרטין האמריקנית, יצרנית מטוס האף-35, פרסמה אתמול (שני) הודעה לכלי התקשורת בארצות הברית ובעולם ולפיה נרשמה נקודת ציון חשובה בפיתוח המטוס. זאת, לאחר שב-5 ביוני שיגרו בהצלחה טייסי הניסוי של פרויקט מטוס אף-35 מדגם B טיל מסוג "AMARAAM aim-120" לעבר מטרה בים. החברה אף פרסמה סרטון המציג את השיגור המוצלח.

צפו בסרטון שפרסמה היצרנית האמריקנית

מדובר בטיל אוויר-אוויר, שפועל בשיטת "שגר ושכח" בכל תנאי מזג האוויר, בלילה וביום, ומונחה מכ"ם. הטיל, שפועל על בסיס דלק מוצק, מסוגל להגיע למהירות של כ-5,000 קילומטרים לשעה לפחות, ולפגוע במטרות ממרחקים של למעלה מ-30 קילומטרים. יתרונו של מטוס הקרב, שצפוי להיקלט בחיל האוויר ב-2017, באפשרותו של המטוס לאחסן בבטנו מגוון טילים, כך שהוא יכול להגיע לשדה הקרב בלי שיזוהה על ידי מכ"מים ולשגר טילים בהפתעה לעבר מטרות בשטח האויב.

תקלות טכניות ועלות כלכלית עצומה

מטוס החמקן, ששמו בעברית יהיה "אדיר", פותח ביוזמת ארצות הברית ובריטניה במטרה להחליף את מטוסי הקרב של הדור הנוכחי, לרבות ה-אף-16. לאחר משא ומתן ארוך, בספטמבר 2010 החליטה ישראל לרכוש 25 מטוסי אף-35. בתוך כך, ישראל חתמה על הסכם עם חברת "לוקהיד מרטין", במסגרתו התחייבה לייצר כנפיים למטוס הקרב המתקדם. בתמורה, תקבל סכום המוערך בכ-2.5 מיליארד דולרים. התעשייה האווירית תתחיל לספק את הכנפיים ב-2015 לתקופה של בין 10 ל-15 שנים. עסקה זו מצטרפת למכירת הקסדה של חברת "אלביט" עבור פרוייקט המטוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מאז נתן הפנטגון אור ירוק לפרויקט האף-35 לפני 17 שנה, התארכה והתעכבה תכנית הייצור של המטוס החמקן, מחירו הלך ועלה, וכן התרבו הדיווחים על תקלות שהתגלו בו במהלך הפיתוח. בחודש שעבר עלה מטיוטת דו"ח חדש של GAO, הזרוע המפקחת על הממשלה מטעם הקונגרס, כי מקצה השיפורים במטוס הקרב יעלה לכל הפחות 1.7 מיליארד דולרים, עקב תקלות שהתגלו בו בעקבות טיסות המבחן. אמנם מדובר בחלק קטן מההשקעה הכספית האדירה המטוס, 400 מיליון דולרים שהם כ-70% יותר מהצפוי – אך הדברים מגיעים על רקע קיצוצים נרחבים בתקציב ארצות הברית. מבחינת המדינות שאמורות לרכוש את המטוס, ובהן כאמור ישראל, נראה שגם אם מחירו יעלה כבר יהיה מדובר בתוספת זניחה, כיוון שמחירו האמיר כבר לכ-140 מיליון דולר עבור מטוס אחד.

אך לא רק הבחינה הכלכלית מעלה דאגות. בדוח שפורסם בחודש מרץ נכתב כי ארבעת הטייסים שהשתתפו בטיסות המבחן של המטוס העידו על כשלים משמעותיים בשדה הראייה המתאפשר במטוס. כמו כן נכתב בדוח על תקלות ברדאר שלו, ובמסך המגע והקסדה המתקדמת שבהם אמור הטייס להשתמש. "אי אפשר להיות בטוחים בכך שטייס המטוס יוכל לבצע פעולות הכרחיות כראוי", נכתב בדוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully